SuperTruck,sieć serwisów oponiarskich

Konferencja prasowa przeprowadzona we wtorek, 6 października z okazji inauguracji SuperTrucka w naszym kraju miała covidowy, czyli internetowy przebieg. Łączyliśmy się z managerami w Mediolanie (Marco Solari, Francesco Antonacci, Andrea Bottini) oraz w Warszawie (Jarosław Krzempek). Brawa dla organizatorów za sprawne tłumaczenie z angielskiego. Zawsze lepiej potwierdzić znaczenie fachowych terminów w ojczystym języku.

 

Na początek 15

         Jak poinformował Jarosław Krzempek, prezes Prometeon Tyre Group na wschodnią Europę, działa w Polsce 15 punktów SuperTrucka, w różnych województwach, a będzie ich więcej. Sieć skupia niezależne podmioty, mogą one należeć do innych sieci i nie jest to franczyza. Przynależność pozwala jej członkom prowadzić działalność zarówno w charakterze niezależnych podmiotów, jak i przedstawicieli SuperTrucka oferujących pakiety usług i produktów charakterystyczne dla tej sieci. Przykładem takiego produktu może być dedykowana dla SuperTrucka linia opon.

Wymogu posiadania wozu serwisowego wprawdzie nie ma, ale warto, bo sieć dąży do mobilności swoich klientów w każdej, również awaryjnej sytuacji. W razie potrzeby szefostwo sieci postara się zapewnić na danym terenie mobilne usługi oponiarskie wykonywane przez inny serwis, gdyby obecny nie przejawiał takiej aktywności. Ale jak powiedział Jarosław Krzempek, SuperTruck nie zmusza do inwestycji w mobilny serwis.

 

Wsparcie centrali

Na konferencji wiele razy podkreślano, że sieć wspiera swoich członków w różnoraki sposób. SuperTruck to sieć profesjonalistów, która pomaga swoim dealerom osiągać dobre wyniki finansowe, pomaga w pozyskiwaniu flot. Traktowanie dealerów opon jest partnerskie, to oni najlepiej znają swój lokalny rynek, warto więc wzajemnie wymieniać się i uzupełniać wiedzą.

Sieć oferuje szkolenia, umowy ramowe z dostawcami maszyn czy usług, rozwiązania finansowe wypracowane w porozumieniu z bankami, informacje o przetargach, wsparcie techniczne i marketingowe. Pandemia wpłynęła szczególnie na szkolenia, będą one z zasady przebiegały zdalnie, jest wypracowana odpowiednia strategia komunikacji. Do bieżącej współpracy z członkami jest przeznaczony dedykowany zespół, który wykorzysta również zagraniczne doświadczenia, przede wszystkim włoskie. Pakiet Pro Services obejmuje m.in. takie rozwiązania jak Pro Check (zarządzanie oponami, analiza ich zużycia), Pro Time (postepowanie w razie awarii ogumienia), Pro Training (szkolenia dla serwisów), Pro Finance (wspomaganie finansowania zakupu opon).  

 

Po Włoszech

         Podkreślenia wymaga fakt, że Polska jest drugim krajem po Włoszech, gdzie SuperTruck istnieje. Marco Solari, prezes Prometeon Tyre Group Europe wyjaśnił, że Polska stała się bardzo ważnym rynkiem transportowym i oponiarskim w Europie i że poziom naszych serwisów ogumienia należy ocenić wysoko. Nic więc dziwnego, że Polska została wybrana na tak wczesnym etapie ekspansji. W Italii sieć obejmuje 96 członków dysponujących 122 punktami sprzedaży. Charakterystyczna jest wysoka jakość produktów i usług, to oferta premium.

 

Floty w centrum

W ostatnich latach następuje ewolucja rynku i strategii usługowych. Model odchodzący do przeszłości zakładał, że fabryka produkuje ogumienie, dealerzy sprzedają je ciężarowym flotom, gdzieś przy tym jest jeszcze serwis, np. prowadzony przez dealera. Nowy, przyszłościowy model zakłada, że w centrum zainteresowania znajdują się floty i wokół nich skupia się aktywność producenta, dealerów, serwisów stacjonarnych i mobilnych, przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych. System ten musi być zintegrowany i efektywny, musi dawać flotom o wiele więcej niż zakup ogumienia wysokiej klasy. Zespół ekspertów z sieci takiej jak Prometeon jest w stanie polecić najlepsze produkty i usługi, które zapewnią flocie wydajność i produktywność. Takie działanie może opierać się na trójstronnych umowach łączących producenta ogumienia, serwis, flotę.     

         A pandemia? Owszem, przeszkadza, ale zarazem popchnęła serwisy ogumienia do działania, jak wyjść z kryzysu, jak czytać rynek. Opierając się na doświadczeniach z okresu pandemii będziemy radzić sobie lepiej – zakłada prezes Marco Solari.

 

T&M nr 10/2020

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE