Lajon ponownie wybiera lwa

 

Pojazdy wyposażone są w silniki D26 o mocy 460 KM o maksymalnym momencie obrotowym 2.300 Nm. Do tego dochodzi zautomatyzowana skrzynia biegów TipMatic z funkcją EfficientRoll, czyli automatyczne przełączanie biegów w położenie neutralne na łagodnych zjazdach. W połączeniu z tempomatem wspomaganym przez GPS (EfficientCruise) zapewnia to inteligentną regulację prędkości, dopasowaną do topografii pokonywanej trasy.

Nowe pojazdy odebrane przez śląskiego przewoźnika wyróżnia bogate wyposażenie. Wszystkie kabiny w rozmiarze XLX mają klimatyzację, dodatkowe ogrzewanie oraz wzmocnioną izolację kabiny. Komfort prowadzenia pojazdów zapewniają zarówno fotele z pneumatycznym zawieszeniem, podwójna leżanka jak i pakiet elektronicznych systemów. Pojazdy wyposażone są w system awaryjnego hamowania (EBA), asystenta pasa ruchu (LGS) oraz regulowany hamulec silnikowy (EVBreg).

Ciągniki będą pracowały w transporcie międzynarodowym z naczepami kurtynowymi, z wywrotkami oraz z naczepami z ruchomą podłogą.

Współpraca firm Lajon i MAN trwa od 2011 roku, kiedy po raz pierwszy zakupiono 10 pojazdów TGX Euro 5.