Yokohama
Najnowsza technologia japońskiego producenta opon YOKOHAMA wykorzystuje m.in. innowacyjną metodę mieszania składników gumy, nową konstrukcję bieżnika i karkasu, dzięki którym opona bardziej elastyczna i odporna na zużycie.
„Karkasy Zenvironment, zaprojektowane z zastosowaniem metody symulacji podwójnego ciśnienia, mają profile o dużej trwałości i równomiernej wysokości bieżnika” – wyjaśnia Ireneusz Kotas z ITR CEE, dystrybutora opon YOKOHAMA w Polsce. „Nowa konstrukcja wewnętrznej wkładki poprawia parametry przeciwdziałające starzeniu gumy, zapobiegając utlenianiu się wewnętrznej części opony w wyniku działania gorącego powietrza powstającego w trakcie jazdy”. Efektem jest wysoka trwałość i długi przebieg a co za tym idzie – obniżenie kosztów eksploatacji w przeliczeniu na kilometr. Uzyskane jednocześnie zmniejszenie oporów toczenia to znaczne ograniczenie kosztów paliwa stanowiących główny wydatek przewoźników.
Technologia Zenvironment stosowana jest przez YOKOHAMA m.in. w produkcji opon przeznaczonych do przewozów regionalnych (opona 104ZR), opon na oś kierowaną w transporcie dalekobieżnym (opona 106ZS) czy na autostradach (opona 107ZL), a także opon na oś kierowaną przystosowanych do eksploatacji w warunkach zimowych (opona 901 ZS M+S).
T&M nr 4/2016