uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Piknik rodzinny

Witaj! Piknik w Kujawski Truck Center Sp. z o.o. odbędzie się bez względu na pogodę. W stacji serwisowej zawsze świeci słońce J. Pozdrawiam, Mietek. Takiej treści sms-a dostałem, nawet dwa razy, jadąc z siedmioletnim synem na piknik u dealera Mercedesa, Kujawski Truck Center (KTC) w Rogówku na północny wschód od Torunia.

Aura w pierwszą niedzielę miesiąca, 6 września, była doprawdy fatalna. Zamiast tropikalnego żaru lejącego się z nieba kilka dni wcześniej, 11-13 stopni, wiatr i zacinający deszcz. Organizatorzy stanęli na wysokości zadania przenosząc część punktów programu pod dach. Mimo niesprzyjającej pogody impreza wypadła interesująco.

 

Atrakcje nie tylko dla dorosłych

Od końca sierpnia i przez cały wrzesień trwała seria pikników z samochodami ciężarowymi Mercedes-Benz opatrzona hasłem „Jedź z Mietkiem”. Mietek to postać z komiksu, promująca markę i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Pierwsza impreza odbyła się 22 sierpnia w Strykowie (łódzkie), ostatnia 27 września w podpoznańskich Komornikach.

Pikniki stanowiły okazję do promowania RoadStars, czyli interaktywnej platformy komunikacyjnej Mercedes-Benz Trucks. Platforma m.in. pełni funkcję portalu społecznościowego, na którym pasjonaci samochodów ciężarowych mogą wymieniać swoje opinie i na bieżąco śledzić nowinki ze świata Mercedes-Benz Truck.  

Warto pochwalić – w KTC zadbali o atrakcje dla całej rodziny. Najmłodsi mogli wyszaleć się plastycznie, na dmuchanej zjeżdżalni, obejrzeć „Pingwiny z Madagaskaru”, pojeździć plastikowymi samochodzikami (oczywiście Mercedesami) po minimiasteczku ruchu drogowego, aby zdobyć swe pierwsze prawo jazdy. Podczas deszczu dzieci się ponoć nudzą, ale nie na pikniku w KTC.

Dużym zainteresowaniem dorosłych i młodzieży cieszyły się zajęcia z pierwszej pomocy, przy użyciu fantoma. Sprawa niebagatelna, wszak w większości przypadków od wezwania pomocy do przybycia ratowników mija co najmniej 8 minut. Dlatego tak ważne jest udzielenie pomocy przez świadków zdarzenia.

Nie brakowało chętnych, w każdym wieku, na sprawdzenie szybkości reakcji na refleksomierzu. Wszak każdy chce dorównać, przynajmniej pod tym względem, kierowcom Formuły 1,a wiadomo że Mercedes ma bardzo mocną ekipę w postaci Nico Rosberga i Lewisa Hamiltona.

 

Zalety oryginałów

Oprócz refleksomierza uczestnicy, podzieleni na grupy, mogli zbierać pieczątki do Karty Bezpiecznej Rodziny na kilku innych strefach tematycznych. Doradcy serwisowi w bardzo prosty sposób starali się pokazać wyższość oleju Mercedes-Benz nad konkurencyjnym. Do pionowych naczyń z syntetykami wrzucali jednakowe kuleczki. Szybsze opadanie było w cieczy sygnowanej przez Mercedesa, a więc prędzej dotrze ona do różnych zakamarków silnika.

Przy okazji można było przekonać się, na czym polegają różnice między częściami oryginalnymi a nieoryginalnymi. Na przykład klocki Mercedes-Benz są tak dopasowane do tarczy, że zużywają się klocki a nie tarcza. Większa jest powierzchnia styku, a nacięcie przez środek służy lepszemu odprowadzaniu wody i chłodzeniu. Oryginały okazują się odporne za zjawisko „zeszklenia się”. A poza tym obecnie różnica w cenie wraz z wymianą to tylko 120-130 zł netto na oś. Inny przykład – filtr oleju, oryginał charakteryzuje się idealnym dopasowaniem, niczym klocki lego. Ilość listków filtrujących jest większa o ponad jedną czwartą.

        

Blisko autostrady

   KTC to dealer i autoryzowany serwis ciężarówek Mercedes-Benz i Fuso, autobusów Mercedes-Benz i Setra. Na jego terenie w Rogówku znajduje się ciężarowa, automatyczna myjnia i okręgowa stacja kontroli pojazdów. KTC oferuje naprawy powypadkowe, do dyspozycji klientów są dwa pojazdy zastępcze, oraz ciężarówki i naczepy do wynajęcia. W najbliższym czasie szefostwo firmy planuje uzyskać autoryzację serwisową naczep Krone.

–Nasza lokalizacja jest atutem – potwierdza Dawid Kujawski, wiceprezes KTC. – Znajdujemy się w pobliżu drogi krajowej nr 15 i autostrady nr 1. Klienci wybierają naszą markę z racji niskich kosztów eksploatacyjnych, niskiego zużycia paliwa, wydłużonych interwałów międzyprzeglądowych. To jeszcze nie wszystko. Od dwóch lat nasze pojazdy są wyposażone w system PPC. Dzięki mapom nawigacyjnym 3D samochód wręcz jedzie sam, myśli za kierowcę, co powoduje między innymi niskie spalanie. Myślę, że obecni właściciele firm przekonali się do ilości elektronicznych systemów i doceniają ich znaczenie.

 

Tekst: Jacek Dobkowski

T&M nr 9/2015

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE