PTM czyli … naczepy i wiele więcej

 

Firma znana jest wprawdzie głównie z tego, że importuje, sprzedaje i serwisuje w Polsce naczepy marki STAS, ale to tylko część jej działalności. Firma powstała w 2010 roku, zaczynając od sprzedaży nowych naczep i przyczep renomowanych marek europejskich. Dzisiaj PTM Polska posiada nie tylko dział sprzedaży nowych i używanych pojazdów, ale też części zamiennych, serwisu, jak również dział technologii i rozwiązań dla przemysłu. PTM zajmuje się zatem w istocie wieloma profesjonalnymi rozwiązaniami dla biznesu z dziedziny technologii przemieszczania ładunków, transportu luzem towarów rolniczych, drzewnych, odpadów, biomasy, transportu ładunków dla branży budowlanej, ładunków paletyzowanych i zarządzania transportem. Koncentruje się przy tym na środkach transportu specjalizowanego, a oferta obejmuje produkty kilku europejskich potentatów w tej dziedzinie.

Podstawę programu stanowią naczepy z ruchomą podłogą belgijskiej marki STAS (prawie 50-procentowy udział w polskim rynku) oraz wywrotki (U-Rockstar; Buildstar; Ferrostar; Rockstar; Agrostar) ze skrzyniami o poj. 24-83³.
Firma PTM Polska swoją siedzibę ma w Łodzi, gdzie oprócz biura, jest również serwis naczep różnych marek oraz magazyn części zamiennych.
Naczepy z ruchomą podłogą dostępne są w wielu wersjach pojemności, od 55 do 106 m³. Podzielono je na trzy główne kategorie: lekkie, mocne i specjalne. W „rodzinie” są naczepy Biostar, Ecostar i Farmstar i Scrapstar. W zależności od pojemności, grubości podłogi (6,8,10, 12 mm, HD, HDI, SLP) różnego rodzaju profili ram (aluminiowe i stalowe) oraz wyposażenia dodatkowego (np. hydraulicznie otwierany dach, otwierany bok, tylna klapa hydrauliczna w wersji z drzwiami) naczepy mają szerokie i uniwersalne zastosowanie. Są uznawane za optymalne  rozwiązanie przy wykonywaniu zadań związanych z transportem zboża, biomasy, innych produktów sypkich, luzem ale również odpadów, złomu lekkiego i ciężkiego oraz gruzu. Dobrze sprawdzają się w załadunku i przewozie towarów paletyzowanych.  Po to aby dopasować konkretną naczepę do własnych potrzeb, klienci mają możliwość skorzystania z dziesiątek opcji doposażenia.

Drugim, solidnym filarem oferty PTM Polska są przyczepy do przewozu kontenerów niemieckiego producenta Hueffermann, a kolejnymi pojazdy firmy BMI - dostawcy takich ruchomych podłóg i pojazdów samowyładowczych, których nie ma w swym portfolio STAS (m.in. naczepy z płytą wypychającą, do transportu odpadów i recyklingu), HKM (przyczepy pod kontenery) i Charvat CTS (urządzenia hakowych o szerokim zakresie udźwigu, od 1 do 30 t. PTM Polska ma w ofercie również pojazdy specjalistyczne takich marek: FGM (niskopodwoziówki), Orthaus (m.in. naczepy kurtynowe, podkontenerowe i wywrotki) , Langendorf (inloadery do szkła i prefabrykatów), Cubas Segre (naczepy i silosy ciężarowe, do pasz) oraz Moyersons (z przesuwanymi ścianami bocznymi). Każda z reprezentowanych marek zalicza się do europejskich liderów w produkcji, nierzadko niszowych i bardzo zaawansowanych konstrukcyjnie pojazdów.

Obsługę posprzedażową  zapewnia dział serwisu i gwarancji. Ogólnokrajową sieć serwisową PTM tworzy w sumie dwadzieścia stacji diagnostyczno-naprawczych, w których dokonywana jest zarówno obsługa gwarancyjna, jak i pogwarancyjna pojazdów, ale też serwis poszczególnych elementów, np. ogumienia czy plandek.  

W ostatnich latach rozwinięto też Dział Pojazdów Używanych, oferujący zarówno ich sprzedaż, jak i odkup od dotychczasowych właścicieli. Coraz większym powodzeniem cieszy się też wymiana starych pojazdów na nowe, wielu klientów decyduje się właśnie na tego rodzaju formę odnowienia posiadanego taboru. Po to aby użytkować naczepy czy przyczepy oferowane przez PTM Polska nie jest konieczne ich kupowanie. Coraz więcej odbiorców decyduje się na pozyskanie środków transportu wynajmując je. PTM Rental oferuje naczepy i przyczepy w formie wynajmu krótkoterminowego (0-6 miesięcy); średnioterminowego (6-12 miesięcy), a także długoterminowego (12-48 miesięcy).  

W ostatnich latach rozbudowano też dział części zamiennych PTM Polska. W magazynach PTM dostępne są praktycznie wszystkie kluczowe komponenty do naczep, m.in. profile aluminiowe, części do ruchomych podłóg (holenderskiego systemu Cargo Floor i amerykańskiego Keith), oświetlenie, elementy hydrauliki siłowej. Niedawno uruchomiony został sklep internetowy, w którym oprócz zakupu części z 5% upustem, można zamówić również naczepę, która dostępna jest „od ręki” na placu w Łodzi, z extra rabatem. PTM ma podpisane umowy dystrybucyjne z dwoma  firmami na montaż automatycznych systemów załadunku w całej Polsce : Joloda (Wielka Brytania) oraz CargoMatic (Holandia). Obecnie wdrażanych jest kilka projektów w centrach dystrybucyjnych. Część rozwiązań technicznych to projekty własne PTM, przygotowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym. Wśród tych ostatnich są: adapter do rozdrabniania ładunków, czy system do załadunku naczepy bezpośrednio z prasy.  

T&M nr 12/2019

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE