Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Drugie życie opon

Specjaliści podkreślają, że koszty zakupu opon stanowią około 4 proc. całkowitych kosztów eksploatacji pojazdu, a stan opon wpływa także na poziom zużycia paliwa, co stanowi kolejne 25 proc. ogólnych kosztów.

 

Wielu posiadaczy ciężarówek i naczep decyduje się na maksymalne wydłużanie żywotności posiadanych już opon. Przyczynić się może do tego bieżnikowanie. Liczący się producenci opon posiadają certyfikowane programy bieżnikowania.

         Osoby stykające się z tematyką bieżnikowania prezentują różne opinie na jego temat, nie zawsze mając pełne przekonanie co do słuszności, czy też braku zasadności wykonywania takiego zabiegu. Krążą opinie, w których zachwalane są opony używane, pojawiają się też jednak zupełnie odmienne głosy.

<śt> Bieżnikowanie bieżnikowaniu nierówne

         Nowoczesne bieżnikownie posiadają wykwalifikowane grono klasyfikatorów – osób przeszkolonych w zakresie oględzin karkasów i ich kwalifikacji do dalszej produkcji bądź utylizacji. Sama ocena wizualna to dopiero początek drogi zmierzającej do uzyskania odpowiedzi na pytanie: czy dany karkas nadaje się do bieżnikowania? Ważnym elementem procesu profesjonalnej oceny karkasu jest jego przeswietlenie za pomocą shearographu – taki zabieg daje bardzo szczegółowy obraz opony, ukazując wady których nie sposób ujawnić za pomocą „oceny wzrokowej”.

Stosowane są dwie metody bieżnikowania: na zimno i na gorąco. Pierwsza z nich jest najbardziej rozpowszechniona i opon bieżnikowanych wykonanych z użyciem tej technologii jest na rynku najwięcej. Polega ona na oszorstkowaniu opony i przyklejeniu pasa nowego bieżnika wraz z odbudową barku opony w procesie wulkanizacji. Proces bieżnikowania na zimno jest mało skomplikowany, wulkanizacja odbywa się przy wykorzystaniu autoklawu i polega na odpowiednim doborze temperatury oraz czasu, w którym wulkanizacji poddawany jest karkas i nowy pas bieżnika.

<śt> Na gorąco…

         Procesem znacznie bardziej zaawansowanym technologicznie i wymagającym dużych środków finansowych (produkt jest więc droższy), znacznie większej wiedzy technicznej i potencjału, jest bieżnikowanie na gorąco, a grono firm stosujących tę metodę jest znacznie zawężone. Opona bieżnikowana w tym procesie wizualnie przypomina nową oponę, z racji odnowienia jej budowy od stopki do stopki, czyli na całej powierzchni. Prym rynkowy wiedzie firma Michelin z wyrobem oznaczanym jako REMIX. Stosowana przez tę firmę polityka rynkowa obejmuje m.in. specjalny program lojalnościowy, którymi objęto klientów kupujących nowe opony. Po zużyciu bieżnika opony, odbierana jest od użytkownika, a następnie w zakładach Michelina bieżnikowana (klient otrzymuje wyrób, w którym na karkas nałożony został dokładnie taki sam wzór bieżnika jaki był na nowej oponie). Program kierowany jest głównie do klientów flotowych. Na rynku znajdziemy też bieżnikowane tą techniką opony Goodyear & Dunlop z oznaczeniem NEXT TREAD, oraz opony Continental z oznaczeniem ContiRe.

<śt> Cudze chwalicie…

Polską firmą dysponującą potencjałem w zakresie bieżnikowania opon ciężarowych w technologii na zimno i na gorąco jest GEYER&HOSAJA, posiadająca zakłady produkcyjne w Mielcu oraz w Warce. Rocznie bieżnikuje ponad 70 tys. opon ciężarowych, oferując je zarówno na rynku polskim oraz poza granicami kraju. Opony firmy GEYER&HOSAJA oznaczone UNITREAD EX stanowią alternatywą dla opon marek Premium w zakresie ceny i jakości. - Bieżnikowanie jest procesem ekologicznym, który w znaczący sposób wpływa na obniżenie zanieczyszczenia środowiska. Prawidłowo zabieżnikowana i należycie eksploatowana opona daje przebieg porównywalny z oponą nową przy dużo niższym koszcie zakupu. Doświadczenie zbudowane na przestrzeni 25 lat stawia nas w czołówce firm zajmujących się produkcją gumy, mieszanek gumowych oraz bieżnikowaniem opon. Nasi odbiorcy są bardzo zróżnicowani, począwszy od osób dysponujących jednym zestawem poprzez średniej wielkości firmy, do dużych flot transportowych. W palecie produktowej znajdują się opony napędowe oraz naczepowe. Opony UNITREAD EX to opony cechujące się najwyższą klasą karkasu oraz mieszanki gumowej użytej w procesie produkcyjnym. Fachowość obsługi zapewnia grono wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, służących swą wiedzą klientowi na etapie zakupu oraz eksploatacji opon – informuje Andrzej Krawczyk, członek zarządu GEYER&HOSAJA.

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE