uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

SsangYong Rexton G4, wciąż na ramie

Trzy poprzednie Rextony były zbudowane na ramie, tak samo jest z czwartą generacją oznaczoną symbolem G4. Pod dużym, efektownym nadwoziem mamy prawdziwego twardziela.

 

Poza ramą typowo terenowy jest układ napędowy. Jego  schemat nie zmienił się – tylny napęd z przodem dołączonym na sztywno i z reduktorem. Sterowanie przeniesiono z lewej strony kokpitu na środkowy tunel, więc nikomu nie będzie się już myliło z pokrętłem od świateł. Cóż, taki prosty napęd, bez centralnego mechanizmu różnicowego, jest naprawdę skuteczny w off-roadzie, pod tym względem Rexton nic nie stracił. Jest skuteczny, o ile nie ma zbyt wielu ostrych skrętów. Wtedy czujesz, że auto niechętnie zmienia kierunek jazdy. To samo odczujesz np. na parkingu pokrytym śniegiem. Tak jak poprzednio przełączanie między tylnym a 4x4 powinno następować na postoju albo przy prędkości do 70 km/h. Włączenie i wyłączenie reduktora – tylko po zatrzymaniu samochodu. Możesz od razu przejść z tylnego napędu (2H) do napędu obu osi z reduktorem (4L). Trzeba zaznaczyć, że 4x4 jest opcją, do każdego Rextona G4, za równe 10 tysięcy. Taka polityka cenowa.

ssang1     ssang2     ssang3     ssang4

Płatnym dodatkiem jest także automat, z turbodieslem 7-biegowy, za 11 tys. zł. Osobliwością jest nadal sposób manualnej zmiany, nie całą dźwignią tylko wypustką z jej lewej strony. Króciutki ruch do przodu to wyższe przełożenie, do tyłu – niższe. Poza standardowym trybem S jest także zimowy W (Winter), włączany klawiszem na środkowym tunelu. Fajnie, że nie trzeba go aktywować po każdym zapaleniu silnika.

Kolejna opcja, 4000 zł, to dwa składane fotele w trzecim rzędzie czyniące z Rextona G4 pojazd siedmioosobowy. Położenie siedzisk jest jednak tak niskie, że wygodnie będzie tam jedynie dzieciom, na niewielkich dystansach.

Zaraz po otwarciu drzwi wrażenie jest duże: prawdziwa, pikowana skóra Nappa na wszystkich miejscach siedzących, także na desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Jak w aucie premium. Żeby mieć w Rextonie efektowną skórę, musisz wysupłać 7500 zł na pakiet Nappa, albo 15.000 zł na pakiet Elegance. Tak doposażony Rexton w najbogatszej wersji Sapphire przekracza jednak barierę 200 tysięcy…

ssang5     ssang6     ssang7     ssang8

Wybór silnika jest prosty, jeden turbodiesel 2.2 181 KM i tyle. Pracuje cicho, ale gdy podczas przyspieszania przekracza 2700 obrotów staje się zbyt burczący. Maska silnika podnosi się na dwóch siłownikach. Warto pochwalić także seryjne wyposażenie w postaci dziewięciu poduszek; kolanowa kierowcy, dwie czołowe, dwie boczne przednie, dwie boczne tylne, dwie kurtyny.         

SsangYong Rexton G4 e-XDi 220 Sapphire aut., pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe (w opcji siedmiomiejscowe 2 + 3 + 2) auto terenowe, długość 4850 mm, szerokość 1960 mm, wysokość 1825 mm, bagażnik maksymalnie 784/1977 l (w wersji 7-osobowej 236/1806 l), napęd na tył (w opcji 4x4: stały na tył, dołączany na sztywno na przód, reduktor), czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 2157 ccm, 181 KM, maksymalnie 185 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 8,3 l/100 km, cena 166.900 zł (4x4 z automatem 187.900 zł).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE