Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

SPMT ma czterdzieści lat

Ten wynalazek powstał dokładnie czterdzieści lat temu.

Mowa o technologii samobieżnego transportera modułowego (SPMT), która miała duży wpływ na ukształtowanie branży transportu ciężkiego, rewolucjonizując tym samym przewozy specjalne.

W 1983 r. technologię SPMT wprowadziła na rynek firma SCHEUERLE Fahrzeugfabrik, obecnie znana jako TII SCHEUERLE. Dzięki różnorodnej kombinacji możliwości poszczególnych modułów, przedsiębiorstwa transportowe mogą przewozić praktycznie nieograniczone gabarytowo i wagowo ładunki. Tym samym zwiększyła się wydajność małych i dużych firm. Transporter ma szerokość kontenera (2430 mm). Ten wymiar zapewnia możliwość korzystania z przewozów z wykorzystaniem standardu kontenerowego flat rack (kontenery nie posiadające dłuższych ścian i góry) w możliwie najkrótszym czasie i jak najbardziej ekonomicznie, nawet do najbardziej odległych miejsc. Moduły mogą być transportowane drogą lądową, np. po autostradach.

 

Ciągły rozwój

Obecnie na całym świecie używanych jest ok. 10 tys. linii osi SCHEUERLE SPMT, a rozwiązanie stało się praktycznie standardem. Ciągłe innowacje są od samego początku częścią DNA TII SCHEUERLE. - Potrzeby naszych klientów dotyczące funkcjonalności, ekonomiczności, bezpieczeństwa i wydajnośści są dla nas zachętą, ponieważ TII SCHEUERLE chce umożliwiają wszystkim klientom osiąganie najwyższych wyników, niezależnie od wielkości ich firmy - zapewnia Gerald Karch, dyrektor generalny Grupy TII.

Klienci TII mogą korzystać z różnych serii SCHEUERLE SPMT, wśród których znajduje się SCHEUERLE SPMT InterCombi SPE, SCHEUERLE SPMT K24, oraz SCHEUERLE K25 SPE – do przewozu różnorodnych towarów np. cennych towarów luksusowych (jachty, maszyny przemysłowe o wadze tysięcy ton, elementy gigantycznych pojazdów górniczych, turbiny wiatrowe, a także zabytkowe dobra kultury).

 

Do wyboru…

Modułowość i możliwość łączenia linii osi pozwala elastycznie dostosować wózki platformowe do konkretnych potrzeb w zakresie gabarytów i wagi. Jeden lub więcej zasilaczy (PPU), które można podłączyć do modułów SCHEUERLE SPMT wytwarzają energię dla hydrostatycznego napędu jazdy, kierowania i podnoszenia. Techniczną podstawą SCHEUERLE SPMT podobnie jak kiedyś, jest także teraz wspomagana hydraulicznie oś oscylacyjna (Willy Scheuerle wynalazł ją już w 1956 r.), a także elektroniczny wielokierunkowy układ kierowniczy do ciężkich transporterów (wynaleziony w 1972 r.). Praktycznie nieograniczone możliwości kombinacji i teoretycznie nieograniczona ładowność to kluczowe cechy pojazdów opartych na tych rozwiązaniach. Szeroka gama opcji mechanicznego lub elektronicznego sprzęgania osi SCHEUERLE SPMT, pozwala na przewóz praktycznie każdego ładunku. Przemysł dostrzegł walory tego rozwiązania, można produkować bardzo duże, nawet 1000 - tonowe instalacje i wygodnie przetransportować je na miejsce użytkowania.

Rozwiązania TII SCHEUERLE reprezentują największą liczbę linii osi SPMT na światowym rynku. Kluczowym czynnikiem jest m.in. spójność podstawowych elementów technicznych. Linie osi różnych generacji są ze sobą kompatybilne, a zatem nowe linie osi można łatwo łączyć z istniejącymi modułami. SPMT posiadają również aktualny rekord świata w kategorii najcięższych transportów. Ostatnio klient firmy TII SCHEUERLE, firma Mammoet, za pomocą SPMT przetransportował ładunek o masie 20,3 tys. t.

 

To nie koniec

Rozwój serii SPMT nadal postępuje. Dostępne są z trzy-, cztero-, pięcio, sześcio- lub ośmioosiowe moduły (dopuszczają obciążenie osi do 60 t). Oferowane są również wersje specjalne, a także takie jak SPMT SL (typ dzielony), które można podzielić na środku. Jeśli dwa pojazdy są zbyt szerokie SPMT SL może rozwiązać ten problem: łączy je sekcja środkowa. Innym wariantem jest np. SCHEUERLE SPMT z pakietem arktycznym, do użytku w ekstremalnie zimnych obszarach (temperatura do minus 40 st.C.).

Dodatkowe możliwości stwarza, dostepna od niedawna SCHEUERLE Connect Telematics. Telematyka znacznie upraszcza i usprawnia zarządzanie flotą i serwisem zwiększając efektywność ekonomiczną oraz przejrzystość floty. Operatorzy flot otrzymują też dodatkowe usługi, w tym zdalną diagnostykę, inteligentne zarządzanie konserwacją i monitorowanie stanu. Dzięki temu czas operacji i obsługi rozwiązań transportowych TII mogą być lepiej planowane, a czas pracy znacząco wzrasta w trakcie eksploatacji. Jednocześnie zmniejszają się koszty. Wynika to z faktu, że nieplanowane przestoje i wynikające z nich szkody mogą być dzięki telematyce, w dużej mierze skutecznie uniknane. Telematyka nie jest „zarezerwowana” tylko dla nowych pojazdów. Możliwe jest również doposażenie istniejących flot SPMT w SCHEUERLE Connect.

 

T&M nr 3/2023

Tekst

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE