Dobre używane

Oba centra znajdują się w Nadarzynie, przy Al. Katowickiej 70, tuż obok autoryzowanego serwisu Iveco prowadzonego przez Uni-Truck. Miejsce doskonale znane truckerom, dosłownie przy trasie na Katowice i Wrocław. Centrum Pojazdów Używanych OK Trucks jest kolejną tego typu placówką na naszym kontynencie. Z racji specyfiki obrotu ciężarówkami w każdym kraju wystarczy jeden tego rodzaju obiekt. W 2015 r. centra używanych powstały we Włoszech i Francji, na 2016 są przygotowywane w Hiszpanii i Niemczech.  

 

Kierunek – ciężkie

Jak dowiedzieliśmy się od Roberta Drozda, managera zajmującego się OK Trucks w Iveco Poland, plany na 2016 zakładają roczną sprzedaż używanych na poziomie 1.070 sztuk, co oznaczałoby 30-procentowy wzrost w stosunku do obecnego roku. Liczba 1.070 dotyczy całej sieci Iveco Poland.

Warto zaznaczyć, że Iveco Poland zamierza odwrócić tendencję, bo dotychczas sprzedaje więcej używanych lekkich aut niż liczonych łącznie medium i heavy. Od przyszłego roku powinny dominować większe modele i to właśnie ich wolumen ma znacząco wzrosnąć. Lekkie używane, czyli dostawcze Daily, będą pochodziły z zagranicznych rynków, przeważnie z Niemiec i Francji. Jak zaznaczył nowy dyrektor generalny Iveco Poland, Daniel Wolszczak, nie będzie Daily z przekręconymi licznikami przebiegu. Natomiast większe to przede wszystkim egzemplarze z Polski, po 3-4-letnich kontraktach. Poza tym Iveco liczy na auta pozostawiane w rozliczeniu za nowe pojazdy.

 

Cztery razy trzy

OK Trucks to struktura zatrudniająca dziewięć osób, to plac ekspozycyjny w Nadarzynie o powierzchni 11.550 mkw., to pełna historia serwisowa. Pojazdy podzielono na trzy kategorie. I tak Premium, czyli najwyższa klasa, dotyczy egzemplarzy w znakomitym stanie technicznym, na które Iveco udziela rocznej gwarancji producenta. Są to Iveco do czterech lat, z niskim przebiegiem. Comfort oznacza pojazdy po technicznych kontrolach i niezbędnych naprawach. Basic to auta umyte, bez naklejek, skontrolowane, z uzupełnionymi płynami eksploatacyjnymi, czyli gotowe do jazdy.

Nabywcy „używek” mogą wybrać jeden z trzech pakietów serwisowych, czyli zaoszczędzić ok. 30 proc. na obsłudze. Każdy pakiet dotyczy trzech wizyt w autoryzowanej stacji w ciągu maksymalnie 120 tys. km , albo trzech lat. Basic, Smart i Relax różnią się zakresem czynności (zawsze wliczona jest robocizna), a więc i cenami, odpowiednio 540 zł, 1.197 zł, 2.097 zł netto. Basic obejmuje wymianę oleju silnikowego Urania wraz z filtrem. W pakiecie Smarcie dochodzi filtr paliwa, poza tym w Relaxie filtr przeciwpyłowy, filtr powietrza, diagnostyka (płyn hamulcowy, stan hamulców, stan hamulca ręcznego, stan pasków, wyzerowanie licznika regeneracji filtra cząstek stałych).

Trwa promocyjna kampania leasingu operacyjnego „już od 599 EUR”. Nabywcy mogą wykupić tzw. pakiet gwarancyjny w trzech opcjach: Xtended Life, Xtraxtended Life, 3XL Life. Ten ostatni zawiera kontrakt serwisowo-naprawczy.

Jednym z punktów spotkania było przekazanie pierwszego Iveco z polskiego OK Trucks. Małgorzata i Jacek Byliniakowie z firmy Bartex z okolic Raszyna pod Warszawą odebrali kluczyki do ciągnika siodłowego Stralis z 2012 roku, z 500-konnym silnikiem, o przebiegu tylko 250 tys. km. Ciągnik został sprzedany w kategorii Premium. To trzecie Iveco w firmie państwa Byliniaków, po dwóch Daily.

 

Szkolić, szkolić, szkolić

Budynek mieszczący biura OK Trucks jest przeznaczony głównie na Centrum Szkoleniowe. Będą tu kształcili się również handlowcy. Jak zaznaczyła Małgorzata Szynkarczuk z Iveco Poland, szkolenia handlowe to inwestycja, a sprzedaż jest kluczowym procesem w każdej firmie. Powołała się na Billa Gatesa, który stwierdził, że najbardziej niezadowolony klient jest najlepszym źródłem wiedzy.

A jeśli chodzi o szkolenia personelu technicznego nacisk będzie położony na umiejętność szybkiej i precyzyjnej diagnostyki, oraz na wysoką jakość napraw.

Trzeba przyznać, że Iveco Poland prestiżowo potraktowało otwarcie centrów. Był obecny Pierre Lahutte, prezes marki Iveco. W krótkim wystąpieniu podkreślił technologiczne zaawansowanie marki i jej tradycje sięgające roku 1864, kiedy powstał Magirus. Impreza była okazją do przedstawienia klientom nowego szefa na Polskę, czyli dyrektora generalnego Daniela Wolszczaka, który zastąpił Massimiliano Perriego.  

 

T&M nr 11/2015

Tekst: Jacek Dobkowski

        

 

 

 

 

        

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE