Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Pemiera eActrosa 600

Mercedes-Benz Trucks odsłonił seryjną wersję akumulatorowo-elektrycznej ciężarówki dalekobieżnej z trójramienną gwiazdą na masce.

Producent zaprezentował międzynarodowej publiczności pojazd Mercedes-Benz eActros 600 podczas dzisiejszej światowej premiery i uroczystości zorganizowanej pod Hamburgiem. Według zamierzeń producenta ten ciężki elektryczny samochód ciężarowy ma zdefiniować nowy standard w drogowym transporcie towarowym – a także w obszarach techniki, zrównoważonego rozwoju, wzornictwa i dochodowości dla operatorów flot pojazdów elektrycznych.

Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin (stąd oznaczenie typu „600”), wraz z nową, niezwykle ekonomiczną, zaprojektowana we własnym zakresie elektryczną osią napędową umożliwia tej elektrycznej ciężarówce zasięg 500 kilometrów1 bez konieczności doładowywania. Oznacza to, że eActros 600 będzie mógł pokonać w ciągu jednego dnia dystans znacznie przekraczający 1000 kilometrów. Taki przebieg dzienny umożliwi ładowanie pojazdu w wymaganych przepisami przerwach w pracy kierowców – nawet bez ładowania megawatowego. Około 60 procent dalekodystansowych przejazdów wykonywanych przez europejskich klientów Mercedes-Benz Trucks i tak nie przekracza 500 kilometrów, a więc w tych przypadkach wystarczająca jest infrastruktura ładowania w bazach operacyjnych oraz w miejscach załadunku i rozładunku. We wszystkich innych zastosowaniach niezbędnym warunkiem uzyskania pełnej operacyjności elektrycznych samochodów ciężarowych w paneuropejskim transporcie dalekobieżnym jest stały rozwój dostępnej publicznie infrastruktury ładowania. W przypadku eActrosa 600, oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kW, z czasem możliwe będzie tzw. ładowanie megawatowe (MCS). Od początku sprzedaży klienci mogą zamawiać odpowiednie wyposażenie wstępne. Z chwilą, gdy technologia MCS stanie się dostępna i zostanie ustandaryzowana przez producentów, możliwe będzie jej zainstalowanie w modelach eActros 600. Po podłączeniu do odpowiedniej stacji ładowania o mocy ok. jednego megawata ładowanie akumulatorów pojazdu z poziomu 20 do 80 procent trwa ok. 30 minut.

Pojazd jest technicznie przystosowany do maksymalnej łącznej masy zestawu ciężarowego 44 ton. Ładowność eActrosa 600 ze standardową naczepą wynosi w UE ok. 22 ton. W niektórych przypadkach przepisy krajowe mogą dopuszczać wyższą ładowność. Wizualnym wyróżnikiem tej elektrycznej ciężarówki jest całkowicie nowa, purystyczna stylistyka, cechująca się wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Oczekuje się też, że zaprezentowana e-ciężarówka wyznaczy nowe standardy pod względem dochodowości dla operatorów flot, dzięki czemu w ważnym segmencie transportu dalekobieżnego w dłuższej perspektywie zastąpi większość samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi. Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi.

Sprzedaż pojazdu rozpocznie się jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie jego produkcji seryjnej przewidziano na koniec roku 2024. Od samego początku eActros 600 będzie produkowany zarówno w wariancie ciągnika siodłowego, jak i w wariancie podwozia ciężarowego, co zapewni klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Obecnie powstaje flota około pięćdziesięciu prototypowych pojazdów – niektóre z nich trafią następnie do pierwszych klientów na testy w praktycznej eksploatacji.

-eActros 600, jak żadna inna wcześniejsza ciężarówka z trójramienną gwiazdą na masce, reprezentuje transformację drogowego transportu towarowego w kierunku neutralności pod względem emisji CO2. Wyróżnia się najnowocześniejszą techniką napędową, zapewniającą naszym klientom bardzo wysoką efektywność energetyczną, a tym samym dochodowość. Dzięki temu wejście w obszar elektromobilności może być szczególnie atrakcyjne dla operatorów flot - mówi Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE