Pokaz możliwości

 

Krzysztof Pawluczuk, prezes Graco, witając gości podziękował klientom za zaufanie. Od początku firma stawiała na najwyższą jakość produktu i obsługi klienta. Zaczynała skromnie, w 1991 r., bez własnego warsztatu i w wynajmowanym biurze. Obecnie Graco specjalizuje się w produkcji skompletowanych samochodów ciężarowych, różnych marek, z hydraulicznymi urządzeniami załadunkowymi Palfingera. Mogą to być żurawie, hakowce, bramowce, podnośniki.

Graco posiada dwa zakłady, w Płochocinie i Gliwicach na Górnym Śląsku. Oprócz tego są partnerzy serwisowi na terenie całego kraju świadczący usługi w swoich warsztatach. Na obiekt w Płochocinie, otwarty przed trzema laty, w październiku 2012, składa się hala serwisowo-produkcyjna o powierzchni 2000 mkw., magazyn 400 mkw., budynek biurowy, centrum kompetencyjno-szkoleniowe 1000 mkw. Utwardzony plac do badań i odbioru sprzętu mierzy ponad 4000 mkw. Położenie jest bardzo dobre, niedaleko trasy Warszawa – Poznań i około 10 km od węzła Konotopa autostrady A2.

 Na Arocsie 8x8

Pierwsza na wspomnianym placu została zademonstrowana zabudowa na Mercedesie Arocsie 4143 8x8, żuraw Palfinger PK 65002-SH. Siedem sekcji wysięgnika, wysuwanych hydraulicznie, daje zasięg 18 m, a po zamontowaniu bocianka prawie 30 m. Maksymalny pułap podnoszenia wynosi prawie 34 m, udźwig 19 t. Mechanizm obrotu żurawia posiada dwa silniki. Zdalne sterowanie radiowe PALcom P7 z dźwigniami typu joystick zapewnia komfortową obsługę przy każdej pogodzie. Linowa wciągarka na głównym ramieniu ma ułatwiające pracę systemy SRC oraz RTC. Pierwszy z nich to system kompensacji liny, zapewnia stałą odległość haka od końca wysięgnika. Zblocze z hakiem nie zmienia wysokości. Z kolei RTC gwarantuje stałe naprężenie liny wciągarki przy rozkładaniu i składaniu żurawia. Dlatego można złożyć żuraw do pozycji transportowej bez demontażu liny i elementów współpracujących. A system AOS aktywnie tłumi drgania wysięgnika, przy nagłym zatrzymaniu wysięgnika niweluje efekt wędki.  

 

MAN do drewna

Pojazd do transportu drewna to MAN TGS 26.440 6x4 z żurawiem Epsilon M12Z91 Next Epsolution i zabudową kłonicową Graco. Dźwig odznacza się wysięgiem 9,1 m, zakresem obrotu 425 stopni, chwytakiem o udźwigu 5 t, dwoma sekcjami wysuwanymi hydraulicznie i nowoczesnym siedziskiem operatora marki Grammer – mechaniczne zawieszenie, ogrzewanie, regulowane podłokietniki. Składanie i rozkładanie siedziska wraz z zadaszeniem ze sztucznego tworzywa przebiega pneumatycznie, po naciśnięciu jednego guzika. Żuraw został wyposażony w cztery reflektory robocze, dwa przy siedzisku i dwa na zginanym ramieniu. Warto podkreślić, że hydrauliczne przewody nie owijają się przy kolumnie żurawia, bo ich prowadzenie od podstawy do głównego ramienia zapewnia hydrauliczne złącze obrotowe. Kłonice są aluminiowe, o regulowanej wysokości i nośności 5 t.

 

MAN do złomu

Do przeładunku złomu może służyć następujący zestaw: MAN TGS 26.440 6x2 z żurawiem Epsilon Q150Z96 oraz z hakowcem Palfinger T20. Dwie wysuwane sekcje hydrauliczne żurawia zapewniają zasięg 9,6 m. Operator steruje nim z siedziska za pomocą dwóch joysticków i dwóch pedałów, zakres obrotu równa się 425 stopni. Hydrauliczne przewody do zasilania chwytaka i rotatora poprowadzono wewnątrz zginanego ramienia i dodatkowo zabezpieczono przed mechanicznym uszkodzeniem i wpływami atmosferycznymi. Zawiesie łączące żuraw z rotatorem jest bardzo wytrzymałe. Chwytak do złomu czteropalcowy o pojemności 300 l. Hakowiec T20 charakteryzuje się mocą załadunkową 20 t, może obsługiwać kontenery do 5,5-6,5 m. Soft Stop to system łagodnego ułożenia kontenera do pozycji transportowej. Masa T20 zaledwie 2.1 t stanowi efekt połączenia nowoczesnej konstrukcji i wysokogatunkowych stali drobnoziarnistych.Poza opisanymi tu pokrótce pojazdami były prezentowane jeszcze inne, m.in. MAN TGM 18.340 z efektownym, 50-metrowym podnośnikiem o udźwigu 1.000 kg.

T&M nr 10/2015

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE