Elektryczne dla budowlanki

 

Dwa samochody ciężarowe o dużej ładowności zostaną dostarczone do klienta Swerock w celu spełnienia rosnącego zapotrzebowania na mniejszy hałas i emisje — szczególnie w wrażliwych obszarach miejskich.

Po udanym wprowadzeniu seryjnie produkowanych elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu miejskiego oraz zadań komunalnych, Volvo Trucks wdraża obecnie dwa w pełni elektryczne pojazdy budowlane wraz z rozwiązaniami do ładowania, które mają zostać przetestowane przez klientów w rzeczywistych warunkach.

„Samochody ciężarowe w segmencie budowlanym zazwyczaj wymagają większej mocy i wytrzymałości niż w wielu innych segmentach, a pojazdy elektryczne nie są wyjątkiem” — mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. elektromobilności w Volvo Trucks. „Nasze rozwiązania komercyjne muszą spełniać wymagania w zakresie wysokiej produktywności i dyspozycyjności, zapewniając jednocześnie korzyści wynikające z obniżenia emisji i zmniejszenia hałasu, oferowane przez w pełni elektryczny układ napędowy. Testy terenowe i współpraca z klientami są ważne dla procesu rozwoju”.

W ramach testów elektryczny samochód ciężarowy Volvo FM zabudowany jako betonomieszarka będzie dostarczać klientom beton. Ponadto elektryczny samochód ciężarowy Volvo FMX wyposażony w urządzenie hakowe będzie używany w większych projektach infrastrukturalnych.

Zamierzeniem projektu jest ocena możliwości wykorzystania elektrycznych samochodów ciężarowych w celu zwiększenia wydajności pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu niekorzystnego oddziaływania na klimat. Oprócz analizy osiągów samych pojazdów, testy będą dotyczyły również całości systemu elektromobilności w celu znalezienia metod ładowania, które zapewnią wysoką produktywność. Korzyści wynikające ze stosowania pojazdów elektrycznych w środowisku miejskim zostaną oszacowane pod kątem zmniejszenia hałasu oraz bezpieczeństwa transportu i komfortu kierowcy.

„Wartość tego typu testów wynika z tego, że pomagają nam one lepiej zrozumieć działania klientów i wpływ elektryfikacji na codzienne funkcjonowanie branży, cykle jazdy, ładowność, dyspozycyjność, zasięg oraz pozostałe parametry — uwzględniając wszystkie korzyści płynące z wykorzystania cichszego i czystszego transportu” — mówi Ebba Bergbom Wallin, menedżer ds. elektromobilności w Volvo Trucks.


Testowanie dwóch elektrycznych samochodów ciężarowych w rzeczywistych warunkach będzie okazją do oceny sposobu ich wykorzystania oraz wskazania potencjalnych ulepszeń, wymaganych zanim możliwe będzie szersze zastosowanie operacyjne.

„Razem z Volvo Trucks robimy duży krok w kierunku transportu przyjaznego klimatowi. To przybliży nas znacznie do przyszłych samochodów ciężarowych, które zmniejszą emisje z paliw kopalnych. Mamy już 15 hybrydowych betonomieszarek, a dzięki temu projektowi testujemy pojazdy, które są całkowicie zasilane energią elektryczną” — mówi Hans Orest, kierownik oddziału w Swerock należącym do grupy PEAB.


Fakty: Pierwszy kliencki test elektryczny Volvo Trucks w segmencie pojazdów ciężkich
 • Współpraca obejmuje testy dwóch pojazdów elektrycznych: Volvo FM z betonomieszarką i Volvo FMX z zabierakiem hakowym.
 • Projekt jest prowadzony wspólnie przez Volvo Trucks i Swerock, przy wsparciu JOAB i Saraka.
 • Elektryczne Volvo FM będzie dostarczać beton klientom Swerock na obszarach miejskich.
 • Elektryczne Volvo FMX z zabierakiem hakowym będzie wykorzystywane przede wszystkim w większych projektach infrastrukturalnych i budownictwie miejskim.


Fakty: Swerock
Swerock to jeden z największych skandynawskich dostawców materiałów i usług dla branży budowlanej, posiadający ponad 360 kamieniołomów i 60 betoniarni. Swerock zajmuje się również recyklingiem, aby wykazać się odpowiedzialnością za klimat i środowisko oraz zmniejszyć wydobycie nowych materiałów. Swerock jest częścią Peab Group, która zatrudnia około 17 000 pracowników, a wartość jej sprzedaży netto wynosi 56 miliardów SEK.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE