500 autobusów do Hamburga

 

Jest na niej również firma Solaris, która zaoferowała modele dwunasto- i osiemnastometrowe swoich elektrycznych pojazdów. Hamburger Hochhbahn to jeden z największych w Niemczech przewoźników transportu publicznego. Firma od wielu lat inwestuje we flotę pojazdów zeroemisyjnych. Między innymi w roku 2014 Solaris dostarczył tutaj dwa autobusy elektryczne z wodorowym ogniwem paliwowym. Z kolei w latach 2016-2019 polski producent przekazał Hambuger Hochbahn kolejnych 13 autobusów bateryjnych.

W tym roku Hamburger Hochbahn ogłosił przetarg na dostawę łącznie 530 autobusów bateryjnych o długości 12 i 18 metrów (przegubowych). Ostatecznie na liście potencjalnych dostawców, którą ogłoszono oficjalnie dzisiaj, znalazło się trzech producentów. Jednym z nich jest firma Solaris. Pojazdy będą zamawiane w transzach w ciągu najbliższych 5 lat. Do 2025 roku flota hamburskiego przewoźnika ma zostać powiększona łącznie o 530 autobusów elektrycznych.

„Wraz z tym zamówieniem kładziemy kamień węgielny pod pełną transformację naszej floty na napędy przyjazne dla klimatu. Po raz pierwszy w Niemczech w przetargu zastosowaliśmy również kryteria zrównoważonego rozwoju. Oprócz odpowiedzialności lokalnej chcemy przyjąć na siebie odpowiedzialność globalną. To ważny krok na drodze do prawdziwej zielonej mobilności i bycia firmą neutralną dla klimatu” – powiedział Henrik Falk, Prezes Zarządu Hamburger Hochbahn.

„Bycie w trójce kluczowych dostawców łącznie 530 autobusów elektrycznych dla klienta z Hamburga, to ogromnie nobilitujące dla naszych dokonań w obszarze elektromobilności, wydarzenie. Jest to formuła umowy ramowej, z której zamawiający może skorzystać w różnym zakresie. Mam jednak nadzieję, że firma Solaris będzie dostarczać w najbliższych czterech latach zarówno modele dwunastometrowe, jak i przegubowe i tym samym utrzymamy pozycję lidera rynku autobusów elektrycznych w Europie” – powiedział Petros Spinaris, Wiceprezes Solarisa.

W ramach ofert dostarczonych do Hamburger Hochbahn, Solaris zaoferował dwa modele: Solarisa Urbino 12 electric oraz Solarisa Urbino 18 electric. Oba pojazdy w konfiguracji dla operatora z Hamburga będą posiadać baterie o dużej pojemności Solaris High Energy+, silniki zintegrowane z osią napędową oraz ładowanie przez złącze plug-in. Dodatkowo pojazdy będą posiadać tzw. funkcję prekondycjonowania termicznego podczas ładowania baterii. Z rozwiązań podnoszących dodatkowo bezpieczeństwo kierującego i pasażerów warto wymienić system tzw. asystenta martwej strefy informującego kierowcę o pieszych oraz rowerzystach znajdujących się w pobliżu pojazdu.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE