Lider naczep podkontenerowych

 

CIMC montuje swoje produkty w Polsce, w Gdyni, przy ul. Handlowej 21. Firma CIMC Trailer Poland, zatrudniająca obecnie ponad 80 osób, istnieje od roku 2015. Początkowy okres poświęcono m.in. rozpoznaniu rynku, budowie prototypów. Seryjna produkcja ruszyła w 2017 i już wtedy przedsiębiorstwo zdobyło 5,5 proc. rynku naczep podkontenerowych w naszym kraju. 2018, pierwszy pełny rok działalności, przyniósł już udział 20-procentowy. W 2019 r. próg 20 proc. został przekroczony, CIMC zalicza się do czołowych graczy w tym segmencie wraz z Krone i Wieltonem, których wyprzedza.

         – Dajemy dobrą cenę za dobrą jakość – uważa Dagmara Hinc, koordynator sprzedaży CIMC Trailer Poland. – Klienci doceniają to i wracają do nas po kolejne zakupy. Wśród największych nabywców naczep podkontenerowych są takie firmy jak Balticon, Morska Agencja Gdynia, Loconi Intermodal, Clip, Centram oraz M&M Spedition. Jak wielu producentów korzystamy z podzespołów uznanych dostawców, takich jak Hella, Wabco, SAF, BPW.

 

Cztery wersje

         Naczepy podkontenerowe to model SC03, proponowany obecnie w czterech wersjach. Pierwszą z nich była SC03 40’R z tylnym wysuwem, która może przewozić jeden kontener 20-stopowy, dwa 20-stopowe, 30-stopowy, 40-stopowy ISO albo 40-stopowy High Cube (HC). Wariant SC03 45’R, z tylnym wysuwem został przystosowany do następujących kontenerów: 20-stopowy, dwa 20-stopowe, 30-stopowy, 40-stopowy ISO, 45-stopowy HC. Odmiana SC03 45’FR różni się m.in. tym, że ma przedni i tylny wysuw. Możliwości transportowe przedstawiają się imponująco, to kontener 20’, dwa 20’, 30’, 40’ISO, 40’HC, 45’ISO, 45’HC i 45’Euro.

         Najbardziej popularna wśród klientów jest ultralekka naczepa SC03 45’FLW charakteryzuje się masą tylko 3.900 kg, ze standardowym wyposażeniem. Jest przystosowana do przewozu kontenerów 40’HC, 45’HC albo 45’Euro.

         – Nasze konstrukcje mają solidne ramy, produkowane w Chinach – mówi Michał Rzoska, dyrektor operacyjny. – Odznaczają się prostą obsługą, nawet mniej doświadczona osoba nic nie popsuje.       

 

Wśród kurtyn   

CS-U to rodzina naczep kurtynowych. Standardowy pojazd, nazywający się po prostu CS-U, może mieć wewnętrzną wysokość 2.765 mm, albo 2.715 mm. Mniejsza wysokość jest związana z przepisami w Rosji. Tak więc wybierają ją odbiorcy z Rosji czy Białorusi i przewoźnicy jeżdżący do tego kraju. Poza tym CS-U może być z zabezpieczeniem celnym TIR lub bez.

         Naczepa z dachem podnoszonym do załadunku to CS-UL Z kolei CS-US to naczepa semi mega, z możliwością ustawienia trzech dodatkowych wysokości do jazdy, co 50 mm, konkretnie: 2.765 mm, 2.815 mm, 2.865 mm.

         Nowością jest CS-U Mega, zaprezentowana w listopadzie zeszłego roku na targach Trans Logistica Poland w Warszawie. Na razie przechodzi testy u wybranych klientów. Dagmara Hinc zaznacza, że jest duże zainteresowanie firm transportowych tą odmianą. CS-U Mega pozwala na wybranie, poza bazową, czterech wysokości, także co 50 mm: 2.900, 2950, 3000, 3050.

 

Plany na 2020

         Na bieżący rok CIMC zapowiada dwie nowości. Pierwszą z nich stanowią podwozia pod chłodnie przygotowywane dla innego, zewnętrznego producenta. Oprócz tego CIMC rozpocznie produkcję naczep huckepack, czyli do rozwiązań intermodalnych, do transportu koleją i statkami ro-ro. Naczepy muszą mieć wzmocnioną ramę i odpowiednio przystosowane zawieszenie pneumatyczne.

         Dagmara Hinc podkreśla bardzo dobrą współpracę z centralą w mieście Shenzhen leżącym w południowo-wschodnich Chinach, graniczącym z Hongkongiem. Pracuje tam zespół ludzi zajmujących się tylko firmą w Gdyni. CIMC ma 40 lat doświadczenia. Nazwa wzięła się od China International Marine Containers, co wyjaśnia główną specjalność. Ponad połowa nowych, morskich kontenerów na świecie każdego roku to wyroby CIMC.

Koncern CIMC po raz kolejny został liderem wśród producentów naczep w 2019 roku i to z ponad dwukrotną, ilościową przewagą nad następnym konkurentem. Michał Rzoska do tych wyników za ubr. dodaje komentarz, że liczy się przede wszystkim wysoka dynamika, 8 proc. W Europie, poza montownią w Gdyni, CIMC posiada trzy marki: LAG z Belgii (CIMC Trailer Poland jest jego dystrybutorem na rynku polskim), Burgers Carrosserie z Niderlandów oraz SDC Trailers z Irlandii Północnej.

Sieć sprzedaży w naszym kraju opiera się na sześciu punktach: Gdynia, Warszawa, Białystok, Poznań, Tarnów, Soborzyce na Górnym Śląsku. Z serwisowaniem i naprawami nie ma problemów. W każdym województwie działają autoryzowane serwisy prowadzone przez zewnętrzne firmy. Ich liczba będzie się zwiększała. Poza naszym krajem CIMC Trailer Poland prowadzi sprzedaż w Rosji, Białorusi, Szwecji, Danii, Niemczech i krajach Beneluksu.   

 

Na dwóch liniach

         W fabryce w Gdyni pracują dwie linie, jedna przewidziana do montażu naczep ciężarowych, druga dedykowana do nadwozi wymiennych BDF. W 2019 r. produkcja nadwozi wymiennych sięgnęła 1200 sztuk, z czego 300 trafiło do DHL Deutsche Post, największego w Europie użytkownika tego typu produktów. Artur Witan, kierownik produkcji CIMC Trailer Poland, podkreśla że naczepy są przygotowywane zgodnie z życzeniami klientów, w sposób który zapewnia indywidualizację każdego egzemplarza pod konkretną specyfikację odbiorcy. Przykładowo, klienci mają do wyboru osie wiodących dwóch producentów, SAF-Holland oraz BPW, z hamulcami tarczowymi albo bębnowymi. Najczęściej wybierana konfiguracja to SAF-Holland z tarczami o średnicy 430 mm.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, CIMC Trailer Poland realizuje dodatkowe wymagania dotyczące samego wyposażenia naczep. Montaż nawet czterech skrzynek narzędziowych nie stanowi najmniejszego kłopotu. Ze względu na zmieniającą się specyfikę rynku transportowego firmy muszą dostosować swoje naczepy do przewozu ładunków o odmiennej specyfice. Dlatego też tak ważne jest, aby kierowca był wyposażony w różne typy urządzeń do zabezpieczania i ształowania ładunku jak np. kątowniki, łańcuchy, maty anytpoślizgowe czy odpowiednią ilość pasów transportowych. Należy pokreślić, iż ładunek tego samego rodzaju może wymagać różnych typów urządzeń zabezpieczających. Dobry przykład stanowi papier, który jest przewożony w rolkach, a każdy typ rolki wymaga innych zabezpieczeń.

Klienci mają również możliwość wyboru zabezpieczenia ścian bocznych. W konfiguratorze naczepy dostępne są łaty aluminiowe oraz drewniane. Ilość rzędów łat zależy również od rodzaju ładunku. Na przykład osiem rzędów łat aluminiowych posiadają naczepy przystosowane do transportu opon. Transport piwa w ogóle nie wymaga łat, wystarczą skrzynki, które same w sobie stanowią zabezpieczenie ładunku. To wszystko sprawia, że ilość miejsca potrzebnego do przechowywania wyposażenia naczepy zwiększa się. Producenci naczep muszą podążać za zmianami rynkowymi, a w konsekwencji potrzebami użytkowników naczep. Dlatego też, portfolio produktów musi stale ewaluować, a producenci muszą wsłuchiwać się uważnie w potrzeby swoich klientów.

W związku z tym, iż stalowe elementy niezbędne do montażu naczep są przygotowywane w centrali grupy CIMC Vehicles, w tym zabezpieczane technologią kataforezy (KTL) oraz lakierowane proszkowo, CIMC Trailer Poland nie ma potrzeby utrzymywania lakierni, co znacznie skraca proces produkcji. W związku z wprowadzeniem standardu zabezpieczenia anytkorozyjnego KTL naczepy CIMC posiadają 10-letnią gwarancję perforacyjną.

T&M nr 2/2020

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

T&M okładki

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE