Niezwykłe trucki pod Opolem

 

W tym roku Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych, organizowany na terenie Autodromu DELTA oraz lotniska Aeroklubu Opolskiego, przybrał nazwę Qualitium Master Truck. To już 12. edycja zlotu. Setki ciężarówek, tysiące publiczności, ale przede wszystkim niepowtarzalna atmosfera, to kwintesencja tej imprezy. Jak zwykle, wśród tuningowanych ciężarówek dużo było Scanii, ale można było podziwiać też ciekawe pojazdy innych marek, jak DAF, Mercedes, Volvo, Iveco, MAN, Kenworth, Renault czy nawet Liaz.

Po wielkich premierach w ubiegłych latach, takich jak zapamiętany przez wszystkich „Highway Hero”, czy „Madonna” wszyscy wypatrywali kolejnej skandynawskiej gwiazdy zlotu. I nie zawiedli się. Przykładowo Mercedes „Saunaliner” był czymś czemu wszyscy przyglądali się ze zdumieniem -  Simon Lundman ze Szwecji postanowił zabrać ze sobą na zlot... saunę. To chyba pierwszy pojazd ciężarowy, który w kabinie ma prawdziwą saunę. Właściciel pojazdu, S. Lundman przerobił swojego Mercedesa Actrosa 2551, którym na co dzień transportuje kontenery budowlane. Zbudował niewielką saunę, której konstrukcja pasuje gabarytowo do nadwozia i za pomocą podnośnika jest mocowana i gotowa do transportu jak również do użytku mobilnego. Wnętrze kabiny zostało również gruntownie przerobione przez firmę Hio-mex tak, że w środku można poczuć się jak w prawdziwej saunie! W środku i na zewnątrz można podziwiać obrazy z kultowego szwedzkiego serialu telewizyjnego „Pistvakt”.

Na zlocie nie zabrakło przedstawicieli  reprezentantów importerów poszczególnych marek ciężarowych, w tym marki z trójramienną gwiazdą, którą reprezentowała Grupa Wróbel – dealer ciężarowych Mercedesów w Polsce. Mercedes-Benz ponownie zadbał o zdrowie i kondycję kierowców, proponując  Show Truck RoadStars, siłownię i badania kondycyjne.

Na zlot przygotowano Actrosa „SkyTruck” – najnowszy Show Truck Mercedes-Benz. Samochód jest wizją artystyczną Krzysztofa Syrucia, artysty młodego pokolenia, który działa w obszarze streetartu, malarstwa czy też grafiki generowanej matematycznie. Jedną z niespodzianek, jakie przygotowali organizatorzy zlotu, były Mistrzostwa Świata Unimoto. Kilkadziesiąt metrów ogrodzonej areny przygotowano dla Szatańskich Rydwanów.

Kolejną nowością była konferencja dla przewoźników organizowana przez Polską Unię Transportu. Po piątkowej konferencji przyszedł czas na zabawę, która zakończyła się dopiero późną niedzielną nocą, ponieważ do programu imprezy dodano w tym roku dodatkowe koncerty. Można było zobaczyć więc jeszcze więcej zespołów, których występy tuż po gali rozdania nagród ukoronował Sławomir.

W sumie na zlocie pokazano ponad 700 tuningowanych ciężarówek. Master Truck przyciąga coraz większe tłumy i jeszcze więcej pojazdów. Tradycyjnie nie zabrakło też militariów, motocykli, pojazdów amerykańskich i oldtimerów. Swoimi atrakcjami kusił też teren lotniska, gdzie chętni zobaczyć mogli ogrom imprezy z lotu ptaka. Wieczorami zaś odbywały się znane stałym bywalcom pokazy light show. Ciężarówki za dnia nęcące różnorodnym aerografem po zmroku wybuchały całym zamontowanym oświetleniem.

W licznych konkursach triumfowały ciężarówki różnych marek. Dla przykładu Najlepszym pojazdem amerykańskiej marki powyżej 7,5 t został Kenworth W900 Weselak Grzegorz, Najładniejszym oldtimerem zlotu - Freightliner Bartek Sołtys, Ciężarówką publiczności - Scania „Smoczyca” Szewczyk, a MASTER TRUCK 2016 - DAF „Vader” Tom-Tech.

Tekst: (AG)

T&M nr 7/8-2016

 

 

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE