loga na www miedzy banery

Advertisement

Renault 1170x300

loga na www miedzy banery

VDO

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

Onturtle kwiecien

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Maxus e-Deliver 3, jako e-Lambox S

Poza furgonem z dwoma rozstawami osi, e-Deliver 3 może być również podwoziem – w naszym teście z zabudową e-Lambox S o kubaturze 12,9 m sześc., jak podaje importer.

LWB Chassis Cab, to określenie z cennika oznacza oczywiście podwozie z pojedynczą kabiną i długim rozstawem osi, Long Wheel Base (LWB) 3285 mm, inne warianty pod zabudowę nie występują. Wyposażenie przedstawia się identycznie jak w furgonach, m.in. dwie poduszki powietrzne, manualna klimatyzacja (wydajna, nie przesadzaj ze zmniejszaniem temperatury), tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane siedzenia (szybko i mocno), skórzana kierownica z regulacją wysokości (brakuje zmiany wysunięcia, bliżej-dalej). Najważniejsza różnica – jeśli ktoś robi dłuższe trasy – to maksymalna prędkość, 90 km/h, a nie 120 km/h jak w furgonach. Będziesz więc podróżował z realną szybkością w granicach „80”. Tempomat da się ustawić maksymalnie na 92 km/h, natomiast odcięcie mocy następuje przy prawie 95 km/h na prędkościomierzu. Zabudowane podwozie aerodynamiczne być nie może, więc realne „spalanie” między miastami oscyluje w granicach 22-29 kWh/100 km. W takim elektryku liczy się każdy szczegół, np. wiatr w plecy wydłuża zasięg, za to topografia i bardziej szorstki asfalt mogą go odczuwalnie skrócić. Po mniej więcej 150 km musisz „tankować”. Złącze CCS znajduje się z przodu karoserii, to zaleta zwłaszcza przy podjeżdżaniu do ładowarek w nieznanych, ciasnych miejscach.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Zabudowę e-Lambox S przygotowała firma Lamar ze Smardzowa koło Wrocławia. Maxus określa ją jako kurierską, Lamar podaje przykładowe obszary, do których jest skierowana: transport i spedycja, przesyłki kurierskie, branża spożywcza, branża florystyczna, branża farmakologiczna. Konstrukcja ścian kontenera - w tym egzemplarzu bez żadnych półek - została wykonana z płyt warstwowych typu sandwich, o grubości 28 mm z poszyciem zewnętrznym i wewnętrznym z białego laminatu poliestrowo-szklanego. Dach również zrobiono z płyt sandwich 28 mm. Podłoga z szarej sklejki dwustronnie foliowanej, wodoodpornej, grubej na 15 mm. Aluminiowa listwa przypodłogowa ma wysokość ponad 140 mm, rozciąga się na trzech ścianach. Dodatkową przestrzeń ładunkową, i to niemałą, bo 1,4 kubika, tworzy alkowa, wystająca przed górną częścią czołowej szyby. Drzwi z tyłu są dwuskrzydłowe, do tego boczne drzwi z prawej strony, wszystkie zamykane osobnym centralnym zamkiem, otwierane od razu o 180 st. i w tej pozycji blokowane magnesami. Tak jak w furgonie maskę silnika dosłownie się wyjmuje! Wbrew obawom jej włożenie przebiega łatwo, wręcz intuicyjnie.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Przeglądy wypadają co 30 tys. km albo co 2 lata. Gwarancja trwa 5 lat z limitem 100.000 km, na akumulator trakcyjny 8 lat lub 160 tys km. Oprócz tego Maxus daje gwarancję na oryginalne części zamienne, rok lub 20 tys. km.

Maxus e-Deliver 3 Chasis Cab LWB 50,23 kWh e-Lambox S, dwudrzwiowe, dwumiejscowe podwozie, długość 5090 mm, szerokość 1780 mm, wysokość 1885 mm, napęd na przód, wymiary wewnętrzne zabudowy: długość 2600 mm, szerokość 1900 mm, wysokość 2000 mm, silnik elektryczny 122 KM (obecnie 160 KM), maksymalnie 90 km/h, od 0 do 50 km/h w 5,3 s, pojemność akumulatora 50,23 kWh netto, średnie zużycie energii brak danych, zasięg w cyklu WLTP 214-318 km, cena 159.900 zł netto (196.677 zł brutto), cena zabudowy 72.310 zl netto (88.941 zł brutto), cena auta z zabudową 232.210 zł netto (285.618 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski