Elektryczne Mercedesy

 

Po prezentacji Urban eTruck o dopuszczalnej masie całkowitej 25 t i zasięgu do 200 km na targach IAA 2016 już w tym roku pierwsze pojazdy trafią w ręce klientów w celach testowych.

– Rozmawiamy z około 20 potencjalnymi klientami z branż transportu odpadów komunalnych, spożywczej i logistycznej – powiedział Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks. – Wypuszczając małą serię do testów klienckich, wykonujemy kolejny dynamiczny krok na drodze do produktu wielkoseryjnego. Do roku 2020 chcemy być na rynku z dopracowanym pojazdem wielkoseryjnym.

Zero emisji, cisza i ładowność na poziomie 12,8 t. Pojazd w niewielkiej, dwucyfrowej liczbie egzemplarzy trafi najpierw do klientów w Niemczech, a później również w Europie. Będzie testowany w realnych warunkach transportowych. 18- i 25-tonowe pojazdy otrzymają zabudowę chłodniczą, furgonową, a także skrzynię ładunkową. Wraz ze specjalną stacją ładowania, uwzględniającą zwiększone wymagania samochodu ciężarowego, przekazywane są klientom do eksploatacji na okres dwunastu miesięcy.