Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Silniki wodorowe wewnętrznego spalania

Hyundai Doosan Infracore (HDI) przyspiesza prace nad silnikami wodorowymi wewnętrznego spalania (silnikami wodorowymi) po zakończeniu etapu projektowania i  wprowadzeniu prototypu.

Silnik wodorowy tworzony przez HDI to 11-litrowy silnik generujący moc 300  kW (402  KM) i  moment obrotowy 1700  Nm przy 2000  obr./min. Jest zgodny z  normami Tier 5/Stage V/Euro 7, które wymagają ograniczenia emisji o  90% od obecnego poziomu w  celu spełnienia wymagań dotyczących zerowej emisji CO2 (poniżej 1  g/kWh) i  zerowego wpływu na środowisko (neutralność emisyjna w  UE).

Silniki wodorowe wykorzystują wodór o  niskiej czystości, dzięki czemu są trwałe, ekonomiczne i  charakteryzują się dużą gęstością energii, co czyni je najbardziej odpowiednimi silnikami dla średnich i  dużych pojazdów oraz pojazdów pokonujących duże odległości. Jedno 10-minutowe ładowanie pozwala na przejechanie do 500  km. Silniki te są o  25-30% bardziej ekonomiczne niż ogniwa paliwowe czy akumulatory, biorąc pod uwagę cenę pojazdu i  koszty serwisowania.

HDI planuje wykorzystać istniejącą technologię i  infrastrukturę dotyczącą silników, aby obniżyć koszty i  przyspieszyć komercjalizację. Nowe silniki wodorowe zostaną zainstalowane w  pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki i  duże autobusy oraz w  maszynach budowlanych. Walidacja zostanie przeprowadzona do 2024  r., a  masowa produkcja na pełną skalę planowana jest na 2025  r.

HDI zaprezentuje różne produkty, w  tym silniki H2ICE, akumulatory EV i  w  pełni hybrydowe układy napędowe typu plug-in na targach CONEXPO 2023, które odbędą się w  marcu w  Stanach Zjednoczonych. Stoisko działu silników firmy HDI będzie znajdowało się na drugim piętrze hali South Hall pod numerem S84044.

Kim Joong-soo, kierownik działu silników w  firmie HDI, powiedział: „Silniki wodorowe wewnętrznego spalania będą stosowane w  średnich i  dużych pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki, autobusy i  maszyny budowlane, a  także w  średnich i  dużych agregatach prądotwórczych.  Dołożymy wszelkich starań, aby osiągnąć neutralność węglową, opracowując ekologiczne technologie związane z wykorzystaniem wodoru w odpowiedzi na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji dwutlenku węgla obowiązujące na rynku.”

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE