Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Ford Tourneo Connect Bliźniak Volkswagena

Współpraca Forda z Volkswagenem wygląda tak, że Ford bierze Caddy’ego i nazywa go Tourneo Connect, natomiast klon Forda Rangera to VW Amarok.

Miałem przyjemność testować auto siedmiomiejscowe, z układem 2 + 3 + 2. „Przyjemność”, bo zawieszenie, tak jak i całe auto, stanowi kopię rozwiązań Volkswagena. Oba modele są wytwarzane w Polsce, w Poznaniu. Zawieszenie obecnego Caddy komplementowałem w teście tego Volkswagena, teraz wypada powtórzyć, że auto pewnie podąża za ruchami kierownicy. Z tyłu zostało zastosowane rzadko spotykane rozwiązanie, mianowicie sztywna oś z drążkiem Panharda. Zadaniem tego drążka, pełniącego rolę poprzecznego drążka reakcyjnego, jest utrzymywanie sztywnej osi w założonej pozycji wobec karoserii. I z tego zadania wywiązuje się zaskakująco dobrze. W zasadzie, wziąwszy poprawkę na dostawczy rodowód, trudno na cokolwiek narzekać, nawet wstrząsy na pusto są małe. 122-konny ropniak 2.0 TDI – przepraszam, 2.0 EcoBlue – charakteryzuje się dobrą reakcją na gaz, niezłym wigorem, spalaniem nieco ponad 7 l/100 km. Charakteryzuje się również dość głośną pracą i to taką, że od razu wiadomo, że konsumuje olej napędowy. Automat, dwusprzęgłowy, 7-biegowy obsługuje się bardzo małą dźwigienką na centralnym tunelu. Po kilku dniach jazdy mogę stwierdzić, że wadzą nie tylko skromne rozmiary dźwigienki, ile jej umieszczenie, powinna być nieco bliżej przodu auta. Active to taka niby-off-roadowa wersja, najłatwiej rozpoznać ją po czarnych nakładkach nadkoli, zaś w środku po tapicerce z niebieskimi akcentami.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Dwa fotele dla szóstej i siódmej osoby na pokładzie czekają złożone w bagażniku, zajmując znaczną jego cześć. Poza tym przewożąc tam pasażerów, trzeba gdzieś zostawić roletę kufra. Szkoda, że stoliki dla drugiego rzędu, w oparciach przednich foteli wymagają odblokowania za pomocą przycisku. Łatwo niechcący uszkodzić taki stolik, tak samo było w Volkswagenie Caddy Pan Americana 2.0 TDI (122 KM) 4 Motion. Inną opcją, wspólną z Pan Americaną, jest efektowny stały, szklany dach panoramiczny, bez żadnej zasłonki. Tak więc nawiązań do Volkswagena mamy mnóstwo, można też natknąć się na napisy „VW”, a nie „Ford”. Dwa przykłady: nalepka pod maską informująca o zalecanych olejach (lepkość 0W-20 i norma VW 508 00 lub 509 00), oznaczenia po wewnętrznej stronie dywaników podłogowych. Gwarancja na auto, w tym na lakier, trwa 2 lata, na perforację 12. Przeglądy co 2 lata lub co 30 tys. km.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Ford Tourneo Connect 2.0 EcoBlue (122 KM) A7 Active, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kombivan (opcjonalnie siedmiomiejscowy, 2 + 3 + 2), długość 4515 mm, szerokość 1855 mm, wysokość 1833 mm, bagażnik 1213 l/2556 l (w obu przypadkach do dachu, 248 l przy trzech rzędach siedzeń), napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1968 ccm, 122 KM przy 2750-4250 obr./min, maksymalnie 175 km/h, od 0 do 100 km/h w 12,1 s, średnie spalanie 5,3-5,7 l/100 km, cena 114.820 zł netto (141.229 zł brutto) wg starego cennika, w nowym prawdopodobnie będzie wyższa.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE