Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Kompaktowa nowość do ładowania

Liebherr zmodyfikował serię ładowarek kompaktowych, wprowadzając też  nowy model L 504.

Maszyny L 506 i L 508 wzbogacono o liczne innowacje. Dostępna jest wersja Speeder, a także ramiona wysokiego podnoszenia. Kompaktowe ładowarki Liebherr cieszą się powodzeniem u użytkowników praktycznie od wprowadzenia na rynek, tj. od 2013 r. Stosowane są w budownictwie i gospodarce komunalnej. Teraz rodzinę zmodernizowano, a serię poszerzono o model L 504. Do najważniejszych innowacji należy przeprojektowana kabina, która odpowiada za odpowiednią widoczność dzięki dużemu przeszkleniu. Zmieniony kształt ramion podnoszących sprawił, że obserwator ma niezakłócone pole obserwacji osprzętu roboczego.

         Seria ładowarek kompaktowych obejmuje trzy modele. Ze względu na zapotrzebowanie klientów: L 506 i L 508 są teraz po raz pierwszy dostępne jako warianty Speeder. W tej wersji mogą osiągnąć prędkość maksymalną 30 km/h. Wysokość maszyny L 506 nie przekracza 2,5 m, co ułatwia transport na przyczepie. Nowa ładowarka L 508 jest większa i szersza niż pozostałe kompaktowe maszyny Liebherr. Producent zwraca uwagę na jej potężny napęd jezdny i relatywnie duży ciężar wywracający. Nowość stanowi maszyna L 504. To najmniejsza ładowarka kołowa Liebherr, uosabiająca cechy maszyn o większych gabarytach.

 

Wszechstronność i moc

         Kompaktowe ładowarki mają solidne ramiona podnoszące z kinematykami typu Z, co ułatwia korzystanie z szerokiej gamy osprzętu funkcjonalnego. Zoptymalizowano prowadzenie równoległe, aby zapewnić bezpieczeństwo i precyzję podczas pracy z widłami. Ma to kluczowe znaczenie m.in. w zastosowaniach ogrodowych i krajobrazowych, np. podczas transportu palet z kostką brukową lub płytkami tarasowymi. Aby jeszcze bardziej zwiększyć wszechstronność, Liebherr oferuje na żądanie ramiona wysokiego podnoszenia (do modeli L 506 i L 508). Jest to rozszerzona wersja ramion podnośnika o większym zasięgu. Dzięki temu kompaktowe ładowarki mogą załadować również wyższe pojazdy transportowe.

         Ładowarki kołowe stoją przed licznymi wyzwaniami w zastosowaniach komunalnych: transport materiałów różnymi łyżkami lub widłami, kopanie łyżką 4 w 1, prace porządkowe za pomocą zamiatarki lub usługi zimowe z wykorzystaniem   pługa śnieżnego. Aby to ułatwić producent oferuje w pełni automatyczny system szybkozłączy LIKUFIX. Umożliwia operatorowi maszyny zmianę między mechanicznymi i hydraulicznymi narzędziami roboczymi z kabiny w ciągu kilku sekund za naciśnięciem przycisku (bez potrzeby opuszczania kabiny).

 

Wygodnie i bezpiecznie

         Sporym atutem maszyn jest wygoda eksploatacji. Do przeprojektowanej kabiny prowadzi solidny, wzmocniony stopień. Zwiększono powierzchnię szyb w kabinie, przednia sięga teraz praktycznie do stóp operatora. Zapewnia to lepszą widoczność we wszystkich kierunkach, w szczególności na mocowanie i obszar przegubu. Tylna szyba jest zakrzywiona po bokach, co ma gwarantować  niezakłócony widok na tylną część. Elementem opcjonalnego wyposażenia jest kamera cofania.

         Liczne detale, takie jak przejrzyście rozmieszczone elementy obsługi czy praktyczne schowki zwiększają komfort w kabinie operatora. Dzięki sprawdzonej dźwigni sterującej może on bezpiecznie obsługiwać ramiona unoszące i osprzęt. Ułatwienie stanowi też opcjonalny minidżojstik na dźwigni sterującej, który służy do sterowania dodatkowymi funkcjami hydraulicznymi. Na życzenie dostępna jest bezstopniowa regulacja kolumny kierownicy. Wyświetlacz (standardowo we wszystkich maszynach), jest również regulowany i znajduje się na słupku A w kabinie.

         Standardowe łyżki mają poj. 0,7 (L 504); 0,8 (L 506) oraz 1,1 m.sześc.(L 508), a masa eksploatacyjna maszyn wynosi odpowiednio 4,6; 4,97 i 5,7 t. Napęd stanowią silniki wysokoprężne (norma Euro V) o mocy 46; 64 oraz 74 KM.

 

T&M nr 1/2022

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE