Lider w naczepach

 

Przez jedenaście miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju 5.385 nowych naczep Schmitz, więcej niż w tym samym okresie 2017, ale także więcej niż w całym ub.r. Zapowiada się więc bardzo dobry rok! Więcej liczb podajemy w tabelach, są to dane uzyskane z Samaru.

         Gdy przyjrzymy się podziałowi na rodzaje, w ofercie Schmitza zdecydowanie wyróżniają się trzy: skrzynia, furgon i wywrotka (klasyfikacja wg Samaru). W skrzyniowych (kurtynowych) Schmitz prowadzi w tegorocznej sprzedaży na polskim rynku przed Wieltonem i Koglem, w furgonach (chłodniach) lideruje jeszcze bardziej zdecydowanie, natomiast w wywrotkach znajduje się na drugiej pozycji, ustępując tylko Wieltonowi. Bardzo podobnie wyglądała sytuacja w całym zeszłym roku, z tym że teraz w segmencie wywrotek pozycja Schmitza jest lepsza.    

 

Zalety kurtyn

System modułowy naczepy pozwala na wygodną konfigurację pojazdu, pod konkretne zastosowanie i oczekiwania przewoźnika. Pojazdy S.CS Universal zapewniają dużą elastyczność podczas transportu towarów drobnicowych. Z kolei S.CS Mega z Varios Top Technology, o wysokości ładowania 3.000 mm, dają optymalną skuteczność transportu ładunków przestrzennych. Warto podkreślić bardzo wysoką jakość osi SCB Rotos. Dziesięć lat gwarancji na przerdzewienie to m.in. zasługa ocynkowanego ogniowo, skręcanego podwozia.

 

Po prostu FERROPLAST®

Technologia Schmitza dla pojazdów chłodniczych oraz nadwozi chłodniczych jest bardzo rozwinięta. Obecne pojazdy chłodnicze S.KO Cool oraz pojazdy do przewozu suchych towarów posiadają konstrukcję z zastosowaniem specjalnie zaprojektowanych paneli FERROPLAST® z pianką NX17 w nowej technologii, co zapewnia jeszcze skuteczniejszą izolację. A system modułowy umożliwia konfigurację ramy, dachu, przegrody, ścian bocznych, podwozia, drzwi w naczepie.

 

Wywrotki

Schmitz produkuje naczepy samowyładowcze zaprojektowane specjalnie do potrzeb odbiorcy. Od wywrotek S.KI X-Light o maksymalnej ładowności do naczep samowyładowczych S.KI Heavy przeznaczonych do najbardziej wymagających i ciężkich prac budowlanych. Dzięki niekonwencjonalnemu i elastycznemu systemowi modułowemu można połączyć nadwozie, tylną klapę, podwozie i dodatkowe wyposażenie tak, aby zamówić dokładnie taką naczepę wywrotkę, jakiej potrzeba.

Dodajmy, że Schmitz dostarcza również stalowe zabudowy  samowyładowcze, dopasowane do praktycznie wszystkich czteroosiowych podwozi samochodów ciężarowych (DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault, Scania, Volvo).

 

Dla klientów

EWT posiada w swojej ofercie nowe naczepy, zabudowy furgonowe, przyczepy oraz pojazdy specjalne. Oferuje oryginalne części do naczep Schmitz Cargobull oraz pełen zakres usług serwisowych: przeglądy, naprawy bieżące, gwarancyjne, powypadkowe, kontrakty full service, usługi blacharskie, lakiernicze, wulkanizacyjne.

W Polsce EWT to nie tylko główna siedziba w podwarszawskim Ołtarzewie, Cargobull Trailer Center. Firma posiada jeszcze trzy inne, własne, duże obiekty. Truck & Trailer Center Stryków mieści się koło tego miasta, w Smolicach. Na Górnym Śląsku pracuje Cargobull Trailer Center w Gliwicach. Z kolei na ścianie wschodniej jest Cargobull Trailer Center Siedlce, dokładnie w Gręzowie. Partnerzy serwisowi EWT działają w całym kraju.

Popularność Schmitza nie kończy się na nowych egzemplarzach.  Również wśród używanych naczep z tzw. indywidualnego importu jest to najczęściej spotykana marka. 

 

Marki nowych naczep w 2018 r., za 11 miesięcy

Marka

Liczba

1. Schmitz

5.385

2. Krone

4.376

3. Wielton

3.311

4. Kogel

1.924

5. Kassbohrer

1.036

6. Schwarzmuller

679

7. Bodex

661

Rynek ogółem

22.186

Źródło: Samar, pierwsze rejestracje, przy wykorzystaniu danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów Ministerstwa Cyfryzacji 

 

Marki używanych naczep w 2018 r., za 11 miesięcy

Marka

Liczba

1. Schmitz

2.487

2. Krone

1.396

3. Kogel

359

4. Fruehauf

153

5. Schwarzmuller

135

6. Fliegl

126

7. Feldbinder

113

Rynek ogółem

6.730

Źródło: Samar, pierwsze rejestracje, przy wykorzystaniu danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów Ministerstwa Cyfryzacji 

 

Pierwsze rejestracje naczep

Okres

Nowe (w tym Schmitz)

Używane (w tym Schmitz

Suma (w tym Schmitz)

I-XI 2018

22.186 (5.385)

6.730 (2.487)

28.916 (7.872)

2017

      21.444 (5.310)

7.221 (2.658)

28.665 (7.968)

I-XI 2017

20.128 (4998)

6.762 (2.499)

26.890 (7.497)

Źródło: Samar, pierwsze rejestracje, przy wykorzystaniu danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów Ministerstwa Cyfryzacji 

T&M nr 12/2018

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE