loga na www miedzy banery

Advertisement

Renault 1170x300

loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Renault Kangoo dla branży HoReCa

Auta do transportu w temperaturze kontrolowanej nie zawsze muszą być duże, do niektórych zastosowań bardzo dobrze nadają się takie konstrukcje jak Kangoo.

Małego dostawczaka można przerobić do przewozu towarów w temperaturze kontrolowanej na dwa sposoby, albo będzie to furgon izolowany (izoterma wewnętrzna), albo pojazd na bazie platformy. Niewątpliwą przewagą tego drugiego sposobu są proste ściany ułatwiające załadunek do samego sufitu i wyładunek. Zabudowę, którą widzicie na zdjęciach przygotowała firma Pony Auto z woj. śląskiego. Kolejne mocne strony izotermy Citybox na Renault Kangoo to niski próg załadunkowy, z porządnym stopniem wejściowym, ładowność 600 kg, łatwość przejazdu wąskimi ulicami dzięki zewnętrznej, całkowitej szerokości 2190 mm. Lusterka pozostały seryjne, zabudowa wchodzi w pole widzenia, liczy się więc również rozsądek i doświadczenie kierowcy. Tym bardziej przy cofaniu, testowy egzemplarz nie miał czujników ani kamery. Citybox został przygotowany z myślą o przewozie w temperaturze od 0 do +5 st. C. Powinny być nim zainteresowane hotele, restauracje, firmy cateringowe, piekarnie i cukiernie, podmioty prowadzące dystrybucję żywności, masarnie i sklepy mięsne. Taki „Kangur” nadaje się również do przewozu leków, kwiatów, roślin, towarów przemysłowych jak farby i kleje.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Byłem pierwszym testującym ten egzemplarz, wszystko lśniło nowością. Muszę podkreślić solidne wykonanie samonośnego, białego kontenera z płyt warstwowych typu sandwich, szczególnie w środku. Ściany boczne i dach charakteryzują się grubością 53 mm. Na dachu leżały opcjonalne panele słoneczne o mocy 500 W wspomagające ładowanie akumulatora rozruchowego pojazdu. Podłoga jest prawie dwa razy grubsza, 100 mm, podbudowana lekką sklejką i wykończona szarym, przeciwpoślizgowym laminatem. Wewnętrzny, przypodłogowy kątownik wysoki na 130 mm ma wpust do odcieków i mocowania ładunku poprzez adaptery pasów. Drzwi otwierają się o 180 st., blokada w takiej pozycji nie sprawia kłopotu – ważne, bo fotografie robiłem przy bardzo porywistym, zmiennym wietrze. Nadkola sprawiają nader solidne wrażenie, prawe jest większe z powodu wlewu bezołowiowej. Tak, ten „Kangur” jest na benzynę, aerodynamika z taką zabudową nigdy nie będzie dobra, więc nie dziwi spalanie 12-13 l/100 km na drogach ekspresowych. Maska płynie unosi się na dwóch siłownikach. Jest pozbawiona wewnętrznej wykładziny, mimo to nie mogę napisać, że było w kabinie jakoś specjalnie głośno. A dostęp do szoferki wypada znakomicie, dzięki drzwiom otwierającym się pod kątem prostym.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Na stronie Renault wisi cennik furgonu z turbodieslem 1.5 Blue dCi. A ten „Kangur” to platforma z silnikiem benzynowym 1.2 TCe. Taki samochód jako bazowy obecnie nie jest oferowany do sprzedaży w naszym kraju. Był zamawiany przed ostatecznym zatwierdzeniem polskiej gamy. Fabryczna gwarancja na Renault biegnie 2 lata (w tym assistance), na lakier 3, antykorozyjna 12 lat, wszystko bez ograniczeń przebiegu. Przeglądy trzeba robić co 30.000 km, lub co 2 lata.

Renault Kangoo 1.3 TCe 130 L2 Extra, dwudrzwiowa, dwumiejscowa platforma, wymiary z zabudową: długość 4964 mm, szerokość 1930 mm, wysokość 2151 mm, napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z turbosprężarką, 1333 cm sześc., 130 KM, cena – nieoferowany w Polsce, zabudowa w przedstawionej konfiguracji 64.500 zł netto (79.335 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski