loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Volkswagen California T7, już wiosna!

Volkswagen ma długą tradycję fabrycznych samochodów kempingowych. Fabrycznych, a nie furgonów przerabianych przez zewnętrzne firmy.

Nową propozycją volkswagenowskiego kampera jest California T7, zwana też „Nową Californią”, oparta na Multivanie T7. Oba wymienione auta korzystają z osobowej platformy MQB, Modularer Querbaukasten. Tak więc California nie jest już wersją nadwoziową dostawczego Transportera (który jednak w oznaczeniu nadal ma cyfrę 7). Z kolei Grand California to jeszcze inna „bajka”, mianowicie fabryczna konwersja Craftera. Testowana wersja Beach Camper jest rejestrowana jako samochód specjalny kempingowy, inne konfiguracje mogą być w papierach samochodami osobowymi. Beach Camper wyróżnia się minikuchnią w bagażniku, wysuwaną, z jednopalnikową kuchenką gazową, szufladami na sztućce oraz przedmioty kuchenne. Łatwo zapamiętać, że wsuwając kuchenkę z powrotem do auta, trzeba wdusić dwa, niebieskie przyciski z boku szuflady z kuchenką. A dosłownie w tylnej klapie umieszczono dwa, składane krzesełka. Przednie fotele są obracane, seryjnie. Zawsze, przy takich rozwiązaniach gdzieś drzemie we mnie wątpliwość, a co będzie, jak fotel kierowcy nie wróci do pozycji do jazdy? Spokojnie, w Californii wszystko działa perfekcyjnie, do odblokowania fotela służy ergonomiczna, czarna tasiemka na dole. Z tyłu przestrzeni pasażerskiej czekają trzy, indywidualne fotele, łatwo przesuwane, z nieco za krótkimi siedziskami (dla długonogich). Łącznie mogą w tym aucie spać cztery osoby, dwie na dole, dwie na górze.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Dach w testowym egzemplarzu był podnoszony wygodnie, tzn. elektrohydraulicznie, za co trzeba dołożyć w salonie 8.510 zł netto. Na szczęście ogrzewanie postojowe jest seryjne, tak samo 7 poduszek (w tym centralna z prawej strony oparcia fotela kierowcy), trzystrefowa automatyczna klimatyzacja Climatronic czy 6 gniazdek USB-C, więc nie sposób narzekać na Volkswagena, że skąpy.

Każdy klient przy zakupie modelu „Nowa California” z roku produkcji 2025 może nabyć bagażnik Basic Flex na trzy rowery montowany na haku holowniczym za 0,81 zł netto czyli 1 zł brutto. Warto, bo składany hak, z elektrycznym odblokowaniem (przyciskiem w bagażniku), stanowi standardowe wyposażenie. 5-letnia jest fabryczna gwarancja: pierwsze 2 lata bez ograniczenia kilometrów, piąty rok z maksymalnym całkowitym przebiegiem 250.000 km. Do tego 3-letnia gwarancja na powłokę lakierniczą oraz 12-letnia na nieprzerdzewienie karoserii. Przeglądy wypadają co 30 tys. km, albo co 2 lata. Przeglądy wyposażenia kempingowego są wykonywane razem z przeglądem auta. Samochody specjalne kempingowe mają badania techniczne co rok, nawet dla nowych aut. Olej 0W-20 musi spełniać normę Volkswagena 508 00 lub 509 00, o czym donosi czytelna nalepka w komorze silnika. Turbodiesel 2.0 TDI o mocy 150 koni imponuje oszczędnością, przy spokojnej podróży potrzebuje niewiele ponad 6 l/100 km.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Volkswagen California T7 2.0 TDI Beach Camper, pięciodrzwiowy. pięciomiejscowy (2 + 3) samochód kempingowy, długość 5173 mm, szerokość 1941 mm, wysokość 1972 mm, napęd na przednie koła, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1968 ccm, 150 KM przy 3000 obr./min, maksymalnie 188 km/h, od 0 do 100 km/h brak danycyh, spalanie w cyklu mieszanym 6,8 l/100 km, cena 241.000 zł netto, czyli 296.430 zł brutto.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski