Rewolucja na tory kolejowe

 

Projektując nowy pojazd inżynierowie niemieckiej firmy osiągnęli coś, co dotychczas było niemożliwe: dzięki zastosowaniu zabudowy FlexiUse i automatycznym ogranicznikom osi, ta objętościowa  i wydłużona o 1,3 m naczepa otrzymała oznakowanie do transportu na popularnych wagonach kieszeniowych T3000. Kögel Euro Trailer Mega Rail ma pojemność około 111 m3 i łączy w sobie zalety pojemnej naczepy w transporcie drogowym z elastycznością i możliwościami transportu kombinowanego.

Nowa naczepa mieści w sumie 37 europalet. Dzięki temu ma ona o cztery miejsca paletowe więcej niż standardowa naczepa Mega. Dzięki nowym wymaganiom prawnym w Niemczech, ta przedłużona naczepa Mega może być stosowana również w transporcie intermodalnym.

Transport szynowy naczepy Euro Trailer Mega Rail jest możliwy dzięki systemowi, który zgłoszono do objęcia prawami patentowymi, łączącemu przegubowe ograniczniki osi i zabudowę FlexiUse. Podczas składania bocznego zabezpieczenia przeciwwjazdowego jak i podnoszenia naczepy do załadunku na wagon, przegubowe osie uruchamiają automatyczny mechanizm, który za pomocą sprężonego powietrza przestawia ograniczniki do właściwej pozycji.