20 lat Continental Opony Polska

 

W ciągu dwóch dekad działalności firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotych rocznie i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.

Dystrybucję produktów koncernu Continental w Polsce rozpoczęto na początku XX wieku, a dokładnie w 1911 roku w Warszawie. W latach 20. powstały kolejne punkty w Katowicach, Lwowie i Poznaniu, by przez kolejną dekadę prowadzić sprzedaż ogumienia oraz wyposażenia dla warsztatów oponiarskich w Polsce. W pierwszej połowie lat 90. sprzedaż opierała się na bezpośrednim imporcie opon przez indywidualnych dystrybutorów. Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo koncernu Continental AG w Warszawie utworzono w 1996 roku, gdy powołano do życia spółkę Continental Opony Polska Sp. z o.o.

 

Dwie dekady sukcesów

Początkowo warszawskie biuro Continental zatrudniało około 20 osób. Obecnie w Continental Opony Polska jest zatrudnionych ponad 100 osób. Firma rozpoczynała działalność od współpracy z 10. klientami i generowała obroty roczne na poziomie kilku milionów złotych. W grudniu 2016 roku spółka świętowała przekroczenie rocznego obrotu na poziomie miliarda złotych.

Kluczem do sukcesu Continental Opony Polska jest polityka multibrandowości. Firma startowała z pięcioma markami: Continental, Barum, Uniroyal, Semperit i Gislaved, by po 20 latach oferować aż 15 marek opon, w tym m.in. Viking, General Tire czy Matador.

Poza Polską, firma zarządza rynkami takimi jak: Litwa, Łotwa, Estonia, Obwód  Kaliningradzki, Białoruś, Mołdawia i Ukraina.

– Sukcesy osiągnięte przez Continental Opony Polska to w głównej mierze efekt konsekwencji i partnerskiego traktowania wszystkich uczestników rynku – klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników – powiedział dr Piotr Zielak, który przez ostatnie 19 lat pracował, a od 2002 roku zarządzał firmą Continental Opony Polska. – Jestem dumny z naszych osiągnięć, bo zbudować i utrzymać tak silną markę, na tak wymagającym i zmieniającym się rynku, to duże wyzwanie. Historia tej firmy to poniekąd moja zawodowa historia, dziękuję wszystkim, którzy byli jej częścią.

 

Continental to więcej niż opony

Continental Opony Polska nie tylko dostarcza najwyższej jakości opony do wszystkich rodzajów i modeli pojazdów – osobowych, ciężarowych, autobusów, wózków widłowych, pojazdów specjalistycznych i motocykli. Jest także partnerem dla dealerów, flot i profesjonalnych serwisów oponiarskich.

Z myślą o specyficznych potrzebach i wymaganiach flot ciężarowych Continental Opony Polska w 2010 roku uruchomił program Conti 360° Fleet Services, który jest kontynuacją sieci ContiEuroService – pierwszego tego typu programu w Europie. W ramach programu firma świadczy kompleksowe usługi doradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia i zapewnia serwis awaryjny w 25 krajach Europy. W ramach programu, Continental co roku publikuje ranking najlepszych w Polsce serwisów, stale podnosząc jakość sieci. W ciągu pięciu lat do programu dołączyło już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.

W 2011 roku otwarto pierwszy w Polsce profesjonalny serwis samochodów i opon BestDrive, należący do globalnej sieci koncernu Continental. Aktualnie BestDrive dysponuje 40 serwisami firmowymi i 100 serwisami partnerskimi, które świadczą kompleksowe usługi dla flot pojazdów osobowych i ciężarowych w całej Polsce.

 

Futbolowe emocje i pomoc dzieciakom

Przez ostatnie kilkanaście lat firma angażowała się w najpopularniejszy sport świata – w piłkę nożna. W ramach sponsoringu wspierała drużyny narodowe i kluby, najlepsze na świecie ligi piłkarskie, a także rozgrywki takie jak Mistrzostwa Świata FIFA czy Mistrzostwa Europy UEFA.

Jako firma odpowiedzialna społecznie pomaga najmłodszym rozwijać ich futbolowe pasje. Od sześciu lat wspiera najlepsze drużyny piłkarskie złożone z wychowanków domów dziecka z całego kraju i jest głównym sponsorem Piłkarskich Mistrzostw Polski organizowanych właśnie dla takich dzieciaków. Ponadto od 2013 roku znacznie rozszerzyła zasięg swoich działań i jest także głównym sponsorem Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Do tej pory odbyło się siedem turniejów krajowych i cztery edycje Mistrzostw Świata, w których łącznie udział wzięło aż 2.958 dzieci z 30 krajów świata.

– Tak dynamiczny rozwój firmy, realizacja wielu zróżnicowanych projektów i czerpanie z innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji dostarczanych przez koncern Continental to dla nas doskonała baza do osiągania kolejnych sukcesów – podsumował Dariusz Wójcik, nowy Dyrektor Generalny Continental Opony Polska. – Zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w naszych pracownikach, oferowanych produktach i usługach. Wszystko po to, by umocnić pozycję firmy wśród naszych partnerów i klientów oraz dostarczyć kolejnych powodów do dumy.

 

Continental opracowuje inteligentne technologie do transportu osób i towarów. W 2015 roku wartość sprzedaży wygenerowanej przez pięć działów firmy: Podwozi i Bezpieczeństwa, Wnętrz Pojazdów, Układów Napędowych, Opon oraz wyniosła 39,2 mld euro. Firma Continental zatrudnia obecnie ponad 215.000 pracowników w 55 krajach. Dział Opon do Samochodów Użytkowych jest jednym z największych na świecie producentów opon do samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów. Rozwija się on nieustannie, zmieniając profil swojej działalności i przekształcając się z producenta opon w dostawcę kompleksowych rozwiązań, oferującego szeroką gamę produktów, usług i systemów związanych z ogumieniem.

 

Tekst: Antoni Gostyński