Trwa MSPO w Kielcach

 

Dowodzi to wyjątkowego znaczenia Salonu dla wszystkich mających na sercu bezpieczeństwo narodowe – napisał w liście do organizatorów i wystawców  trwającego w Kielcach (8-10 września) Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki.

Oczy branży targowej, ale także rzeszy firm uczestniczących w targach zwrócone są na Targi Kielce. Od wtorku trwają w nich bowiem pierwsze duże targi po odmrożeniu gospodarki. MSPO jest trzecią wystawą w Europie po Paryżu i Londynie. W tym roku nie odbyło się żadne z zaplanowanych w Europie targów obronnych, podobnie sytuacja wygląda we wszystkich branżach gospodarki, wywołana lockdownem. Determinacja organizatorów targów, stojących u progu zapaści doprowadziła do finału starania o przygotowanie MSPO. To wydarzenie, które zgromadziło 185 firm z 15 krajów, daje impuls dla całego sektora targowego do wyjścia z covidowej hibernacji. Rozpoczęty pod ścisłym nadzorem sanitarnym tegoroczny Salon zgromadził elitę producentów uzbrojenia rakietowego – od Raytheona i Lockheed Martin z USA po brytyjską część Europejskiego Domu Rakietowego MBDA.

- Targi są szansą dla wielu firm, które utraciły pozycje rynkowe do wyjścia z zapaści oraz dla tych, którzy szukają nowego pomysłu na biznes – uważa prezes Targów Kielce Andrzej Mochoń.

Trudno o lepsze narzędzie w odbudowie gospodarki, niż łączące różnorodne branże targi, tym bardziej, że obecnie kielecki ośrodek zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

- Jak co roku targi odbywają się profesjonalnie. Co prawda było to duże wyzwanie w związku z panującą sytuacją, ale dzięki zastosowaniu wielu rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, ponowne spotkanie przedstawicieli wszystkich firm było możliwe i bardzo skuteczne – twierdzi Ronald Farkas, Poland – U.S. Operations (Defence Consulting and Representation).

Targi Kielce na Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego (MSPO) i kolejne jesienne wydarzenia wyposażyły wejścia w kabiny dekontaminacyjne z funkcją bezdotykowego mierzenia temperatury oraz automatycznej dezynfekcji.

Oprócz standardowych zabezpieczeń jak zakrywanie ust i nosa, dezynfekcja rak, mycie powierzchni jak klamki, drzwi, lustra, w targach pomyślano o  poszerzeniu odległości między stoiskami, zabezpieczeniach z pleksi, a każdy wchodzący na teren wystawy wypełnia ankietę epidemiologiczną.

- Nie mamy żadnych zarzutów do organizacji tegorocznej edycji targów, wszystko jest organizowane tak samo profesjonalnie jak co roku.  – mówi Bogdan Kaliński, ELMARK AUTOMATYKA S.A., Sales Manager - Targi są o wiele mniejsze niż zazwyczaj (…,) ale wracamy do normalności, cieszymy się, że  mamy fajne miejsce, w fajnej hali i zdobywamy nowych klientów.

- Dla HYUNDAI ROTEM jest to pierwszy raz, aby zaprezentować nasze rozwiązania – mówi Lee Han – Soo, Senior Manager, Global Defense Sales & Marketing Team, HYUNDAI ROTEM - Mamy dobre opinie od wielu klientów oraz budujemy pozytywne relacje z polskimi firmami. To dla nas szansa, aby nawiązać biznesowe kontakty. Całkowicie rozumiemy i doceniamy politykę bezpieczeństwa Targów Kielce, doceniamy podjęte działania, aby zwiększyć bezpieczeństwo gości, np. używanie masek i działania dot. sprzątania. Liczymy na owocne efekty naszej wizyty.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE