uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Suzuki Swift, nieduży i zwinny

Swift nie ściga się z innymi przedstawicielami miejskiego segmentu B na długość karoserii. Można za to „pościgać się” nim na trasie, bo prowadzi się sprawnie i precyzyjnie.

 

Należy do krótszych samochodów w segmencie B, nie przekracza 4 m, wystarczy mu 3840 mm. Mimo to z przodu, jak i z tyłu trudno narzekać na brak miejsca, choć oczywiście o nadzwyczajnej przestronności nie może być mowy. Bagażnik 265 l wystarczy, bardziej niż jego pojemność może przeszkadzać wysoki próg załadunku.

Ale – taki próg zawsze karoserię usztywnia, co w rezultacie poprawia właściwości jezdne. A te są doprawdy na wysokim poziomie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, z tyłu belkę skrętną, standardowy zestaw w tej klasie aut. Wszystko zostało jednak tak ustawione, że kierowca do razu czuje, że Swift go słucha. Auto jest stabilne, przewidywalne, bez ociągania się wykonuje szybką zmianę pasa ruchu. Ba, nawet nie jest specjalnie czułe na boczny wiatr, o czym przekonałem się podczas gwałtownej burzy w Kieleckiem, To wszystko musi się podobać!

suzuki1     suzuki2     suzuki3     suzuki4

Benzynowy silnik 1.0 Boosterjet o sporej mocy 111 koni wręcz zaskakuje temperamentem na niższych biegach. Naciskasz gaz na dwójce i za kilka chwil już masz 60 na liczniku. Jednostka napędowa ma trzy cylindry, to słychać (charakterystyczne perkotanie) i czuć (drgania na biegu jałowym nieco przenikające do kabiny). Skrót SHVS, od Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, oznacza łagodną hybrydę. Tak jak w Suzuki Baleno nie da się ruszyć i jechać tylko z wykorzystaniem prądu z akumulatora trakcyjnego. W Suzuki hybrydowe urządzenia pomagają motorowi spalinowemu. Niewątpliwie rekuperacja energii, np. podczas hamowania silnikiem, przyczynia się do oszczędzania paliwa. Fabryka obiecuje przeciętne zużycie 4,3 l/100 km, wiadomo że w każdej marce są to wartości trudne do osiągnięcia. Mimo tylko pięciobiegowej skrzyni realnie zmieścisz się w 5-6 l/100 km, co nie nadwyręży domowego budżetu. 

suzuki5     suzuki6     suzuki7     suzuki8

Układ hybrydowy działa gładko. Jedyna niedogodność z nim związana polega na tym, że pasażer siedzący z tyłu, z lewej może mieć kłopot z wsunięciem stóp pod fotel kierowcy. Dlatego, że pod tymże fotelem schowano akumulator trakcyjny, litowo-jonowy. Pozostałe zastrzeżenia do tylnej części kabiny to: brak wieszaków na ubrania, brak lampki oświetlenia, grube słupki dachowe C pogarszające widoczność przy cofaniu. W wersjach Elegance i Premium Plus tę ostatnią niedogodność nieco niweluje seryjna kamera cofania. Ale uważaj – kamera jest, za to nie ma czujników cofania. Inna osobliwość z dziedziny bezpieczeństwa to trzeci, środkowy zagłówek z tyłu montowany tylko w Elegance.

Cennik ściśle przyporządkowuje rozwiązania techniczne do wersji wyposażenia. Dlatego hybrydę 1.0 SHVS możesz mieć wyłącznie w nietaniej odmianie Elegance, za 69.900 zł.

Suzuki Swift 1.0 SHVS Elegance, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość 3840 mm, szerokość 1735 mm, wysokość 1495 mm, bagażnik 265/947 l, napęd na przód, trzycylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z turbosprężarką, 998 ccm, 111 KM, maksymalnie 195 km/h, od 0 do 100 km/h w 10,6 s, średnie spalanie 4,3 l/100 km, cena 69.900 zł.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE