8 Solarisów w Norymberdze

 

Wartość kontraktu osiągnęła 2,5 mln euro. Wszystkie nowe Solarisy wyposażone są w silnik DAF/PACCAR MX-11 240 H1 (240 kW) Euro 6. Za przeniesienie napędu odpowiada skrzynia biegów Voith Diwa 6, wyposażona w tryb pracy ECO, który przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Dostawcą osi jest firma ZF.

Autobusy wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Wewnętrzne oświetlenie wykonane zostało w technologii LED. Na pokładzie autobusów zamontowano także system monitoringu Derovis, składający się z dziewięciu kamer z rejestratorem oraz monitora umieszczonego nad fotelem kierowcy. Z kolei kamery z tyłu są niezwykle przydatne przy manewrowaniu pojazdem.

Przegubowe Solarisy mają długość 18 metrów. Na pokładzie każdego z nich dostępnych jest 37 miejsc siedzących oraz dodatkowe osiem miejsc składanych. W zależności od ich wykorzystania przestrzeń pasażerska pomieści dodatkowo od 88 do 99 osób podróżujących na stojąco.

Solaris obecny jest w Norymberdze od 2005 roku. Po ulicach tego bawarskiego miasta jeździ już 20 autobusów z logo zielonego jamnika.

T&M nr 5/2017