Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Vario Liner drugiej generacji

Współpraca pomiędzy ELVIS, Wiese i KRONE rozwija się. Stworzyły wspólnie nową generację naczep, obiecujących większą wydajność i bezpieczeństwo.

Dwupokładowy pojazd oferuje 62 miejsca paletowe. Większa stabilność, lepsza obsługa, krótsze czasy realizacji, a tym samym większa wydajność w transporcie ładunków częściowych to - zdaniem dostawców, walory nowej naczepy dwupokładowej zaprezentowanej przez Europäische Ladungs-Verbund Internationaler Spediteure (ELVIS). Naczepa plandekowa Vario Liner oferuje do 62 miejsc paletowych na dwóch poziomach, a dzięki zabudowie z certyfikatem Code XL jest również dopuszczona do transportu ADR. Styczniowa prezentacja w ELVIS-HUB w Knüllwald była również oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży naczepy. Innowacyjny pojazd to wspólne dzieło producentów pojazdów użytkowych: KRONE i Wiese.

- Vario Liner to odpowiedź na codzienne wyzwania w transporcie HUB i zwykłym. Nie tylko mieści więcej ładunku niż jego poprzednik, ale można go jeszcze szybciej załadować i rozładować. Jest zatem bardziej ekonomiczny i zmniejsza emisję CO2 związaną z transportem – mówi Nikolja Grabowski, dyrektor generalny, ELVIS.

Nowo opracowana naczepa kurtynowa może być ładowana zarówno z boku, jak i tylnymi drzwiami. To skraca czas potrzebny do załadunku i rozładunku do minimum, a w połączeniu z systemem dwupokładowym gwarantuje również relatywnie niski wskaźnik uszkodzeń. Drugi poziom, który można dowolnie regulować (segment po segmencie), nie tylko zwiększa liczbę miejsc paletowych, ale także zapobiega nieprawidłowemu układaniu towarów w stosy i uszkodzeniom z powodu nadmiernego nacisku.

Regulacja wysokości poszczególnych elementów poziomu odbywa się za pomocą wózka widłowego. Segmenty posiadają elektroniczną blokadę, która uniemożliwia niezamierzoną regulację. Można to odblokować tylko poprzez włożenie zębów wózka widłowego w kieszenie podłogi pośredniej odpowiedniego segmentu poziomego. Kierowca nie musi wykonywać tego ręcznie, co zwiększa jego bezpieczeństwo i komfort podczas załadunku.

- Wariant dwupokładowy jest decydującym czynnikiem poprawy wykorzystania pojazdu. Na przykład towary na paletach i towary długie mogą być transportowane jednocześnie i bezpiecznie - tłumaczy Eugen Friesen, kierownik projektu i główny konstruktor, Wiese. Umieszczając ciężkie towary na niższym poziomie, a lżejsze na górnym poziomie, można również uzyskać relatywnie nisko położony środek ciężkości, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne i zwiększa bezpieczeństwo. Aby uprościć proces załadunku, nawet w przypadku długich towarów, Vario Liner standardowo posiada podnoszony dach, który umożliwia szybszy dostęp do górnego poziomu. Ułatwia to również i przyspiesza zabezpieczanie ładunku.

Druga generacja Vario Liner spełnia surowe wymagania dotyczące zabezpieczania ładunku za pomocą Code XL. Zarówno rama, jak i kłonice zostały wzmocnione. Solidne prowadnice zapobiegają przechylaniu się półek pośrednich. – Dzięki temu uzyskujemy znaczny wzrost komfortu i, dzięki ulepszonym właściwościom jezdnym zwiększone bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Udało nam się również osiągnąć dużą wydajność w sytuacjach związanych z załadunkiem – konkluduje Björn Budde, kierownik sprzedaży na Niemcy, Fahrzeugwerk Bernard KRONE.

 

T&M nr 2/2023

Tekst: Michał Jurczak

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE