Strategiczne partnerstwo dla e-osi.

 

Została opracowana wspólnie przez Grupę SAF-HOLLAND, wiodącego dostawcę części do pojazdów ciężarowych oraz firmę LOHR, światowego lidera na rynku pojazdów do transportu samochodów. Dzięki niej przewoźnicy osiągną znaczące korzyści z punktu widzenia całkowitego kosztu posiadania.

Elektryczna oś działa zupełnie niezależnie od silnika spalinowego ciągnika siodłowego, wspomaga go podczas przyspieszania oraz w trakcie hamowania – poprzez odzyskiwanie energii. Dzięki temu praca ciągnika przebiega bardziej optymalnie, tym samym zużywa on o 15 proc. mniej paliwa przy jednoczesnej poprawie komfortu jazdy. Zastosowanie e-osi pozwala m.in. na załadunek i rozładunek przewożonych pojazdów na obszarach miejskich w godzinach nocnych.

Centralny system mechaniczny związany z osią obejmuje mechanizm różnicowy, przekładnię redukcyjną oraz przystawkę odbioru mocy. Dzięki niej można napędzać na postoju np. peryferyjne układy, takie jak pompa hydrauliczna. Poza tym silnik elektryczny można odłączyć od przekładni dla napędzania układów peryferyjnych.   

Pojazdy z AXEAL są testowane od pierwszego kwartału br. Niebawem pierwsze pojazdy klientów LOHR wyposażone w AXEAL zostaną dostarczone do amerykańskiej firmy Virginia Transport i południowoafrykańskiej KDG Logistics. Wnioski zebrane podczas rzeczywistej eksploatacji zostaną uwzględnione przy dalszych pracach nad tym rozwiązaniem. Począwszy od drugiej połowy 2019 r., LOHR włączy AXEAL do swojej oferty dla firm transportujących pojazdy.

16 maja przedstawiciele SAF-HOLLAND i LOHR podpisali umowę strategicznego partnerstwa dotyczącego e-osi. Współpraca potrwa 10 lat, z opcją przedłużenia. Do SAF-HOLLAND należą prawa do dystrybucji AXEAL na całym świecie.

– Współpraca ta jest doskonałym przykładem ukierunkowanej wymiany know-how, a jednocześnie stanowi kamień milowy w seryjnym zastosowaniu elektrycznie napędzanej osi TRAKe – mówi Alexander Geis, CEO SAF-HOLLAND. – Pragniemy pomagać naszym klientom w zmniejszaniu całkowitego kosztu posiadania jak też przestrzeganiu coraz surowszych ograniczeń dotyczących hałasu i emisji.

Christian Fity, CEO LOHR Industrie SA, dodaje, że SAF-HOLLAND jest idealnym partnerem w globalnym marketingu tego systemu ze względu na międzynarodową obecność i doświadczenie w opracowywaniu rozwiązań z zakresu elektro-mobilności.

T&M nr 5/2019

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE