Schwarzmüller pnie się w górę

 

Roland Hartwig, Dyrektor Generalny grupy Schwarzmüller zapowiada, że w roku 2017 obroty firmy wzrosną o ponad 10% do ok. 380 mln euro, a zakłady produkcyjne opuści 9,5 tysiąca pojazdów, bez konieczności zatrudniania większej liczby pracowników.

W poprzednim roku austriacka firma produkująca pojazdy klasy premium odniosła sukces na każdym z głównych rynków. W Austrii pozostała niezmiennie liderem, zwiększając nieznacznie swoje wpływy. W 2016 r. wyprodukowała 2,3 tysiąca pojazdów przeznaczonych na rynek rodzimy. Szybko zdobywa również rynek niemiecki: liczba wyprodukowanych tam pojazdów wyniosła 1.920, czyli o 20% więcej niż w 2015 r. Zbliżony był również rozwój w Polsce, natomiast we Włoszech firma zwiększyła swoje obroty o 50%.

 

Transport międzynarodowy kołem napędowym

Swój rozwój w 2016 r. firma zawdzięcza produkcji pojazdów  przeznaczonych do transportu dalekobieżnego. Schwarzmüller jako jedyny producent pojazdów użytkowych oferujący na rynku międzynarodowym tak szeroko zakrojone kompleksowe usługi produktowe zyskuje na znacznym wzroście produkcji pojazdów platform/skrzyniowych, które przeznaczone są do transportu dalekobieżnego. W tym segmencie produkty Schwarzmüller przekonują lekką konstrukcją, bogatym wyposażeniem i wytrzymałością.

– W zeszłym roku wykorzystaliśmy wysoki popyt na tego rodzaju pojazdy na rynku międzynarodowym – dodał Hartwig.

W roku 2016 wzrosła również liczba wyprodukowanych pojazdów na potrzeby branży budowlanej, dotyczy to przede wszystkich pojazdów samowyładowczych i niskopodwoziowych. Rynek niemiecki był głównym rynkiem, na potrzeby którego w 2016 r. wyprodukowano tak znaczną liczbę pojazdów dla branży budowlanej – m.in. specjalnie zaprojektowanych wywrotek segmentowych.

– Jesteśmy specjalistami w dziedzinie indywidualnie konfigurowanych pojazdów – dodał Hartwig. Hartwig zwrócił uwagę również na pierwsze sukcesy firmy, które osiągnęła dzięki procesom modernizacyjnym w trzech głównych zakładach produkcyjnych w Austrii, Czechach i na Węgrzech. Prace nad utworzeniem centrów kompetencyjnych idą pełną parą, firma zanotowała pierwsze sukcesy przy skróceniu czasu procesów produkcyjnych. Przy względnie stałej liczbie pracowników udało się wyprodukować o 1.000 pojazdów więcej.

 

Sekwencjonowanie - nowy model produkcji

– Przestawiamy się na bardzo nowoczesny, a przy tym wysoce złożony model produkcyjny, który pozwoli nam produkować zróżnicowane pojazdy według indywidualnych wytycznych, znacznie skracając czas procesu produkcyjnego – stwierdził R. Hartwig. – Takie plany wymagają gruntowanych zmian na poziomie linii produkcyjnych i montażowych. R. Hartwig planuje zakończenie procesów modernizacyjnych na koniec roku.

 

Zainwestują w automatyzację produkcji

W roku obrotowym 2017 firma wyda na inwestycje rekordową sumę 9 mln euro. Aktualna strategia rozwoju na okres 2014-2020 zakłada, że grupa Schwarzmüller wyda łącznie 30 mln euro na inwestycje związane z istniejącą infrastrukturą, prawie jedna trzecia tych środków zostanie wykorzystana w roku bieżącym. Hartwig planuje wykorzystać nakłady do dalszej automatyzacji procesów produkcyjnych oraz na inteligentne dostosowanie produkcji we wspomnianych zakładach. W planach jest również budowa centrum części zamiennych w Wels.

T&M nr 3/2017

Tekst: Antoni Gostyński

 

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE