uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Renault Express Van Express zabudowany

Czy wóz warsztatowy musi zawsze być duży? Nie, do niektórych zadań lepiej dysponować mniejszym, łatwiejszym do manewrowania, takim jak Express.

Zabudowa warsztatowa, wykonana przez Modesto z Góry Kalwarii pod Warszawą to propozycja np. dla instalatorów i mobilnych serwisów różnych urządzeń. Została tak zaprojektowana, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał małej ładowni i zarazem pozostawić przestrzeń na dodatkowy ładunek. Głównym elementem, natychmiast rzucającym się w oczy jest Floor Up, tzn. podwyższona podłoga z systemem mocowania ładunku pasami. Otwory do pasów są w podłodze oraz na regale po lewej stronie ładowni. Pod tą podłogą, oczywiście antypoślizgową wygospodarowano miejsce na cztery, duże, wysuwane szuflady. Muszę przyznać, że szuflady poruszają się w prowadnicach lekko i zarazem „wyraźnie”, w sposób nie pozostawiający wątpliwości, czy są otwarte czy zamknięte. Z boku, z prawej jest jedna szuflada, pozostałe trzy z tyłu. Lewe skrzydło tylnych drzwi jest szersze, a oba skrzydła można otworzyć pod kątem 180 stopni. Liczba mniejszych i większych przegródek w czterech szufladach wypada imponująco, co instalatorzy z pewnością docenią. Wspomniany regał po lewej stronie daje kolejne możliwości transportu narzędzi i podzespołów oraz drobnych elementów na trzech wysokościach, również w walizce z przegródkami i w trzech wysuwanych, otwartych szufladach. Z tyłu regału jest kieszeń na dokumenty, z praktycznym otworem od spodu ułatwiającym wysuwanie papierów czy teczek. Całość uzupełnia wyjmowany pojemnik na różne drobiazgi. Dwa, antywłamaniowe zamki UFO+ z prawej strony i z tyłu stanowiły dodatkową ochronę przewożonych rzeczy. Opcją w testowym Expressie był bagażnik dachowy z wózkiem do transportu drabiny.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Turbodiesel 1.5 o mocy 75 KM nie zapewnia dobrej dynamiki na wyższych biegach, trudno zresztą tego po nim oczekiwać. Na szczęście nie była to 75-konna wersja Ecoleader, z maksymalną prędkością ograniczoną do… 100 km/h. Z bagażnikiem na dachu, stawiającym powietrzu spory opór spalanie może przekroczyć 6 l/100 km, zwłaszcza na drogach ekspresowych i autostradach. Trzeba dodać, że Renault zaleca docieranie. Do przebiegu 1.500 km nie należy przekraczać 130 km/h i prędkości obrotowej 2.500. Optymalne wartości parametrów eksploatacyjnych wysokoprężny Express osiąga dopiero po 6.000 km.

Ładowność dwumiejscowego pojazdu 533 kg powinna wystarczyć. Fabryczna gwarancja: 2 lata, na lakier 3, antykorozyjna 12 lat. Przeglądy przypadają co 30.000 km, względnie co 2 lata. Opony 185/65 R15 92T były zimowe, marki Motrio, czyli takiej samej jak linia części zamiennych i sieć warsztatów.

 5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Express Van 1.5 Blue dCi Pack Clim, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), dwumiejscowy furgon, długość 4393 mm, szerokość 1775 mm, wysokość 1811 mm, ładownia przed zabudową 3,3 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1461 cm sześc., 75 KM przy 2900-3750 obr/min, maksymalnie 153 km/h, od 0 do 100 km/h 17,5 s, spalanie w cyklu mieszanym 5,0-5,3 l/100 km, cena bez zabudowy 73.000 zł netto (89.790 zł brutto, wersja Extra).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE