Opona nowej generacji

Goodyear wprowadza na rynek nową oponę URBANMAX, stworzoną specjalnie z myślą o autobusach miejskich i innych pojazdach transportu miejskiego.
Przystosowana do intensywnej eksploatacji, częstego zatrzymywania się i ruszaniu oraz kontaktu z krawężnikami, zapewnia wyższą trwałość i lepszą efektywność paliwową w porównaniu z poprzednim modelem. Została zaprojektowana z myślą o szerokim zakresie zastosowań – od pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, przez hybrydy, po autobusy w pełni elektryczne.
Opona Goodyear URBANMAX została wyposażona w mieszankę bieżnika z wysoką zawartością krzemionki, co pozwoliło wydłużyć jej przebieg nawet o 40%
w porównaniu z poprzednim modelem. Jednocześnie charakteryzuje się niskimi oporami toczenia (klasa „B”) oraz dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni (klasa „B”). Dzięki czterożebrowej konstrukcji bieżnika, dodatkowym lamelom i głębokim rowkom ze wzmocnieniami, opona zapewnia precyzyjne prowadzenie, równomierne zużycie oraz niezawodną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Wzmocniona ściana boczna z wbudowanymi wskaźnikami zużycia zwiększa trwałość opony i zapewnia skuteczną ochronę przed uszkodzeniami w kontakcie z krawężnikami – co jest szczególnie istotne w warunkach intensywnej eksploatacji flot miejskich. Dodatkowo, opona Goodyear URBANMAX została przystosowana do nacinania i bieżnikowania, co pozwala znacząco wydłużyć jej cykl życia i obniżyć całkowity koszt posiadania.
Wraz z rozwojem nowoczesnych rozwiązań transportowych w miastach, opona Goodyear URBANMAX jest gotowa do pracy także z pojazdami elektrycznymi.
Opony Goodyear URBANMAX zostały wyposażone w technologię identyfikacji radiowej (RFID), która umożliwia łatwą integrację z cyfrowymi systemami zarządzania flotą. Dzięki znacznikom RFID możliwe jest precyzyjne śledzenie każdej opony na podstawie indywidualnego numeru seryjnego, co usprawnia zarządzanie ich cyklem życia i zwiększa efektywność operacyjną przedsiębiorstw komunikacyjnych oraz operatorów flot.
-Opona Goodyear URBANMAX to krok w przyszłość transportu miejskiego. Łączy dłuższe przebiegi, oszczędność paliwa i wykorzystanie zrównoważonych materiałów do produkcji - powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes dywizji opon użytkowych w regionie EMEA w Goodyear. -W porównaniu z poprzednim modelem nowa opona oferuje większą niezawodność i niższe koszty eksploatacji dla flot autobusów miejskich, wspierając jednocześnie rozwój zrównoważonej mobilności w miastach.
-Goodyear URBANMAX to nie tylko nowa opona, to rozwiązanie dostosowane do zmieniających się wymagań mobilności miejskiej - powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu w regionie EMEA. -Kluczowe elementy tej opony zostały zaprojektowane z myślą o wyzwaniach współczesnego transportu miejskiego, od częstych postojów i ciasnych zakrętów po rosnące wymagania dotyczące efektywności operacyjnej.
Goodyear URBANMAX rozszerza ofertę opon Goodyear, uzupełniając modele URBANMAX COMMUTER i MARATHON COACH. Dzięki temu operatorzy flot zyskują kompleksowe portfolio, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb transportu miejskiego i międzymiastowego.