Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Renault Master, piwoplan

Piwoplan na bazie Mastera to pojazd do przewozu nie tylko różnych napojów, także materiałów budowlanych, czy paszy dla zwierząt.

Zabudowa przygotowana przez Plandex umożliwia łatwy boczny załadunek i rozładunek dzięki przesuwanej plandece z obu stron pojazdu i rezygnacji z burt. Jej wewnętrzne wymiary to 4,2 m na 2,2 m oraz na 2,2 m. Gdy przemnożymy to przez siebie, otrzymamy ponad 20 m sześc. Przy ładowności testowego egzemplarza 890 kg przeznaczenie wydaje się oczywiste – towar zajmujący dużo przestrzeni, o stosunkowo skromnym ciężarze właściwym. No i jak na trzyipółtonówkę zewnętrzne gabaryty samochodu mogą budzić respekt, długość prawie 7 m, wysokość aż 3,2 m. Dodajmy, że możliwości holowania przyczepy są nie do pogardzenia, bez hamulców 750 kg, z hamulcami 2.500 kg. Przednia ściana zabudowy została wykonana z płyty typu plywood, natomiast tylną tworzą dwuskrzydłowe drzwi kontenerowe, bardzo łatwo otwierane i zamykane. Ta sama pozytywna uwaga dotyczy plandeki. Plandeka to materiał PVC zamontowany na specjalnej, przesuwnej konstrukcji. Uchwyty do przesuwania znajdują się zarówno z przodu, za szoferką, jak i z tyłu, łącznie cztery. Mocowanie plandeki oceniam jako bardzo solidne. Przejechałem tym Masterem ok. 1.500 km i wiele razy zauważyłem, że w innych samochodach z podobnymi zabudowami plandeki falują znacznie bardziej. Dach zabudowy jest z laminatu, półprzezroczysty. Na podłodze leży wodoodporna sklejka antypoślizgowa. 10 wysuwanych uchwytów pasów transportowych ukryto w obrysie zabudowy, po bokach podłogi. Na przedniej ścianie, od wewnątrz nie sposób przeoczyć napisu: „Do zabezpieczenia ładunku używaj pasów i uchwytów do mocowania w podłodze”.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Przy pilocie do samochodu wiszą trzy mniejsze kluczyki: do tylnych drzwi, do plandeki oraz do skrzynki narzędziowej umiejscowionej z prawej strony, między osiami. Ważniejsza różnica pomiędzy „zwykłym” Masterem furgonem a tym dotyczy prędkości jazdy. Z powodu dużego, czołowego oporu realna prędkość jazdy oscyluje między 80 km/h a 100 km/h, niezależnie od kategorii drogi. Spalanie oleju napędowego na każde 100 km trasy wynosi od 12,2 do 13,5 l, zauważyłem że auto z taką zabudową nie lubi zwłaszcza czołowego wiatru. W trakcie nocnej podróży sprawdza się automatyczne przełączanie między światłami mijania i drogowymi, następuje w takich momentach, że nikogo się nie oślepia. Gwarancja na zabudowę jest 2-letnia, więc taka sama jak na auto bazowe. Warunek jej utrzymania to przeglądy w siedzibie firmy Plandex w Stęszewie pod Poznaniem między 5. i 6. miesiącem oraz między 14. i 15. miesiącem użytkowania samochodu.

 5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Master Podwozie FWD L3 2.3 dCi 165 Pack Clim, dwudrzwiowe, trzymiejscowe podwozie, rozstaw osi 4332 mm, wymiary z zabudową: długość 6850 mm, szerokość 2350 mm, wysokość 3200 mm, napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, dwie turbosprężarki, 2299 ccm, 165 KM przy 3500 obr./min, średnie spalanie w cyklu WLTP 13,1 l/100 km, cena obecnie oferowanej wersji Extra 125.450 zł netto (154.303 zł brutto), cena z zabudową ponad.155.000 zł netto.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE