Nowości na tory

Liebherr-Hydraulikbagger GmbH od ponad pięćdziesięciu lat projektuje i produkuje potężne koparki kolejowo-drogowe.

Powstają w Kirchdorf an der Iller, a pokazano je m.in. na 28. Międzynarodowej Wystawie Techniki Torowej w Münster.

         Koparki A 922 Rail Litronic i A 924 Rail Litronic mogą być używane na kolei i na drogach. Napęd jazdy szynowej zamontowano po obu stronach podwozia. A 922 Rail ma masę eksploatacyjną od 20,4 do 23,4 t. Oprócz standardowej przeciwwagi,  dostępna jest tzw. przeciwwaga ciężka. Maksymalny udźwig można również zwiększyć za pomocą trybu Power Lift oraz opcjonalnego 4-punktowego wysięgnika podporowego. Nieco większa, A 924 Rail ma masę roboczą od 21,8 do 25 t.

         W obu maszynach zainstalowano 163-konny silnik (Euro V). System SCRT składa się z katalizatora SCR i standardowego filtra cząstek stałych. Innowacyjna koncepcja hydrauliczna składa się z podwójnej pompy Liebherr o zmiennej wydajności z niezależnymi obwodami sterowania. Dzięki temu osprzęt hydrauliczny można obsługiwać niezależnie od ruchów roboczych i jezdnych maszyn. Wszystkie punkty konserwacji są łatwo dostępne z podłoża.

         Obsługę ułatwiają  kamery tylne i boczne. Liebherr oferuje też systemy bezpieczeństwa opracowane specjalnie do zastosowań kolejowych. Wśród elementow wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa są: zabezpieczenie przed pęknięciem rury na siłownikach podnoszenia i ramienia, elektroniczne ograniczenie wysokości i promienia skrętu, ograniczenie momentu obciążenia, odporny na uderzenia panel dachowy (z laminowanego szkła), system ochrony przed dachowaniem (ROPS) i wyjście awaryjne przez tylną szybę.

         Liebherr oferuje gamę osprzętu, a dzięki w pełni hydraulicznemu systemowi szybkozłączy Liebherr LIKUFIX® zarówno narzędzia mechaniczne, jak i hydrauliczne można wymieniać szybko i bezpiecznie z kabiny operatora. Jedną prezentowanych przystawek jest jednostka przechylna Liebherr LiTiU, która zwiększa wydajność maszyn, zapewniając dodatkowy kąt obrotu do 2 x 50 st. Pomaga zwłaszcza przy budowie torów. Na targach pokazano LiTiU 33 jako nasadkę typu sandwich (połączenie pomiędzy końcem drążka a LiTiU oraz połączenie pomiędzy spodem LiTiU a narzędziem wykonywane jest poprzez LIKUFIX®).  Oferta obejmuje też m.in. łyżki chwytakowe Liebherr GMZ 22, przeznaczone do budowy torów, a oferowane w kilku wersjach.

 

T&M nr 6/2022

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE