Maxus e-Deliver 3, jako e-Lambox S
Poza furgonem z dwoma rozstawami osi, e-Deliver 3 może być również podwoziem – w naszym teście z zabudową e-Lambox S o kubaturze 12,9 m sześc., jak podaje importer.
LWB Chassis Cab, to określenie z cennika oznacza oczywiście podwozie z pojedynczą kabiną i długim rozstawem osi, Long Wheel Base (LWB) 3285 mm, inne warianty pod zabudowę nie występują. Wyposażenie przedstawia się identycznie jak w furgonach, m.in. dwie poduszki powietrzne, manualna klimatyzacja (wydajna, nie przesadzaj ze zmniejszaniem temperatury), tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane siedzenia (szybko i mocno), skórzana kierownica z regulacją wysokości (brakuje zmiany wysunięcia, bliżej-dalej). Najważniejsza różnica – jeśli ktoś robi dłuższe trasy – to maksymalna prędkość, 90 km/h, a nie 120 km/h jak w furgonach. Będziesz więc podróżował z realną szybkością w granicach „80”. Tempomat da się ustawić maksymalnie na 92 km/h, natomiast odcięcie mocy następuje przy prawie 95 km/h na prędkościomierzu. Zabudowane podwozie aerodynamiczne być nie może, więc realne „spalanie” między miastami oscyluje w granicach 22-29 kWh/100 km. W takim elektryku liczy się każdy szczegół, np. wiatr w plecy wydłuża zasięg, za to topografia i bardziej szorstki asfalt mogą go odczuwalnie skrócić. Po mniej więcej 150 km musisz „tankować”. Złącze CCS znajduje się z przodu karoserii, to zaleta zwłaszcza przy podjeżdżaniu do ładowarek w nieznanych, ciasnych miejscach.
Zabudowę e-Lambox S przygotowała firma Lamar ze Smardzowa koło Wrocławia. Maxus określa ją jako kurierską, Lamar podaje przykładowe obszary, do których jest skierowana: transport i spedycja, przesyłki kurierskie, branża spożywcza, branża florystyczna, branża farmakologiczna. Konstrukcja ścian kontenera - w tym egzemplarzu bez żadnych półek - została wykonana z płyt warstwowych typu sandwich, o grubości 28 mm z poszyciem zewnętrznym i wewnętrznym z białego laminatu poliestrowo-szklanego. Dach również zrobiono z płyt sandwich 28 mm. Podłoga z szarej sklejki dwustronnie foliowanej, wodoodpornej, grubej na 15 mm. Aluminiowa listwa przypodłogowa ma wysokość ponad 140 mm, rozciąga się na trzech ścianach. Dodatkową przestrzeń ładunkową, i to niemałą, bo 1,4 kubika, tworzy alkowa, wystająca przed górną częścią czołowej szyby. Drzwi z tyłu są dwuskrzydłowe, do tego boczne drzwi z prawej strony, wszystkie zamykane osobnym centralnym zamkiem, otwierane od razu o 180 st. i w tej pozycji blokowane magnesami. Tak jak w furgonie maskę silnika dosłownie się wyjmuje! Wbrew obawom jej włożenie przebiega łatwo, wręcz intuicyjnie.
Przeglądy wypadają co 30 tys. km albo co 2 lata. Gwarancja trwa 5 lat z limitem 100.000 km, na akumulator trakcyjny 8 lat lub 160 tys km. Oprócz tego Maxus daje gwarancję na oryginalne części zamienne, rok lub 20 tys. km.
Maxus e-Deliver 3 Chasis Cab LWB 50,23 kWh e-Lambox S, dwudrzwiowe, dwumiejscowe podwozie, długość 5090 mm, szerokość 1780 mm, wysokość 1885 mm, napęd na przód, wymiary wewnętrzne zabudowy: długość 2600 mm, szerokość 1900 mm, wysokość 2000 mm, silnik elektryczny 122 KM (obecnie 160 KM), maksymalnie 90 km/h, od 0 do 50 km/h w 5,3 s, pojemność akumulatora 50,23 kWh netto, średnie zużycie energii brak danych, zasięg w cyklu WLTP 214-318 km, cena 159.900 zł netto (196.677 zł brutto), cena zabudowy 72.310 zl netto (88.941 zł brutto), cena auta z zabudową 232.210 zł netto (285.618 zł brutto).
Tekst i fot. Jacek Dobkowski