uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Master truck baner

Maszyny z ambicjami

Koparki kołowe sprawdzają się praktycznie w każdych warunkach. Korzystają z nich budowlańcy i ich podwykonawcy, ale też np. firmy z sektora komunalnego.

Dla tych, którzy dopiero rozpoczynają działalność, koparka kołowa może być dość oczywistym wyborem. Jest bardziej uniwersana od gąsienicowej, łatwiej ją przemieszczać z jednego na inne miejsce pracy bez konieczności inwestowania w ciężarówkę i przyczepę (w przeciwieństwie do koparki gąsienicowej). Przyglądamy się maszynom z zakresu 15-20 t.

 

Volvo – nieduzi siłacze

Volvo EWR150E i EWR170E to koparki o tonażu odpowiednio: 15,4-17,9 t oraz 17,9-19,2 t, z silnikami o mocy 105 kW oraz 115 kW. Zwraca relatywnie mały promień zataczania. Maszyny należą do najmniejszych na rynku, pozwalają pracować w wąskich i ciasnych miejscach. Producent akcentuje m.in. udoskonalony układ hydrauliczny z funkcją wykrywania obciążenia, umożliwiający maksymalne wykorzystanie dostępnej mocy silnika oraz zwiększający możliwości sterowania i skracający czas reagowania. W EWR150E , aby uzyskać najlżejszą konfigurację, należy wybrać 15,2-tonowe podwozie spawane z lemieszem promieniowym i układ przeniesienia napędu EW140. Przy ciężkich pracach sprawdza się podwozie przykręcane z lemieszem równoległym, przykręcane podpory i układ przeniesienia napędu EW160 (do maszyn o masie od 17,9 t do 19,4 t), zapewniający o 30 proc. większą siłę uciągu. EWR170E ma mosty standardowe lub szerokie. Aby zwiększyć stabilność, maszyna może być opcjonalnie wyposażona w most 2.750 mm i lemiesz. Do zmniejszenia zużycia paliwa przydaje się funkcja automatycznego włączania biegu jałowego i automatycznego wyłączania silnika. Tryb ECO uruchamia się automatycznie, a proces regeneracji pasywnej oczyszcza filtry cząstek stałych (DPF) bez wpływu na wydajność.

Koparki EWR150E i EWR170E zaprojektowano z myślą o ułatwieniu pracy, a więc wyposażono w najnowsze funkcje zwiększające komfort operatora i podnoszące wydajność. Kabina Volvo Care Cab zapewnia widoczność we wszystkich kierunkach i posiada ergonomicznie rozmieszczone elementy sterujące. Wśród funkcji zwiększających produktywność jest np. możliwość kontrolowania poziomu płynów z wnętrza kabiny oraz złącze Bluetooth. Operator ma też możliwość dostosowania sposobu sterowania dżojstikiem i tworzenia skrótów do obsługi wycieraczek lub funkcji wyciszenia. Układ komfortowego kierowania Comfort Drive Control (CDC), to nowe rozwiązanie pozwalające operatorowi sterować maszyną wyłącznie za pomocą przełącznika przesuwnego na dżojstiku (przy prędkości do 20 km/godz.). Elementy sterujące działaniem lemiesza i podpór można zintegrować z lewym dżojstikiem.

Pracę ułatwia też układ „pływającego wysięgnika”. Ta opcjonalna funkcja pozwala operatorowi w pełni skoncentrować się na działaniu narzędzia, bez konieczności skupiania się na pracy wysięgnika. Nie jest ważne przy tym, czy w użyciu znajduje się młot, płyta wibracyjna czy łyżka – układ ograniczy nadmierne siły. To pozytywnie wpływa na czas eksploatacji maszyny i osprzętu.

 

Mecalac – kompaktowa siłaczka

15 MWR to maszyna kompaktowa. Jest jedną z nielicznych, 15-tonowych koparek kołowych na rynku, posiadających dwie osie skrętne. Optymalizacji bezpieczeństwa dla operatora, jak również dla zespołów pracowników służą: łapy montażowe na podłożu, blokada drgań za pomocą pedału hamulca i drążka sterowego, ograniczona wysokość dostępu, opcjonalnie kamery (wbudowane, automatyczne). Dzięki selektorowi centralnemu, operator może przełączyć się na tryb drogowy lub tryb parkowania pojedynczym ruchem, oszczędzając w ten sposób 7-10 manipulacji. Szybkozłącze Connect to opatentowane rozwiązanie. Kontrola z kabiny eliminuje ryzyko odłączenia od narzędzia przy podłączaniu lub w trakcie pracy. Posiada system detekcji, informujący operatora o niepoprawnym zamocowaniu narzędzia (za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych). Budowa 15MWR sprawia, że ta precyzyjna maszyna jest w stanie unieść do 6,5 t na 3 m pod kątem 360 st. Mecalac 15 MWR Connect – to opatentowane szybkozłącze. Kontrola z kabiny praktycznie eliminuje ryzyko odłączenia narzędzia przy podłączaniu lub w trakcie pracy. Posiada system detekcji, informujący o niepoprawnym zamocowaniu narzędzia (za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych). System ten jest odwracalny i wyposażony w funkcję automatycznej kompensacji luzu.

Zaokrąglone okno kabiny jest teraz jednoczęściowe dla zapewnienia lepszej widoczności. Widoczność tę zwiększają jeszcze lusterka i dwie kamery. Ramię wysięgnika można umieścić w pozycji poziomej przy złożeniu, co zapewnia odpowiednie pole obserwacji z boku. Dwuczęściowa szyba przednia jest składana.

Maszyna charakteryzuje się stabilnością, zachowuje ją niezależnie od kąta obrotowego nadwozia. Niezależnie od warunków, utrzymuje równowagę zarówno podczas przemieszczania się pomiędzy budowami, jak również podczas poszczególnych faz pracy. Zintegrowane łamanie środkowej części wysięgnika oraz jego trzyczęściowy układ umożliwiają pracę poza obrysem maszyny. Tryb „psiego chodu” pozwala 15MWR poradzić sobie np. na „trudnej” nawierzchni.

Dzięki możliwości obrotu wieży o 360 st. oraz wyjątkowemu wysunięciu wysięgnika, maszyna 15MWR zajmuje tylko jeden pas drogi, co zwiększa bezpieczeństwo pieszych oraz kierowców innych pojazdów.

 

Develon – czyli Doosan na nowo

Koparki kołowe DX170W-7, DX190W-7 i DX210W-7 posiadają silniki zgodne z normą Stage V. Diesel DL06V zapewnia moc odpowiednio 111 kW (149 KM), 121 kW (162 KM) i 141 kW (189 KM). Nie ma systemu recyrkulacji spalin (EGR). Większa ilość powietrza dostępnego podczas spalania podwyższa temperaturę procesu i w znacznym stopniu ogranicza liczbę powstałych cząstek. A wszystko to w połączeniu z technologią oczyszczania DOC/DPF+SCR. Dzięki niej zmniejszono wymogi filtra cząstek stałych (DPF), przez pierwsze 8 tys. godzin pracy maszyny nie wymaga on konserwacji.

W panelu sterowania koparek DX170W-7, DX190W-7 i DX210W-7 dostępny jest nowy tryb rotatora odchylanego, który pomaga zoptymalizować przepływ i zmaksymalizować dokładność poprzez wyeliminowanie ciśnienia zwrotnego. Dotyczy tzw. przepływu dwukierunkowego. Kolejną standardową funkcją jest dokładny obrót, która minimalizuje drgania podnoszonego obiektu na początku i na końcu ruchu.
Po aktywacji dokładnego obrotu eliminowane są nadmierne ruchy, co pozwala koparkom płynne osiągnięcie maksymalnej prędkości obrotu i jednoczesne wyeliminowanie wstrząsu wynikającego z odwrócenia ruchu w momencie zatrzymania, umożliwiając płynne zatrzymanie ramienia.

Koparki wyposażono też w standardzie w uchwyt dźwigowy, który stanowi część odlewanego złącza mocowania łyżki na końcu ramienia. Ma maksymalną nośność wynoszącą 5 t oraz wyposażony jest w specjalną tuleję, która zapobiega deformacji otworu dźwigowego. Standardem jest automatyczny hamulec kopania, który przytrzymuje hamulec główny w odpowiednim położeniu po zatrzymaniu pojazdu (osiągnięciu zerowej prędkości), dzięki czemu operator nie musi naciskać pedału hamulca. Znajdujący się na panelu sterowania przycisk automatycznego hamulca kopania pozwala włączać i wyłączać tę funkcję. Naciśnięcie pedału gazu powoduje zwolnienie automatycznego hamulca kopania. Sterowanie za pomocą dżojstika to opcja umożliwiająca kierowanie maszyną za pomocą pokrętła (bez użycia kierownicy). Sterowanie to działa tylko przy prędkości poniżej 20 km/h i na pierwszym lub drugim biegu.

Układ odłączania obciążenia (LIS – Load Isolation System) to kolejna opcja zwiększająca wygodę jazdy poprzez amortyzowanie zmian położenia przedniej części maszyny podczas jazdy po nierównym lub trudnym terenie. Funkcję amortyzacji wysięgnika także aktywuje się za pomocą przycisku na panelu sterowania – można to zrobić automatycznie podczas jazdy z prędkością 5 km/h (± 0,5 km/h) lub wyższą; funkcja wyłącza się po osiągnięciu prędkości 4 km/h (± 0,5 km/h).

Kabina, standardowo posiada kierownicę w wersji deluxe. Kierownica z dwoma ramionami zapewnia operatorowi lepszą widoczność. Kolumnę kierownicy także zmodyfikowano, posiada funkcję teleskopowego wysuwania na odległość 80 mm, dzięki czemu operator może przysunąć kierownicę do siebie optymalizując pozycję do pracy.

W modelach DX170W-7, DX190W-7 i DX210W-7 dostępne są teraz cztery tryby pracy, które ułatwiają obsługę koparek w zestawieniu z bardziej złożoną gamą ośmiu trybów pracy i opcji systemu SPC w maszynach poprzedniej generacji. Operator może ustawić tryb (P+, P, S lub E) zarówno w jednokierunkowym, jak i dwukierunkowym trybie pracy.

 

Hyundai z hydrostatyką

Najpopularniejszymi z maszyn marki Hyundai są: HW140A oraz HW160A. Masa robocza wynosi odpowiednio: 14.900 kg i 17.580 kg, do napędu służy silnik o mocy 129 kW (173 KM) przy 2.200 obr./min. Mniejsza z maszyn zaopatrywana jest w łyżki o poj. 0,5 – 0,71 m sześc., większa 0,69 – 1,05 m sześc. Zastosowano hydrostatyczny napęd na cztery koła. To on odpowiada za płynną jazdę, nawet w trudnych warunkach. Na produktywność wpływa też proporcjonalny układ hydrauliki pomocniczej. Obwód jednostronnego lub dwustronnego działania jest instalowany standardowo, umożliwiając płynną, precyzyjną kontrolę osprzętu. Układ hydrauliczny wykrywający obciążenie pozwala na funkcjonalną obsługę i zwiększa precyzję ruchów. Zwraca uwagę również zmniejszony tylny promień obrotu i zwis tylny (odpowiednio o 11-28 cm i 12-34 cm), co pomaga maszynom HW140A i HW160A pracować w ciasnych przestrzeniach. Wskaźnik ekologiczny to funkcja pomagająca operatorom ograniczyć emisję i bieżące koszty poprzez ciągłe monitorowanie efektywności. Wyświetla dane o obciążeniu silnika podczas pracy maszyny, pozwalając oszczędzić 7-11 proc. paliwa. Podobną rolę pełni funkcja automatycznego biegu jałowego. Zastosowano uniwersalny moduł oczyszczania spalin łączący DOC, SCR i DPF w jednym urządzeniu. Usunięcie konieczności EGR ma umożliwić również wzrost produktywności poprzez mniejsze zużycie paliwa i dłuższe okresy międzyobsługowe.

 

Hidromek – turecki budowlaniec

Hidromek HMK 150WR H4 to maszyna napędzana czterolitrowym, turbodoładowanym dieslem marki Deutz o mocy 141 KM. Kabinę serii H4 zaprojektowano z myślą o łatwości obsługi. Operator ma do dyspozycji dziewięć ustawień fotela. Konsola dżojstika i siedzenie mogą poruszać się niezależnie, co pozwala ułatwia operatorowi znalezienie najbardziej odpowiedniej pozycji za „sterem”. Gotowa do pracy koparka waży ok. 18 t. Napęd jest w pełni hydrostatyczny.

Kabina bazuje na sześciu silikonowych wspornikach, których zadaniem jest tłumienie hałasu, wstrząsów i wibracji niezależnie od warunków pracy maszyny i jej opcjonalnych akcesoriów. Otwieraną, przednią szybę zaprojektowano tak, aby zapewnić operatorowi należyty kąt widzenia. Szybę można otworzyć przesuwając ją w stronę dachu. Tylną szybę można zdjąć i umieścić pod siedzeniem kierowcy. Częścią standardowego wyposażenia jest klimatyzacja.

Istotnym argumentem ma być łatwość sterowania, H4 jako pierwsza w swojej klasie posiada system Opera (interfejs operatora). Dostawca zwraca uwagę na łatwe w użyciu menu i panel sterowania, ale też m.in. na system automatycznego przejścia na bieg jałowy, czy zmaksymalizowania wydajności dzięki wykorzystaniu trybu zwiększania mocy. Kontrola parametrów roboczych (ciśnienie, temperatura, obciążenie silnika itp.) następuje w czasie rzeczywistym. Zastosowano też zabezpieczenie przed przegrzaniem (bez konieczności przerywania pracy), jak również system rejestracji błędów i ostrzeżeń. Istotnym elementem z zakresu bezpieczeństwa jest automatyczny wyłącznik zasilania głównego, a także system antywłamaniowy chroniony indywidualnymi kodami dostępu. Dzięki elektronicznemu sterowaniu oraz różnym trybom pracy pompy hydraulicznej (Kawasaki) optymalizowana jest wydajność koparki, jak również ograniczany jej „apetyt” na paliwo. Układ hydrauliczny stanowi podwójna pompa wielotłoczkowa o zmiennym wydatku. Maksymalny przepływ to 2 x 160 l/min. Pompa sterowania dysponuje przepływem 20 l/min. Układ kierowniczy jest rozwiązaniem typu „orbitrol”. Steruje siłownikami skrętu na przedniej osi. Minimalny promień skrętu wynosi nieco ponad 6 m.

 

Liebherr z Likufix i nie tylko

Koparka 916 Litronic to maszyna 6. generacji. Masa robocza wynosi 16.400– 18.700 kg. Do napędu służy Diesel o mocy 115 kW (156 KM). Pojemność łyżki do koparki to 0,17 – 1,05 m sześc. Producent zwraca uwagę na walory jednostki, m.in. wysoki moment obrotowy oraz oszczędną pracę przy niskiej prędkości. Sprawdza się m.in. wydajna turbosprężarka. Opcjonalnie oferowana jest funkcja kierowania dżojstikiem. Ruchy robocze i związane z jazdą mogą być wykonywane jednocześnie bez konieczności poruszania rękami. W przypadku silników Stage V, Liebherr stosuje innowacyjny system SCR z filtrem cząstek stałych. Wśród przydatnych rozwiązań jest szybkozłącze Likufix. Operator maszyny może łatwo wymienić narzędzia za naciśnięciem przycisku z kabiny, przy zmianie sprzętu nie musi on opuszczać swego stanowiska, a tym samym nie ma ryzyka kontaktu z innymi użytkownikami placu, np. w punktach recyklingu. Likufix jest przygotowany do realizacji trudnych zadań, do obsługi wielu narzędzi roboczych. Musi być zatem trwały. Sprzęgło hydrauliczne podpierają sprężyny. Siły działające na szybkozłącze nie są przenoszone na system sprzęgła i nawet przy długich okresach użytkowania połączenia między obwodami hydraulicznymi pozostają szczelne. Aby ułatwić konserwację, wszystkie części ruchome są łatwo dostępne. W razie potrzeby użytkownik może je łatwo oczyścić, a także wykonać proste czynności konserwacyjne, np. samodzielnie wymienić uszczelnienie.

Wszystkie elementy stalowe koparki są projektowane i produkowane przez Liebherr. Blachy stalowe o wysokiej wytrzymałości zaprojektowano tak, aby wytrzymały najsurowsze warunki. Mają gwarantować wysoką odporność na skręcanie i doskonałe pochłanianie sił. Oprócz wydajności i ekonomii główny nacisk kładziony jest na bezpieczeństwo osób i maszyn. Bogata jest oferta wyposażenia, np. zabezpieczenia pęknięć rur na siłownikach podnoszenia i podnoszenia,zawory utrzymujące ładunek na wysięgnikach, ograniczenie wysokości podnoszenia, urządzenie ostrzegające o przeciążeniu, system ochrony przed przewróceniem (ROPS) i wyjście awaryjne przez tylną szybę. Z kolei QPDM umożliwia przechowywanie danych pracy, rejestrowanie, dokumentowanie i ocenianie. Chodzi zatem o automatyzację dokumentacji.

Silnik jezdny i skrzynia biegów są w pełni zintegrowane z podstawą wózka. Użytkownicy cenią właściwości terenowe i relatywnie duży prześwit maszyny. Specjalnie opracowane opony bliźniacze mają zwiększać stabilność. Zwraca uwagę relatywnie niewielki promien obrotu (1,85 m). A 918 Compact Litronic łączy w sobie elastyczność zastosowania możliwości kompaktowej koparki kołowej ze standardową maszyną. Szybkość można łatwo regulować za pomocą przełącznika Mode do prac związanych z podnoszeniem ciężarów lub równaniem. Obsługę ułatwia czterokierunkowy mini-dżojstik. Konstruktorzy akcentują też to, że wszystkie punkty konserwacji są łatwo dostępne z podłoża (poziom oleju można sprawdzić z kabiny).

 

JCB czyli jest z czego wybierać

Poza koparką przeładunkową JS20MH (kabina modelu JS20MH może zostać hydraulicznie podniesiona o 2,1 m, dzięki czemu urządzenie nadaje się do załadunku wysokich kontenerów) firma JCB oferuje również np. model JS145W (moc silnika: 97 kW (130 KM), poj. łyżki: 0,23 – 0,78 m sześc., masa robocza: 14.615 (14. 651) – 17. 226 (17.266) kg. Podwozie 14,5-tonowej koparki JS145W to całkowicie zamknięta i w pełni spawana obudowa, mająca zapewniać długą żywotność nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach, a sztywna górna rama maksymalną wytrzymałość i podparcie. Wieża na JS145W jest przyspawana do górnej i dolnej ramy podwozia, a sztywne i mocne drzwi dodatkowo poprawiają wytrzymałość. Napęd stanowi jednostka EcoMAX (DieselMAX) o poj. 4,4 (4,8) l. Potrzebuje o ok. 10 proc. mniej paliwa w stosunku do poprzednich modeli. – Nasza gama koparek została zaprojektowana tak, aby wymagała niewielkiej konserwacji i była łatwa w obsłudze. Kiedy konieczna jest konserwacja można to zrobić szybko i łatwo – podkreślają dostawcy.

Dotyczy to nie tylko JCB JS145W, ale również JS160W czy JS175W. W JCB JS175W (JS145W oraz JS160W także posiadają system regeneracji) innowacyjny system regeneracji hydraulicznej sprawia, że ​​olej jest szybciej recyrkulowany w cylindrach co poprawia zużycie paliwa. Na paliwowe oszczędności wpływa też jednostka napędowa EcoMAX (DieselMAX) (generuje relatywnie wysoki moment obrotowy już przy 1.500–1.600 obr./min.). Istotna jest też zoptymalizowana prędkość wentylatora. Walorem JCB JS175W jest też komfort obsługi, a także łatwość w konserwacji. Dzięki wyposażeniu w podzieloną w stosunku 70/30 przednią szybę oraz duże, laminowane, szklane okno dachowe, maszynę wyróżnia dobra widoczność. Obrotowa rama o zamkniętej budowie odpowiada za wytrzymałość i zmniejsza naprężenia, zwiększając też odporność na uderzenia. Producent zwraca uwagę na relatywnie niski poziom hałasu w kabinie wynoszący 73 dB(A). Kabina JCB JS175W wykorzystuje sześć gumowych mocowań aby zminimalizować hałas i wibracje.

 

CAT – produktywność w roli głównej

W przypadku koparki Cat M316 produktywność w porównaniu z tradycyjnym profilowaniem można zwiększyć za pomocą opcjonalnego systemu Cat Grade z funkcją 2D (opcjonalna konfiguracja również z funkcją 3D). Opcjonalny wbudowany system ważenia Cat Payload (ważenie w ruchu i szacowanie ładunku w czasie rzeczywistym bez obracania). Połączenie układów Payload oraz VisionLink umożliwia zdalne zarządzanie docelową wydajnością lub przenoszenie danych na temat ładunku. Korzystając z portu USB monitora, można pobrać wyniki jednej zmiany z maksymalnego okresu 30 dni roboczych, co pozwala śledzić postępy bez konieczności łączenia z internetem czy subskrybowania usługi VisionLink. Opcjonalna, montowana już w fabryce funkcja E-Fence 2D zapobiega wyjazdowi koparki poza teren wyznaczony przez operatora.

Caterpillar M316 ma zaawansowany układ hydrauliczny. Dedykowana pompa mechanizmu obrotu stabilizuje moc. Koparka ma standardową wytrzymałość na wysoką temperaturę otoczenia równą 52 st. C i możliwość uruchomienia w niskiej temperaturze równej -18 st. C. Oszczędności można poczynić odpowiednio konserwując maszynę. Codzienne punkty obsługowe i konserwacyjne dostępne są z poziomu podłoża, zużycie filtrów koparki i okresy między przeglądami można kontrolować za pomocą monitora w kabinie. Dwa poziomy filtracji chronią silnik przed zanieczyszczonym olejem napędowym. Nowy filtr oleju hydraulicznego charakteryzuje się większą żywotnością (wymiana co 3.000 godzin), o 50 proc. dłuższą w porównaniu z dotychczas stosowanymi konstrukcjami filtrów.

Cat M316 ma opinię maszyny łatwej w obsłudze. Silnik uruchamia się przyciskiem, kluczykiem z Bluetooth lub unikatowym identyfikatorem operatora. Funkcja identyfikatora operatora pozwala zaprogramować tryb mocy i preferowany sposób działania dżojstika – maszyna zapamięta ustawienia i przywoła je, gdy operator będzie rozpoczynać pracę. Nawigację ułatwia monitor dotykowy o wysokiej rozdzielczości i 10-calowej przekątnej ekranu lub pokrętło wyboru. Jeśli operator nie ma pewności, jak działa jakaś funkcja albo jak wykonać daną czynność konserwacyjną wystarczy wyświetlić stosowne instrukcje na monitorze dotykowym. Przydatna jest automatyczna blokada osi (maszyna automatycznie wykrywa, kiedy hamulec zasadniczy oraz oś muszą być zablokowane lub odblokowane). Zwalnia się automatycznie po wciśnięciu pedału sterowania jazdą. Łatwe jest też ustawianie preferowanej temperatury (za pomocą monitora dotykowego lub pokrętła). Dostępne są kabiny Comfort, Deluxe i Premium. Fotel w wersji Deluxe jest podgrzewany i regulowany pneumatycznie, natomiast w wersji Premium jest podgrzewany, chłodzony oraz ma automatyczną regulację.

 

Sany – chiński potentat

Sany SY155W to 15-tonowa, chińska maszyna z jednostką napędową marki Deutz. Pojemność łyżki to 0,6 m sześc. Maksymalna prędkość jazdy sięga 20 km/h, koparką można zatem dość szybko przemieszczać się z jednego miejsca pracy na drugie. Dostawca zwraca uwagę m.in. na liczne elementy służące ochronie samego sprzętu, jak i pracujących nim ludzi. Pakiet bezpieczeństwa to stabilne, antypoślizgowe poręcze, duże lusterka, czy kamera. Regulowany wysięgnik SY155W rozszerza zakres zastosowań i zwiększa elastyczność pracy. Wysięgnik ten umożliwia dostosowanie obszaru pracy do wymagań użytkownika. Teraz możliwe jest również podnoszenie ładunków w pionie w bezpośrednim sąsiedztwie budynków. Nawet podczas kopania w pionie lub z dodatkowym osprzętem koparka może pracować z wyjątkową precyzją w ciasnych miejscach. Przyjazna w obsłudze koncepcja SY155W zaczyna się od solidnej, szeroko otwieranej maski silnika i łatwego dostępu do wszystkich istotnych podzespołów. Filtr, chłodnica i akumulator są umieszczone centralnie, dzięki czemu dostęp do nich jest łatwy. Gwarantuje to nie tylko pełną wydajność i niezawodność, ale również długą żywotność wszystkich podzespołów. Kluczowe elementy obsługowe SY155W to m.in. łatwy w obsłudze dżojstik czy wielofunkyjny wyświetlacz. Nawigacja po menu jest przyjazna dla użytkownika, umożliwia wygodne zarządzanie funkcjami maszyny, np. sprawdzanie aktualnego poziomu ciśnienia. Na monitorze wyświetlany jest również termin następnego przeglądu oraz podstawowe dane, takie jak temperatura oleju i wody chłodzącej oraz moment obrotowy. Zwraca uwagę też łatwa wymiana osprzętu dodatkowego, czy wygodne ustawienia kąta nachylenia kolumny kierownicy. Do łatwości obsługi przyczyniają się takie elementy jak: ergonomicznie rozmieszczone elementy obsługowe oraz amortyzowany pneumatycznie fotel z licznymi możliwościami indywidualnej regulacji. W wyposażeniu seryjnym znajduje się również radio i duże schowki. Kierunek jazdy można łatwo zmienić za pomocą przełącznika zintegrowanego w dżojstiku.

 

T&M nr 7-8/2023

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE