Stawiamy na synergię

 

Podczas zaplanowanej z rozmachem multimedialnej prezentacji, przedstawiciele Inter Carsu mówili przede wszystkim o planach na przyszłość. Prognozy dla aftermarketu są wręcz wspaniałe, park samochodowy będzie ciągle rósł. A ponieważ Inter Cars przez lata wypracował sobie najlepszą logistykę na rynku, dysponuje szeroką ofertą, perspektywy wyglądają obiecująco. Obowiązuje specjalizacja, do każdego segmentu odnosi się inna strategia, ale generalną ideą jest zasada one stop shop, czyli kompletna oferta dla przewoźnika czy kierowcy indywidualnego. Dlatego na przykład Inter Cars z sukcesami rozwija sprzedaż ogumienia. Nie zapominajmy, że firma produkuje naczepy (Feber) i prowadzi autoryzowany serwis skrzyń biegów ZF.

         W zeszłym roku przychód całej grupy sięgnął 6 mld zł, w 2020 r. powinien wzrosnąć do 10 mld zł. Już obecnie Inter Cars jest w dystrybucji produktów motoryzacyjnych 1. w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, 5. w Europie, 10. na świecie.   

Wbrew temu, czym ostatnio bywa wypełniona przestrzeń medialna, pojazdy elektryczne nie będą dominowały, ich udział w roku 2025 wyniesie góra 5 proc. Natomiast bez wątpienia samochody będą podłączone do internetu, 90 proc. w ciągu najbliższych trzech lat. Przy tej okazji poruszono sprawę dostępu do danych serwisowych i telematyki, którymi to sferami chcą zawładnąć producenci. Zdaniem Inter Carsu układ powinien być prosty: twój pojazd – twoje dane – twój wybór.

Program „Młode kadry” ma zachęcić młodzież do zawodu mechanika samochodowego. Właściwie to już nie tyle mechanika, ile również inżyniera, biorąc pod uwagę skomplikowanie i zelektronizowanie współczesnych konstrukcji. Właśnie z tego powodu mamy swego rodzaju lukę, co wymaga zmiany programów nauczania, a to już leży w gestii resortu oświaty. Obecnie Inter Cars współpracuje z 18 szkołami.  

Wprowadzaną właśnie nowością, wspólnie z siecią warsztatów, jest program wynajmu samochodów. Na początek propozycja ta będzie kierowana do klientów instytucjonalnych takich jak floty i ubezpieczyciele, później do indywidualnych.

Dziesięć serwisów z całej Polski, współpracujących z Inter Carsem uhonorowano tytułami ambasadorów. Jednym z punktów spotkania była również prezentacja nowego prezesa Macieja Oleksowicza, kierującego od początku maja firmą założoną przez swojego ojca Krzysztofa.

T&M nr 6/2017

Tekst: Jacek Dobkowski