uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Mercedes Sprinter, dla kuriera

Sprinter trzeciej generacji po raz pierwszy w historii modelu dostał przedni napęd, popularny wśród innych dostawczaków. Sprinter nie ma teraz nic wspólnego z Volkswagenem Crafterem.

 

Gamę pod względem napędu trzeba uznać za kompletną, bo poza przednim, mamy tylny oraz 4x4. W codziennej eksploatacji przedni napęd sprawdza się na całego. Przede wszystkim trakcja jest mniej uzależniona od obciążenia i przyczepności nawierzchni niż przy tylnym napędzie. Nawet w trakcie ostrego startu pustym autem masz małe szanse na zabuksowanie napędzanymi kołami.

Testowy egzemplarz posiadał opcjonalny, 9-biegowy automat 9G-Tronic, więc tym bardziej piszczenie oponami przy ruszaniu zostało zminimalizowane. Dźwignię do obsługi skrzyni, a właściwie dźwigienkę, bo jest mała i filigranowa, umieszczono z prawej strony kolumny kierownicy. Wbrew początkowym obawom obsługuje się ją całkiem dobrze. Szczególne szybko wybiera się parkingowy tryb P, poprzez naciśnięcie końcówki dźwigienki. A jeśli ktoś jest usposobiony bardziej „sportowo” i lubi, może skorzystać z małych łopatek do zmiany biegów obracających się wraz z kierownicą. Lewa redukcja, prawa wyższe przełożenie. Ciekawostką, w dostawczym aucie, jest to że w trybie ręcznym skrzynia nie przerzuca biegów do góry na bardzo wysokich obrotach. Kierowca musi zareagować, lecz taki sposób pracy może przydać się podczas wjeżdżania na stromiznę z ciężkim ładunkiem.

Mercedes1     Mercedes2     mercedes3     mercedes5

Oryginalnie, ale praktycznie konstruktorzy Mercedesa zlokalizowali wlew AdBlue. Zamiast pod klapką od paliwa, jak u wielu konkurentów, znajduje się zupełnie gdzie indziej, pod maską silnika, blisko atrapy chłodnicy. Skoro o roztworze mocznika – kierowca jest stale informowany o poziomie tego płynu wyświetlaczem między wskaźnikami. Grafika jakby przestarzała, ale to szczegół.

Testowy Mercedes był samochodem kurierskim. Adaptacja obejmowała przed wszystkim: sześć składanych (bardzo lekko) półek w ładowni, przesuwane drzwi między ładownią a kabiną, składany zydel dla kuriera zamiast fotela pasażera, składany dwukołowy wózek na paczki, oświetlenie przestrzeni ładunkowej. Mocne oświetlenie tworzyły trzy obudowy po sześć diod w każdej. Do jego zapalania i gaszenia służy guzik w kabinie, na środku, nad czołowa szybą.

mercedes5     mercedes6     mercedes7     mercedes8

Kilka informacji na temat serwisowania. Gwarancja: 2 lata na całe auto, bez limitu przebiegu; na perforację karoserii od wewnątrz na zewnątrz 12 lat. Przeglądy dla pojazdów z przednim napędem maksymalnie co 40.000 km lub co 2 lata.   

Mercedes-Benz Sprinter 311 CDI FWD, czterodrzwiowy, dwumiejscowy (1 + 1) furgon, długość 5932 mm, szerokość 2175 mm, wysokość 2835 mm, napęd na przednie koła, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 2143 ccm, 114 KM przy 3800 obr./min, 300 Nm przy 1200-2200 obr./min, maksymalnie – brak danych, od 0 do 100 km/h – brak danych, średnie spalanie 7.8 l/100 km, cena bez opcji 96.530 zł netto, 118.732 zł brutto; cena testowego egzemplarza 150.642 zł netto, 185.290 zł brutto.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE