Innowacyjne baterie polimerowe

 

Opcjonalnie autobus wyposażany jest w innowacyjne baterie ze stałym elektrolitem. Dzięki tej technologii Mercedes-Benz zyskuje pozycję technologicznego lidera nie tylko w segmencie autobusów lecz także w całej branży motoryzacyjnej i to w skali globalnej.

 

Baterie polimerowe: źródło zasilania o wysokiej pojemności energetycznej, przyjazne dla środowiska i bardzo trwałe

Ogólnie szacuje się, że produkcja seryjna pojazdów z bateriami polimerowymi powinna ruszyć dopiero w połowie obecnej dekady. Mercedes-Benz jest jednak szybszy: Nowy eCitaro G to pierwszy na świecie autobus miejski w swojej kategorii wyposażony w baterie ze stałym elektrolitem, który już dziś gotowy jest do produkcji seryjnej. Zastosowane w nim akumulatory cechują się bardzo wysoką gęstością energetyczną. Jest ona większa o około jedną czwartą niż w przypadku klasycznych baterii litowo-jonowych nowej generacji z ciekłym elektrolitem. Efektem tego jest znacząca pojemność energetyczna, która w nowym eCitaro G wynosi 441 kWh. W tej technologii akumulatorów nie stosuje się też pierwiastka chemicznego kobaltu, dzięki czemu produkcja komponentów jest bardzo przyjazna dla środowiska.

Na szczególną uwagę zasługuje także ich wysoka żywotność. Dlatego też niezmiernie ważnym elementem jest tu podstawowa gwarancja na akumulatory wysokiego napięcia, która przy zakupie eCitaro z bateriami polimerowymi udzielana jest standardowo na każdy pakiet akumulatorów na okres do dziesięciu lat lub do czasu uzyskiwania przez urządzenie łącznej przepustowości na poziomie 280 MWh.

 

Alternatywa: nowa potężna generacja szybko ładujących się baterii NMC

Ponieważ akumulatory polimerowe mają ograniczoną zdolność do szybkiego ładowania, Mercedes-Benz oferuje jako alternatywę nową generację stosowanych dotychczas akumulatorów NMC. Ich skład został dobrany w taki sposób, by podczas ładowania dużą mocą można było stosować wysokie prądy ładowania, i aby dzięki dużej gęstości energii umożliwiały one również uzyskanie dużego zasięgu.

Nowa generacja baterii NMC posiada znacznie większą pojemność, co tym samym zwiększa też zasięg. Przy pojemności około 33 kWh – zamiast dotychczasowych 24 kWh – na jeden moduł baterii daje to całkowitą wydajność sięgającą do 396 kWh przy maksymalnej liczbie zainstalowanych jednostek. Nowe pryzmatyczne baterie NMC posiadają identyczną geometrię z obecnie stosowanymi bateriami i dysponują takimi samymi złączami. Oznacza to, że operatorzy będą mogli zwiększyć zasięg działania nawet w eksploatowanych już modelach eCitaro, wymieniając za jakiś czas dotychczasowe baterie na urządzenia nowego typu.

Mercedes-Benz konsekwentnie i zdecydowanie podąża drogą ku elektryfikacji autobusów miejskich: Nowy eCitaro G jest pierwszym autobusem przegubowym z gwiazdą, który w całości napędzany jest energią elektryczną. Oba nowe warianty akumulatorów zostaną również wykorzystane w zaprezentowanym w 2018 roku jednoczłonowym autobusie Mercedes-Benz eCitaro, który od tamtej pory już wielokrotnie udowodnił swoją wartość.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE