loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Mercedes Sprinter, wysoki dach

Sprintera można skonfigurować na mnóstwo sposobów, również trzymając się DMC do 3,5 tony i tradycyjnego źródła napędu, czyli turbodiesla.

Wysoki dach figuruje w cenniku wśród opcji. To taka handlowa taktyka Mercedesa, że np. wysoki dach jest traktowany jako jeden z wielu płatnych dodatków, konkretnie za 7.063 zł netto, a nie jako kolejna wersja samochodu. Opcją w testowym Mercedesie były drzwi z lewej stronie ładowni, które niewątpliwie zwiększają funkcjonalność dostawczaka, zwłaszcza w mieście. Z kolei tylne, dwuskrzydłowe posiadały opcjonalne otwieranie o 270 st. (w rzeczywistości nieco węziej, żeby nie zachodziła kolizja z bocznymi drzwiami), o tyle wygodne, że niczego nie trzeba odblokowywać, zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu, wszystko dzieje się dzięki przemyślanej konstrukcji zawiasów. Zawieszenie podwyższone o 35 mm ułatwia jazdę po najgorszych drogach czy wdrapanie się na krawężnik. Seryjnie auto jest trzyosobowe i bardzo dobrze. Na prawo od fotela kierowcy znajduje się dwumiejscowa kanapa, „ławka pasażerska”, jak można wyczytać w materiałach Mercedesa. Wszystkie miejsca są obszerne, zwłaszcza oparcia, a komfortowe siedzenie kierowcy (opcja) ma regulację długości siedziska, o dużym zakresie.

Zauważyłem kilka szczegółów odróżniających Sprintera od konkurencji. Dwa uchwyty pomagające przy wchodzeniu do szoferki czy przy wychodzeniu z niej znajdują się na drzwiach, a nie na słupkach A. Schowek w desce rozdzielczej, przed pasażerem nie ma pokrywki (jest opcjonalny, zamykany schowek na górze kokpitu). Za czołową szybą testowego egzemplarza umieszczono dwie kamery związane z układami wsparcia kierowcy, w dwóch miejscach. Na górze kamerę wielofunkcyjną, na dole kamerę przednią - widoczność do przodu nie ucierpiała. Przełącznik od ogrzewania koła kierownicy znajduje się na kolumnie kierownicy, z lewej strony. Wlewu AdBlue na próżno szukać w karoserii, jest pod maską, przy prawej, głównej lampie. Żeby nikt przez roztargnienie nie popełnił błędu, nalepka wyjaśnia, że zbiorniczek bliżej silnika dotyczy cieczy chłodzącej.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Jeśli przeszkadza ci układ Eco Start-Stop, wyłączający diesla przy każdej, chwilowej przerwie w ruchu, zdezaktywujesz go przyciskiem, który jest tuż pod przyciskiem do zapalania silnika (Start Engine Stop). I jeszcze jedna podpowiedź. Seryjny asystent rozpoznawania znaków drogowych wydaje ostrzeżenia wizualne i dźwiękowe. Aby szybko pozbyć się dźwiękowych, naciskasz na kilka sekund pole mute na prawym ramieniu kierownicy, te z przekreślonym symbolem głośnika. Nie lekceważę ostrzeżeń o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości, szkopuł w tym, że asystent nie zawsze działa perfekcyjnie – tak samo jest zresztą w wielu innych modelach osobowych i dostawczych.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Gwarancja trwa 2 lata na całe auto, bez limitu kilometrów, na perforację karoserii od wewnątrz na zewnątrz 12 lat. Przeglądy wg ASSYST Plus, ale maksymalnie co 60.000 km lub 2 lata.

Mercedes-Benz Sprinter Furgon Pro 317 CDI RWD standard wysoki dach, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), trzymiejscowy furgon, długość 5932 mm, szerokość 2020 mm, wysokość 2650 mm, ładownia 10,5 m sześc., napęd na tylne koła, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1950 ccm, 170 KM przy 3800 obr./min, maksymalnie 160 km/h, od 0 do 100 km/h – brak danych, średnie spalanie z automatem 9,5 l/100 km, cena 180.452 zł netto, 221.956 zł brutto.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski