Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Renault Kangoo Van E-Tech „Kangur” z prądem

Kangoo Van, Międzynarodowy Samochód Dostawczy Roku 2022 ma teraz również wersje elektryczne.

Testujemy najdroższą z nich, za 153.400 zł netto. Renault Kangoo Van E-Tech Electric EV45 22 kW Extra Open Sesame by Renault – to pełna nazwa tego auta, naprawdę jest taka długa. Z tego potoku słów najważniejsze w praktyce wydają się 22 kilowaty. Oznaczają, że pokładowa ładowarka przyjmuje prąd zmienny o mocy aż 22 kW. Aż, bo zdecydowana większość elektryków dostępnych na polskim rynku odbiera prąd zmienny o mocy 11 kW, albo jeszcze mniejszej. Dlatego w takim Kangoo wolne ładowanie prądem zmiennym przebiega stosunkowo szybko. Ba, na trasie wielu kierowców aut przystosowanych maksymalnie do 11 kW woli nieco poczekać, aż zwolni się szybka ładowarka, na prąd stały. Nawet nie podejmują próby wolnego ładowania, które rzeczywiście przebiega nader powoli. Elektryczny „Kangur” może być ładowany również prądem stałym, z umiarkowaną – trzeba przyznać – mocą 80 kW. Niestety, jest to opcja, za 3.500 zł netto! Możliwość ładowania prądem stałym powinna być seryjna. Pojemność akumulatora trakcyjnego wypada tak sobie, 45 kWh netto. Biorąc pod uwagę realne zużycie energii ponad 20 kWh/100 km zasięg wychodzi poniżej 200 km, przynajmniej przy temperaturze powietrza w okolicy zera. Takie możliwości elektrycznego zespołu wskazują, że Kangoo Van E-Tech powinien poruszać się na krótkich dystansach, np. w mieście i niedaleko od miasta. I z lekkim towarem, wszak ładowność wynosi tylko 482 kg.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Gniazdka są z przodu, pod znaczkiem firmowym, więc do ładowarki podjeżdża się wygodnie, przodem. Otwieranie logo Renault wymaga wpierw naciśnięcia przycisku z lewej strony deski rozdzielczej. Jeżeli po skończeniu ładowania kabel będzie wciąż przytrzymywany w gniazdku (może się tak zdarzyć), nie panikuj, tylko znowu wciśnij ten przycisk. Kabel zostanie uwolniony. Co ciekawe, w elektrycznym Kangoo była tradycyjna stacyjka, w tradycyjnym miejscu, z prawej strony kolumny kierownicy. Szczerze – wolę stacyjkę od wszelkiego rodzaju przycisków do zapalania silnika.

Open Sesame by Renault to pomysł już opisywany przy okazji testu Kangoo Vana 1.5 Blue dCi 95 Pack Clim Open Sesame by Renault. Chodzi o aranżację przestrzeni w ładowni i kabinie. Brak słupka B po prawej stronie, składany fotel pasażera i uchylna, ażurowa przegroda z przodu. Dzięki połączeniu tych pomysłów możesz przewozić bardzo długie przedmioty, dokładnie do 3.053 mm. Poza tym znakomicie wypada dostęp do kabiny, drzwi otwierają się praktycznie o kąt prosty! Fabryczna gwarancja: 2 lata, na lakier 3, antykorozyjna 12 lat, na baterię trakcyjną 8 lat lub 160 tys. km (zachowanie min. 70 proc. pierwotnej pojemności). Przeglądy powinno się wykonywać co 40.000 km, albo co 2 lata, jak to w Renault, ich pisemne potwierdzenie zbiera się do instrukcji obsługi.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie      7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Kangoo Van E-Tech Electric EV45 22 kW Extra Open Sesame by Renault, czterodrzwiowy, dwumiejscowy furgon, długość 4486 mm, szerokość 1919 mm, wysokość 1864 mm, ładownia 3,3 m sześc., z uchylną przegrodą 3,9 m sześc., bateria trakcyjna 45 kWh netto, napęd na przód, silnik elektryczny, 122 KM, maksymalnie 135 km/h, od 0 do 100 km/h 11,6 s, średnie zużycie energii 18,7 kWh/100 km, cena 153.400 zł netto (188.682 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE