uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Volvo XC60, materiał na przebój

Volvo ma ostatnio szczęście do dziennikarskich konkursów na Samochód Roku. Model XC40 wygrał tego rodzaju plebiscyt w Europie, zaś XC60 na świecie.

 

Ale z ręką na sercu – XC60 to udany model, którym jeździ się po prostu przyjemnie. No, nie mogę. Największą frajdę w XC60 sprawia czterocylindrowy turbodiesel 2.0, a przecież osobowe Volvo zapowiedziało w zeszłym roku rezygnację z rozwijania wysokoprężnych jednostek! Właśnie teraz, kiedy ich silnik pracuje tak kulturalnie i wydaje z siebie takie dźwięki, że doprawdy trudno poznać w kabinie, że to ropniak?! Nie chodzi nawet o osiągi, ale właśnie o maniery. A’ propos osiągów, były one nieco lepsze niż w standardowej wersji, bo testowy egzemplarz został poddany fabrycznemu tuningowi Polestar. To oprogramowanie zwiększające moc, moment obrotowy silnika, także charakterystykę układu napędowego w tym skrzyni, ośmiobiegowego automatu Geartronic. Normalnie silnik rozwija 190 koni, z Polestarem 200. Maksymalny moment z 400 Nm przy 1750-2500 obr./min urósł do 440 Nm przy 1750-2250 obr./min. Sprint do setki skrócił się minimalnie, z 8,4 s do 8,3 s. Ale przyspieszenie nie było celem, przede wszystkim zoptymalizowano osiągi w średnim zakresie obrotów, również przez odpowiednie skalibrowanie punktów zmiany biegów. W porównaniu ze 190-konnym autem czuje się większą chyżość zespołu napędowego, choć oczywiście nie ma mowy o jakiejś przepaści.

1     2     3     4

Dzięki wspomnianemu komfortowi akustycznemu wzrasta wygoda podróżowania gwarantowana przede wszystkim przez zawieszenie z wielowahaczowym układem z tyłu, dobrze wybierające nierówności na drodze i poza drogą. W ogóle cały wóz można określić jako komfortowy. Pod względem zachowania w czasie jazdy bardziej przypomina Mercedesa niż BMW. I tak jak Mercedes, nie kwapi się do szybkiego połykania zakrętów, choć łatwo można go do tego zmusić.

Napęd przedstawia się typowo dla SUV-ów, czyli przód zawsze, tył gdy potrzeba. W kabinie nie ma żadnego pokrętła do sterowania tym układem. Międzyosiowe sprzęgło Haldex piątej generacji przekazuje siłę na tylną oś, od 0 do 50 proc. Przekazuje sprawnie, nie czujesz, kiedy napęd staje się 4x4.

5     6     7     8

Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje wielki, dotykowy ekran. Jego wskazania przewijasz na boki i góra-dół. Poprzez ekran sterujesz mnóstwem funkcji, również klimatyzacją. Na szczęście do regulacji podświetlenia kokpitu zostawili stare, dobre pokrętło, z lewego boku deski. A wersja Inscription jest bardzo bogata, m.in. skórzana tapicerka moritz (testowy egzemplarz miał komfortowe fotele ze skórą nappa), naturalne drewno driftwood w kabinie, regulacja trybów jazdy Drive Mode: Eco, Comfort, Off Road, Dynamic, Individual. Nic, tylko korzystać.

Volvo XC60 D4 AWD Inscription aut., pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy SUV, długość 4688 mm, szerokość 1902 mm, wysokość 1658 mm, bagażnik 505/1432 l, napęd 4x4, stały na przód, automatycznie dołączany i wyłączany na tył, proporcja między osiami maksymalnie 50/50, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel biturbo, 1969 ccm, 190 KM (200 KM), maksymalnie 205 km/h, od 0 do 100 km/h w 8,4 s (8,3 s), średnie spalanie 5,6 l/100 km, cena 217.400 zł (221.900 zł, w nawiasach Polestar).

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE