Energetyczne propozycje na kołach

 

Nas interesowało głównie to, co dotyczy obsługi sektora energetycznego, a także z elektromobilności.

Międzynarodowe Targi Energetyki EXPOPOWER oraz Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej GREENPOWER to jedne z ważniejszych wydarzeń  branżowych, od lat gromadzące przedstawicieli polskiego i zagranicznego sektora  nowoczesnej energetyki oraz odnawialnych źródeł energii.   

ENEA przywiozła na wystawę samochód do budowy sieci energetycznej, powstały na bazie 16-tonowego MAN-a TGM. Kluczowy element zabudowy stanowi podnośnik izolowany Altec, przeznaczony do pracy przy liniach wysokiego i średniego napięcia. Izolację podestu stanowią wstawki górnego i dolnego wysięgnika wykonane z włókna węglowego.

MobilCar od lat produkuje wyspecjalizowane zabudowy. Tym razem pokazano wóz pogotowia energetycznego na bazie Volkswagena Transportera (podobne wykonywane są na bazie różnych podwozi, w tym aut terenowych). Od lat  problemem był bezpieczny i łatwy w użytkowaniu bagażnik do przewozu drabin (drabina w pojeździe energetycznym jest w ciągu jednego dnia nawet kilkanaście razy używana, bez względu na warunki atmosferyczne). MobilCar  od ponad dekady oferuje produkty Rhino. Dziś eksploatują je pogotowia energetyczne z terenu całego kraju. 

Zupełnie innego rodzaju zastosowanie mają produkty oferowane przez firmę Megger. Mowa o pomiarowych wozach kablowych. - Niezależnie od warunków wykonywanego zadania - w rozdzielni, w otwartym terenie czy obszarze zurbanizowanym, dostęp do odpowiedniego sprzętu podczas lokalizacji uszkodzeń ma kluczowe znaczenie. Zastosowanie właściwego sprzętu pomiarowego i narzędzi zdecydowanie skraca czas potrzebny na zlokalizowanie i naprawę uszkodzenia – podkreślano na stoisku. Centrix 2.0, to wóz pomiarowo-diagnostyczny przeznaczony dla pomiarów kabli średniego napięcia. Wyposażono go w najnowszej generacji urządzenia do diagnostyki kabli, w połączeniu z technologią VLF o dużej mocy. Centrix 2.0 umożliwia wykonywanie pomiarów kabli zgodnie ze standardami IEC, VDE, PN, EN jak również wykonywanie pełnej diagnostyki kablowej opartej na pomiarze wyładowań niezupełnych, jak i pomiaru strat dielektrycznych. Obsługa odbywa się za pomocą ekranu dotykowego. Ważnymi funkcjami systemu sterować można również zdalnie. Bazę stanowi ładownia furgonu Mercedes Sprinter.

Zdecydowanie bardziej powszechne zastosowanie ma furgon Nissan e-NV200, w stu procentach elektryczny samochód dostawczy, przeznaczony głównie do transportu dystrybucyjnego, a prezentowany na GREENPOWER. Bateria ma poj. 40 kWh i zdaniem producenta pozwala na przejechanie ok. 100 km w warunkach miejskich. Naładowanie akumulatora do 80 proc. pojemności zajmuje w trybie szybkiego ładowania ok. 40 minut. W trybie normalnym ładować można przy pomocy domowej ładowarki wallbox lub wykorzystując zwykłe gniazdo elektryczne   (7,5-21,5 godzin).

T&M nr 5/2019

Tekst i zdjęcia: Michał Jurczak

 

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE