Scania ponownie z Budokruszem

Firmy wracają do współpracy po blisko 10-letniej przerwie. Przedstawiciele firmy Budokrusz S.A. odebrali dwa ciągniki Scania 4x2 z wyjątkowo ekonomicznymi silnikami o mocy 410 KM. Jeden z pojazdów jest przeznaczony do transportu cementu w silosach, a drugi został wyposażony w osprzęt do obsługi naczep typu wywrotka. W przewozach silosami od pojazdów wymaga się niskiej masy oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa i dyspozycyjności. Szczególne znaczenie ma również ograniczenie kosztów zwłaszcza, gdy przewozy są prowadzone przez cały dzień. Ładowność auta i niskie zużycie paliwa są także istotne w transporcie wywrotką. Dlatego oba pojazdy Scania zakupione przez firmę Budokrusz S.A. posiadają lekką kabinę dzienną typu P. Ponadto zastosowano w nich skrócony rozstaw osi: 3700 mm i 3550 mm (w aucie z silosem), co dodatkowo przyczyniło się do redukcji masy. Silniki obu aut zostały tak opracowane, aby spełnić normę Euro 6 wyłącznie za pomocą układu SCR. Bez układu EGR osprzęt jest mniej skomplikowany, a każdy z silników ma masę mniejszą o 40 kg w porównaniu z jednostkami wyposażonymi w EGR i SCR.

 

T&M nr 6/2016