Grupa Volvo

 

Marketingowe podejście będzie zróżnicowane, inne w Volvo, inne w Renault. Małgorzata Kulis, wiceprezes Volvo Group Truck Sales Baltic Sea Market przedstawiła zamierzenia firmy w naszym kraju na bieżący rok. Potencjał grupy Volvo w Polsce to 41 autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Ciężarowe marki Volvo i Renault konkurują ze sobą i jest to naturalne zjawisko, aczkolwiek klienci nie są tacy sami. Volvo jest marką premium i ma kierować się takimi wartościami jak bezpieczeństwo, dbałość o środowisko naturalne, jakość. Z kolei dla Renault będzie stawiało na wytrzymałość i bliską, zaangażowaną współpracę z klientami.      

 

Wspólny sukces

 Kilka razy padało stwierdzenie, że Volvo nie będzie „kupować” rynkowych udziałów, czyli nie będzie za wszelką cenę dążyło do wywindowania ilości sprzedanych egzemplarzy. Droga do większej rentowności – Volvo na pewno o niej nie zapomina – nie tędy prowadzi. Volvo stawia na sukces klientów. Zresztą oczekiwania uległy ewolucji i obecnie nie wystarczy sprzedać ciężarówkę. Trzeba być doradcą, produkty Volvo muszą przynosić klientowi wynik. Trzeba poszukiwać rozwiązań prowadzący do optymalizacji działalności klienta. Bo tylko zmiany pozwalają utrzymać się na czele. „Zmiana” przestała być pejoratywnym pojęciem, otoczenie może wszak przekształcić się z miesiąca na miesiąc.

A jeśli idzie o konkrety, zeszłoroczne wyniki na polskim rynku były pomyślne, dla Volvo ponad 20 proc., dla Renault prawie 50 proc. w górę. W tym roku Volvo stawia na ekonomikę paliwową, bezpieczeństwo i segment budowlany. Po rocznej przerwie powraca konkurs dla oszczędnych kierowców The Drivers’ Fuel Challenge by Volvo Trucks, z krajowym finałem zaplanowanym na 9 czerwca w Poznaniu. Promowane mają być ciągniki siodłowe przeznaczone do obsługi tras krajowych, odchudzone, ale nadal bezpieczne i komfortowe. W marketingowym języku nazywa się to light & safe koncept. A oferta dla budowlanki będzie zawierała nowości wprowadzone w ostatnich miesiącach. Chodzi o takie rozwiązania jak aktywny układ kierowniczy dla pojazdów z podwójną przednią osią, automatyczna kontrola trakcji, podwójna przednia oś o większej nośności, podnoszona druga oś napędowa w układzie tandem.        

 

Wielka przeprowadzka

Wielka przeprowadzka to hasło zachęcające posiadaczy Renault Magnum do zakupu aut z serii T. Stanowią one większość sprzedaży Renault w Polsce. W tym roku importer liczy na większą popularność silników 13-litrowych, na razie częściej są wybierane mniejsze, 11-litrowe jednostki.

Drugi kierunek to podtrzymanie obecności w budowlance. Małgorzata Kulis podkreślała, że samochody bardzo dobrze się przyjęły i miłośnicy Keraxów coraz bardziej interesują się serią K. Warto zauważyć, że w 2016 miną trzy lata od wprowadzenia na rynek najnowszej gamy ciężarówek Renault. Producent przekonał się o ich niezawodności i właśnie ta cecha ma być silniej eksponowana. Przyczyny niezawodności są dwie: sprawdzona technologia i miliony testowych kilometrów pokonane przed rozpoczęciem sprzedaży. Oprócz tego Renault będzie przekonywało, że kabiny modeli T są wygodne, np. oferują dużo schowków. Zresztą dużo zależy od zamawiającego taką a nie inną specyfikację.

Trzeci cel Renault Trucks to podbój rynku podwozi, chodzi o Mastera. Możemy zabudować każdy pojazd – zadeklarowała  Małgorzata Kulis. W grę wchodzą auta z silnikami zarówno Euro 5+ jak i Euro 6. Specjalne warunki dla nabywców to m.in.. wydłużona gwarancja i asisstance Renault Trucks. Oferta dotyczy również pojazdów gotowych do pracy, z popularnymi, standardowymi nadwoziami. Mastery sprzedaje także osobowa sieć Renault (żółta). Zdaniem przedstawicieli sieci ciężarowej (czerwonej), klienci powinni docenić ofertę i podejście pracowników skierowane na potrzeby właścicieli pojazdów użytkowych.      

     

Nowa organizacja

Na początku marca w Grupie Volvo została wprowadzona nowa struktura organizacyjna mająca usprawnić podejmowanie decyzji i współpracę z klientami. W ogóle grupa po burzliwym okresie związanym z przejęciem Renault Trucks, a potem z wdrożeniem programów restrukturyzacyjnych wchodzi w nową fazę nacechowaną większą orientacją na klienta. Struktura obowiązująca od 1 marca wyodrębnia w grupie 10 obszarów działalności. Prezesem jest Martin Lundstedt, szefem Volvo Trucks Claes Nilsson, natomiast Renault Trucks Bruno Blin.   

Tekst: Jacek Dobkowski

T&M nr 3/2016

 

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE