Wokół maszyn

 

Swimer z Torunia pokazał zbiorniki na paliwo. Szymon Cebulak, kierownik ds. sprzedaży, podkreśla wysoką jakość wyrobów, poza tym firma sprzedaje nie tyle same produkty, ile rozwiązania dla konkretnego klienta. Ludzie ze Swimera potrafią doradzić w sposób profesjonalny. Głównymi odbiorcami są firmy transportowe, rolnicy, żwirownie, piaskownie, cementownie. Obecnie najpopularniejsze pojemności to 2500 l i 1500 l.    

 

Na kołach

         Na stoisku Agrolandu z Fijewa koło Lubawy (woj. warmińsko-mazurskie) stała dwuosiowa przyczepa obrotnicowa Zasław D-737-14. Ładowność, jak wynika z ostatniego członu nazwy, wynosi 14 t, dopuszczalna masa całkowita 18 t, zaś maksymalna pojemność ładunkowa 20,1 m sześc. Jest to przyczepa uniwersalna, do transportu np. różnego rodzaju płodów rolnych.     

         Pronar Narew (woj. podlaskie) przywiózł wiele maszyn rolniczych, również pojazdy. I tak przyczepa do transportu bel, o symbolu T02M ma trzy osie, własną masę 4420 kg, ładowność 13.580 kg, co razem daje dopuszczalną masę równe 18.000 kg. Ważna w takich pojazdach długość platformy ładunkowej to dokładnie 9695 mm.  Z kolei przyczepą skorupową T669/1, z dwiema osiami z tyłu, można przewozić 14 t ładunku, co razem z masą własną 6 t daje maksymalnie 20 t. Wywrót dwustronny, a maksymalna wysokość bocznych ścian 1,78 m.

         – Przyczepa ciężarowo-rolnicza, model T739A, o ładowności 14 ton – opisuje Grzegorz Januszewski, przedstawiciel regionalny firmy Metal-Fach z Sokółki w woj. podlaskim. – Jest to przyczepa dostosowana do potrzeb rolników: trójstronny wywrót, uchylane burty, osie tirowskie firmy ADR, dwuobwodowa pneumatyka. W standardzie jest bogato wyposażona, dajemy zsyp do ziarna, kliny podporowe pod koła, błotniki na obu osiach, możliwość podłączenia mediów do drugiej przyczepy. Gwarancja, jak we wszystkich naszych wyrobach, dwuletnia.

Z maszyn Metal-Fachu warto odnotować prasę belującą zmiennokomorową Z514, z dogniataczem i rotorem oraz bronę talerzową do pracy podorywkowej pierwszego i drugiego zabiegu.

   

Nokian Tractor King

         Nokian to doskonale znany, fiński producent ogumienia ciężarowego, przemysłowego, również osobowego. Na Agro Show pokazał nowy model, Tractor King. Warto podkreślić, że to uniwersalna, radialna opona traktorowa do wszelkiego rodzaju prac, od lasu, poprzez pole, po szosę. Indeks prędkości D, czyli do 65 km/h, pozwala na szybkie przejazdy po utwardzonych nawierzchniach. Tractor King został bardzo solidnie zabezpieczony przez uszkodzeniami bocznych ścianek, poprzez wkład kewlarowy (aramidowy), czyli z materiału stosowanego w kamizelkach kuloodpornych. Z kolei płaski bieżnik pozwala zachować właściwy poziom trakcji praktycznie do końca eksploatacji. Na początek fabryka w Finlandii produkuje 10 rozmiarów, do końca br. będzie ich ponad 20.

         – Finlandia to naturalny, ekstremalny poligon dla ogumienia – zwraca uwagę Ireneusz Kotas, manager sprzedaży opon truck i heavy w Polsce. – Skalne podłoże, kamienie, zimowe warunki itd., nie trzeba budować sztucznych, zamkniętych obiektów, aby przetestować opony. 

 

Zaczep K80

         Firma V. Orlandi Poland z Sokołowa w woj. wielkopolskim prezentowała różne zaczepy do ciągników i maszyn rolniczych. System K80, albo po prostu kula K80 to rozwiązanie cieszące się dużym zainteresowaniem.

         – Ma dwie niezaprzeczalne zalety – mówi Daniel Piechocki, manager sprzedaży. – Przede wszystkim jest to połączenie „bezluzowe”, kula i dopasowane do niej ucho powodują, że nie ma efektu pukania, jak w zwykłych zaczepach oczkowych. A jak coś nie puka, to i nie szarpie maszyną. Druga ogromna zaleta to powolne, równomierne zużycie, wyciera się kula i wyciera się ucho. Należy dodać, że zaczepy K80 przenoszą duże obciążenia, co jest ważne, ponieważ powstają coraz mocniejsze traktory, które mogą ciągnąć coraz większe przyczepy. Szczególnie przyczepy na tzw. tandemie, czyli z osiami z tyłu, mocno naciskają na zaczep.

 

Oleje Carraro

         IOW Service z Kochlic w woj. dolnośląskim obchodził w zeszłym roku 25-lecie. Prowadzi serwis przekładni i układów napędowych renomowanych producentów, Carraro, Dana Spicer, ZF. Żadna z tych marek nie dominuje, każda jest jednakowo istotna. Na targach rolniczych, jak przyznaje Bartosz Koźlik, specjalista sprzedaży, główny nacisk położono na części Carraro, bo to popularne podzespoły w tej branży. W ofercie znajdują się też oleje sygnowane marką Carraro. IOW działa nie tylko w Polsce, ma oddział w Czechach, w Bułgarii, w krajach nadbałtyckich.  

T&M nr 2/2019

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE