Shippeo wkracza na polski rynek

Shippeo wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego, aby zapewnić podgląd transportów w czasie rzeczywistym. Platforma umożliwia śledzenie przesyłek i procesów logistycznych na żywo oraz precyzyjne szacowanie czasu ich dotarcia (ETA). Algorytmy uwzględniają ponad 200 parametrów danych, w tym warunki pogodowe, natężenie ruchu i wpływ trwającej pandemii. Ta technologia to wiele wymiernych korzyści dla spedytorów, przewoźników i odbiorców – deklarują przedstawiciele Shippeo.

 

Przedstawiciele sektora TSL są zgodni – najnowocześniejsze systemy zapewniające pełną widoczność łańcuchów dostaw odgrywają coraz większą rolę w branży. Za pośrednictwem Shippeo klienci z 70 krajów śledzą już ponad 10 milionów przesyłek rocznie, wędrujących drogą lądową, kolejową i morską. Otrzymują przy tym wiarygodne informacje w czasie rzeczywistym o tym, gdzie dokładnie znajdują się przesyłki i kiedy dotrą na miejsce.

Jak to działa? Platforma agreguje dane z wielu źródeł i systemów. Zasilana jest informacjami od ponad 140 000 przewoźników i 2,5 milionami zasobów z ponad 700 różnych źródeł danych, jakimi są systemy telematyczne, TMS, ERP, WMS, AIS, a także linie i porty żeglugowe. Shippeo przetwarza je za pomocą autorskich algorytmów, dostarczając odpowiedzi przydatnych w codziennej pracy przewoźników i ich klientów.

„Specjaliści zajmujący się transportem i logistyką potrzebują dokładnych i wiarygodnych danych, które pozwolą im podejmować konkretne decyzje” – mówi Lucien Besse, dyrektor operacyjny Shippeo. „To kluczowe dla spedytorów, ich klientów i przewoźników. Niestety, problemem niemal na całym świecie jest ograniczona ilość dostępnych informacji o transportach i wysyłkach. Przyczyna zwykle tkwi w przestarzałych systemach i platformach, będących wciąż w użyciu. Nie wystarczy już korzystanie z lokalizatorów GSM, połączeń komórkowych, faksów, a nawet samych systemów TMS. Przyszłość należy do przełomowych rozwiązań wykorzystujących analizę „big data” i sztuczną inteligencję. Shippeo to wiodąca platforma tego typu w Europie, a teraz udostępniamy ją przedsiębiorcom z Polski”.

Shippeo może się pochwalić imponującymi statystykami, pokazującymi korzyści dla uczestników łańcuchów dostaw. Zmniejszenie liczby telefonów i pracy administracyjnej zwiększa produktywność zespołów transportowych nawet o 16%*. W magazynach i centrach logistycznych wydajność wzrasta nawet do 30%* dzięki dynamicznym zmianom w harmonogramach, które umożliwiają precyzyjne szacowanie czasów dotarcia. Większa precyzja szacowania czasu dostaw to również korzyści finansowe, na przykład w fabrykach, w których opóźnienia na linii produkcyjnej mogą kosztować tysiące euro za minutę. Wdrożenie widoczności w czasie rzeczywistym pomaga również przewoźnikom zmniejszyć ryzyko kar finansowych wynikających z opóźnień, nawet o 50%*. Inne przykłady korzyści, płynących z doświadczeń obecnych klientów obejmują zmniejszoną emisję CO2, czy ulepszony pomiar wskaźników wydajności transportu w łańcuchu dostaw, takich jak wskaźnik „na czas, w całości” oraz lojalności klientów.

Chociaż wejście Shippeo na polski rynek to nowość, w praktyce platforma jest już szeroko stosowana w całym kraju, przez dostawcę usług logistycznych AsstrA. Firma przedłużyła właśnie partnerstwo do 2023 roku, po udanym pierwszym roku współpracy. Kilku innych dużych klientów również śledzi swoje przesyłki na polskim rynku za pośrednictwem Shippeo, w tym producent wyposażenia samochodowego Faurecia czy kilka niemieckich firm z sektora 3PL. „Wkraczamy na polski rynek TSL z pełną świadomością jego ogromnych rozmiarów i specyficznych potrzeb regionalnych” – wyjaśnia Pierre Khoury, dyrektor generalny Shippeo. „W rzeczywistości ponad 10% monitorowanych przez nas tras dla produktów przemysłowych przebiega przez Polskę. Mamy spore doświadczenie w pracy z klientami z wielu branż i świadomość złożonych problemów oraz wyzwań stojących przed każdą z nich”.

 

Khoury dodaje, że pandemia koronawirusa pokazała także, jak złożone i pod pewnymi względami wrażliwe stały się ekosystemy łańcucha dostaw, co w konsekwencji uwypukliło znaczenie narzędzi takich jak Shippeo. „Organizacje chcą mieć możliwość monitorowania łańcuchów dostaw w czasie rzeczywistym i prognozowania przepływów w oparciu o szybko zmieniające się warunki. Jesteśmy przekonani, że najlepszą odpowiedzią na te wyzwania są dane. Wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań do przechwytywania, przetwarzania i analizowania ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym, pozwala na automatyczne i natychmiastowe przewidywanie ewentualnych problemów, a w rezultacie łagodzenie ich skutków”.

Pomimo wyzwań, jakie stawia przed wszystkimi 2020 rok, Shippeo urosło w tym czasie w siłę, podwajając kadrę do prawie 140 pracowników. Spółka nabyła także oPhone, dostawcę usług z zakresu widoczności z Lyonu, by jeszcze bardziej zintensyfikować prace badawczo-rozwojowe. W związku z zaangażowaniem w rozwój na polskim rynku firma planuje również otwarcie biura w Warszawie w 2021 roku.

 

Shippeo jest rozwiązaniem dla wielu branż, zwykle wykorzystywanym przez firmy produkcyjne, detalistów, dostawców usług logistycznych, przewoźników oraz duże i mniejsze centra logistyczne. Z usług tej platformy na europejskim rynku korzystają największe marki m.in. Auchan, Castorama, Carrefour, FM Logistic, Leroy Merlin, Decathlon, Saint-Gobain, Krone and Schneider Electric. Wśród klientów przeważają firmy z branż: TSL, handlowej, FMCG, Automotive oraz budowlanej. Doskonaląc swój algorytm, Shippeo współpracuje z wieloma dostawcami nowoczesnych rozwiązań, m.in. Alpega, Akanea, Loctracker, Renault Trucks, SAP, Oracle, Orange, TomTom, Volvo.

* Źródło: Badanie klientów przeprowadzone przez Shippeo.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE