Kompleksowa oferta firmy dla flot

Efektem wartej 120 mln euro inwestycji jest zwiększenie produkcji do 3.600 opon dziennie, uruchomienie nowej linii do produkcji 1.700 pasów bieżnika na dobę i stworzenie 170 nowych miejsc pracy. Fabryka w Stargardzie Szczecińskim jest jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych japońskiego koncernu. Na powierzchni 147.000 mkw. produkowane są wysokiej jakości opony do samochodów ciężarowych i autobusów. Dzięki zakończonej inwestycji powstają tu m.in. najnowocześniejsze, paliwooszczędne opony serii ecopia oraz pasy bieżnika marki Bandag do bieżnikowania opon w ciężarówkach i autobusach. Ta technologia umożliwia obniżenie kosztów eksploatacji dużych opon, ponieważ daje im ona „drugie życie” oraz jest korzystna z punktu widzenia środowiska naturalnego.

Rozbudowa zakładu umożliwiła zwiększenie zatrudnienia do poziomu 835 pracowników.. Bridgestone Stargard dostarcza swoje produkty do klientów na całym świecie, w tym do największych producentów pojazdów jak: Daimler, IVECO, Volvo czy Scania.

        Uroczyste zakończenie inwestycji odbyło się 6 listopada br. w Stargardzie Szczecińskim. Uczestniczyli w nim przedstawiciele władz lokalnych oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, którzy wspierali realizację projektu.

– Projekt inwestycyjny, obok rozbudowy fabryki, to wdrożenie nowoczesnych technologii produkcji opon. Jego zakończenie jest bardzo ważnym wydarzeniem dla naszej firmy, ale także regionu zachodniopomorskiego i branży oponiarskiej – powiedział Gert Jansen Plant Manager, Bridgestone Stargard. – Polska jest jednym z najlepszych rynków inwestycyjnych w Środkowo-Wschodniej Europie. Po pierwsze, ma bardzo dogodną lokalizację – bliskie sąsiedztwo z Niemcami, czyli największym rynkiem zbytu. Dodatkowo Polska stworzyła bardzo przyjazne otoczenie dla naszych interesów – włożyła wiele wysiłku, by poprawić całą infrastrukturę oraz administrację. Zachętą są też specjalne strefy ekonomiczne, w których można zainwestować i korzystać z ulg podatkowych, a także dobra infrastruktura telekomunikacyjna. Oprócz tego w Polsce mamy dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry. Młode pokolenie jest bardzo przedsiębiorcze i wykształcone oraz efektywne w pracy – dodał.

Bridgestone to czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych. Japoński koncern założony w 1931 roku, posiada obecnie ponad 170 fabryk ogumienia na całym świecie i zatrudnia powyżej 144 tysięcy pracowników.

Europejski dział opon Bridgestone zatrudnia ponad 12 tysięcy pracowników i prowadzi pełen zakres działań obejmujących produkcję, rozwój, testy, sprzedaż oraz posiada własną sieć serwisów.

W Polsce Grupa Bridgestone posiada cztery fabryki i jedną spółkę sprzedażową Bridgestone Sales Polska. Polska spółka handlowa powstała w roku 1994 i obecnie zatrudnia ponad 70 osób. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim należą do najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

 

Opony premium zarabiają na siebie

Uroczystość zakończenia inwestycji w Stargardzie Szczecińskim była okazją do zaprezentowania przez ekspertów firmy oferty bieżnikowania opon oraz pozostałych produktów i usług dostępnych w programie Total Tyre Care. Marek Drewniak, szef sprzedaży opon użytkowych na rynku polskim zwrócił uwagę na to, że paliwo jest kluczowym elementem kosztów firm transportowych (32 procent), natomiast opony stanowią tylko około 3 proc. globalnych kosztów przewoźnika. To oznacza, że firma transportowa inwestująca w lepsze opony, mimo że są one droższe, w ogólnym rozrachunku niewiele podnosi swoje koszty, natomiast może dużo zyskać, choćby dzięki oszczędności paliwa, czy w efekcie ograniczenia przestojów spowodowanych uszkodzeniami słabszego ogumienia. Opony obniżające zużycie paliwa o 5 proc. redukują całkowite koszty floty o 1,5 proc. W konkluzji stwierdził, że opony premium są w stanie zarobić na siebie.

Obecne trendy na rynku transportowym, według prelegenta, obejmują m.in. wprowadzanie bardziej opłacalnych rozwiązań technologicznych przez zarządców flot i bardziej wyrafinowane zarządzanie flotą pojazdów. Oznacza to, że sprzedawcy opon przeistaczają się w dostawców właściwych rozwiązań, obniżających koszty funkcjonowania floty.

Grupa Bridgestone ma sporo do zaoferowania posiadaczom pojazdów użytkowych, w ramach swojej strategii wielomarkowej. Są to produkty premium – Bridgestone, jako pierwsze niosące techniczne innowacje, Firestone – optymalny stosunek ceny do jakości, Dayton – cenione za osiągi oraz bieżnikowane opony Bandag i Protread.

 

Floty pod nadzorem

 Wojciech Kryj, menedżer ds. rozwoju biznesu flotowego zaprezentował program Bridgestone dla flot, o nazwie Total Tyre Care. Określił go jako modułowe podejście flotowe, którego celem jest ograniczenie kosztów związanych z ogumieniem poprzez maksymalizację żywotności opon. Jedną z jego części jest Total Tyre Life, czyli nowe opony premium (Bridgestone) i bieżnikowane (Bangad), o wydłużonej żywotności, oferowane na osie przednie, napędowe ido naczep. W. Kryj zwrócił uwagę, że koszt przejechania 1 km na wspomnianych oponach bieżnikowanych jest o 30 proc. niższy niż na nowych. Drugim elementem programu jest Total Tyre Services, czyli profesjonalna obsługa opon i pomoc w całej UE. 44 placówki dilerskie w Polsce podlegają audytowi DEKRA. W ramach usługi Service Europe, w razie awarii opony na drodze, kierowca uzyskuje pomoc także za granicą (średni czas usunięcia awarii wynosi 2 godziny). Trzecim elementem programu jest Total Tyre Systems, czyli systemy zarządzania oponami flotowymi i raportowanie. W ramach tych usług pojawia się Toolbox, czyli monitorowanie i analizowanie jak użytkowane są opony w danej flocie. Stosowne raporty przedstawiane są zarządcom flot. Oferowany jest też TPMS – system monitorowania ciśnienia w oponach i ich temperatury, który zbiera i przesyła dane do zarządcy floty. Mogą one trafiać także na smartfony, dzięki specjalnej aplikacji. W tym celu przy kołach pojazdów montuje się czujniki, a dane z nich sczytuje specjalna bramka, instalowana np. przy wjeździe do bazy firmy transportowej. Wprowadzono już takie rozwiązanie w MPK w Krakowie. Firma Bridgestone chce rozwijać i upowszechniać ten system monitoringu. Oferowany jest m.in. w ramach leasingu.

T&M nr 11/2015

Tekst: Antoni Gostyński

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE