Oleje półsyntetyczne

 

Liczby te podaje najnowszy roczny raport Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPOiHN). Zdaniem Cezarego Wyszeckiego, eksperta technicznego Shell Polska, wyraźny trend wzrostu półsyntetyków w segmencie ciężarowym będzie się nadal umacniał. A decydują o tym co najmniej trzy czynniki. Po pierwsze, producenci olejów stale rozszerzają i rozbudowują ofertę produktów wytwarzanych w technologii syntetycznej, a więc również półsyntetyków. Kolejnym czynnikiem jest sprzedaż olejów półsyntetycznych klientom poszukującym produktów w niższej cenie za litr, co jednak nie oznacza obniżenia całkowitego kosztu eksploatacji. Może to mieć największe znaczenie zwłaszcza, iż wciąż pokutuje teoria, że im starszy silnik, tym gorszym olejem powinien być zalany. Duży wpływ ma również pojawienie się produktów mineralnych w lepkości 10W-40, ale wytworzonych na bazach olejowych z II grupy – nie należy ich jednak kojarzyć z typowymi olejami półsyntetycznymi. Poza tym w „ciężarówce” lepkość 10W-40 występuje również wśród syntetyków. Dlatego dane, którymi obecnie dysponuje branża petrochemiczna powinno się zweryfikować w kolejnych badaniach – uważa Cezary Wyszecki.

 

Syntetyki wygrają?

Niezależnie od tych metodologicznych zakrętów, Przemysław Szczepaniak, doradca ds. olejów samochodowych Exxon Mobil Poland zwraca uwagą, że oleje i smary stanowią poniżej 1proc. całkowitych kosztów operacyjnych firmy transportowej.

– Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że droższe oleje syntetyczne przynoszą najwięcej korzyści (m. in. mniejsze zużycie paliwa), to wybór produktów mineralnych lub semisyntetycznych można rozsądnie uzasadnić jedynie używaniem mocno wyeksploatowanych pojazdów lub po prostu szukaniem szybkich i wątpliwych oszczędności – argumentuje Przemysław Szczepaniak.

Warto podkreślić, że Mobil jest konsekwentny i pomija semisyntetyki w swojej ofercie. W przypadku środków smarnych do pojazdów ciężarowych i maszyn roboczych oferuje nowoczesne mineralne Mobil Delvac MX ESP do silników niskoemisyjnych oraz starszych jednostek, oraz produkty na bazach syntetycznych na czele z flagowym, w pełni syntetycznym Delvac 1 LE 5W-30.

Półsyntetyki nie stoją jednak na przegranej pozycji, czego przykładem Technosynthese, koncepcja produkcji Motula. Jak zachwalają przedstawiciele Motula, oleje te zawierają m.in. najbardziej zaawansowane bazy mineralne, oraz bazy w 100 proc. syntetyczne.

 

Co więc wybrać?

– Podstawowym kryterium, jakim powinniśmy kierować się przy wyborze oleju, są wymagania jakościowe, jakie stawia producent silnika lub pojazdu – podsumowuje Cezary Wyszecki z Shella.

 

 Charakterystyki popularnych, półsyntetycznych olejów do pojazdów ciężarowych:

 

CASTROL

Vecton 10W-40. Jedyny olej półsyntetyczny w nowej gamie Vecton, która zastąpiła linię Enduron. Jest przeznaczony do ciężarówek, autobusów, aut dostawczych spełniających normę Euro VI lub starszą. Może być używany także w maszynach rolniczych. Dzięki technologii System 5™ bardzo dobrze dostosowuje się do zmiennych warunków panujących w silniku. Normy ACEA E7, API CI-4/SL, Cummins CES 20076, 77, 78, DAF HP-2, Deutz DQC III-10, MAN M 3275-1, MB 228.3, 229.1, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, MACK EO-M PLUS, EO-N, CAT ECF-2.

CEPSA EUROTRANS SHPD 10W40 - olej silnikowy, z najnowszej generacji dodatkami do stosowania z silnikiem Diesla (z turbodoładowaniem oraz chłodnicą międzystopniową) oraz systemem „listwy wtryskowej” oraz pompą wtryskową, do silników Euro IV i Euro V większości producentów korzystających z systemu EcoBlue® (SCR) oraz układu recyrkulacji spalin (EGR). Technologia przeznaczona do stosowania przy wydłużonych okresach między wymianą oleju („Super Extend Oil Drain"), spełnia wymogi nowej klasyfikacji ACEA E4-10. Zalecany również do stosowania w mieszanej flocie obejmującej pojazdy z silnikami Euro III i Euro II. Niewskazany do stosowania w silnikach z filtrem cząstek (DPF), które wymagają jakości zgodnej z ACEA E6-08, MAN 3477 lub MB-Approval 228.51.

CEPSA EUROTECH LS 10W40 Plus - wysokiej jakości środek smarny do silników Diesla. Dzięki niskiej zawartości popiołu, fosforu i siarki (Low SAPS) doskonale nadaje się do stosowania w pojazdach wyposażonych w systemy oczyszczania gazów spalinowych (DPF/CRT) oraz silników Euro VI oraz wcześniejszych wersji silników o wydłużonych okresach wymiany oleju, nawet w bardzo trudnych warunkach eksploatacji. Idealny olej do stosowania w łączonych flotach samochodów ciężarowych oraz autobusów pokonujących duże odległości, wyposażonych w silniki Euro V i Euro VI różnych marek. Odpowiedni także do stosowania we wcześniejszych wersjach silników oraz w silnikach gazowych CNG. Zalecany w szczególności do pojazdów wyposażonych w systemy oczyszczania spalin, takie jak filtry cząstek (DPF), system CRT oraz systemy redukcji katalitycznej (SCR), systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) EcoBlue®, które wymagają stosowania olejów o niskiej zawartości popiołu. Zapewnia optymalny czas użytkowania oraz oszczędność eksploatacji. Ze względu na to, że spełnia wymogi specyfikacji ACEA E6/E9/E4/E7 i API CJ-4, jest uniwersalnym środkiem smarnym przeznaczonym do stosowania w nowoczesnych silnikach producentów europejskich i amerykańskich. Jest również zgodny ze specyfikacją „Full SAPS” oraz „Low SAPS”.

CEPSA

Eurotrans SHPD 10W40 - olej silnikowy, z najnowszej generacji dodatkami do stosowania z silnikiem Diesla (z turbodoładowaniem oraz chłodnicą międzystopniową) oraz systemem „listwy wtryskowej” oraz pompą wtryskową, do silników Euro IV i Euro V większości producentów korzystających z systemu EcoBlue® (SCR) oraz układu recyrkulacji spalin (EGR). Technologia przeznaczona do stosowania przy wydłużonych okresach między wymianą oleju („Super Extend Oil Drain"), spełnia wymogi nowej klasyfikacji ACEA E4-10. Zalecany również do stosowania w mieszanej flocie obejmującej pojazdy z silnikami Euro III i Euro II. Niewskazany do stosowania w silnikach z filtrem cząstek (DPF), które wymagają jakości zgodnej z ACEA E6-08, MAN 3477 lub MB-Approval 228.51.

Eurotech LS 10W40 Plus - wysokiej jakości środek smarny do silników Diesla. Dzięki niskiej zawartości popiołu, fosforu i siarki (Low SAPS) doskonale nadaje się do stosowania w pojazdach wyposażonych w systemy oczyszczania gazów spalinowych (DPF/CRT) oraz silników Euro VI oraz wcześniejszych wersji silników o wydłużonych okresach wymiany oleju, nawet w bardzo trudnych warunkach eksploatacji. Idealny olej do stosowania w łączonych flotach samochodów ciężarowych oraz autobusów pokonujących duże odległości, wyposażonych w silniki Euro V i Euro VI różnych marek. Odpowiedni także do stosowania we wcześniejszych wersjach silników oraz w silnikach gazowych CNG. Zalecany w szczególności do pojazdów wyposażonych w systemy oczyszczania spalin, takie jak filtry cząstek (DPF), system CRT oraz systemy redukcji katalitycznej (SCR), systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) EcoBlue®, które wymagają stosowania olejów o niskiej zawartości popiołu. Zapewnia optymalny czas użytkowania oraz oszczędność eksploatacji. Ze względu na to, że spełnia wymogi specyfikacji ACEA E6/E9/E4/E7 i API CJ-4, jest uniwersalnym środkiem smarnym przeznaczonym do stosowania w nowoczesnych silnikach producentów europejskich i amerykańskich. Jest również zgodny ze specyfikacją „Full SAPS” oraz „Low SAPS”.

 

Fuchs

TITAN CARGO MC SAE 10W-40 – najwyższej jakości olej przeznaczony do różnych pojazdów użytkowych i autobusów, opracowany na wydłużone przebiegi miedzy wymianami. Zapewnia bezproblemowe uruchamianie silnika w niskich temperaturach i bardzo szybką cyrkulację oleju po rozruchu. Przeciwdziała powstawaniu osadów i szlamu przy wysokich obciążeniach termicznych. Zapewnia stabilny film olejowy również przy pracy przerywanej. Specyfikacje: ACEA E7/E4, API CI-4, GLOBAL DHD-1. Dopuszczenia: CUMMINS CES 20077/8, DETROIT DIESEL 93K215, DEUTZ DQC III-10, MACK EO-M PLUS / EO-N, MAN M 3277, MB-APPROVAL 228.5, MTU DDC TYPE-3, RENAULT RXD/RLD-2, SCANIA LDF-2, VOLVO VDS-3. Rekomendacje FUCHS: DAF, IVECO 18-1804, SDFG OM-1901A.

TITAN CARGO LD3 SAE 10W-40 – najwyższej jakości olej, zapewniający oszczędność paliwa, do stosowania przede wszystkim w samochodach ciężarowych marki Scania, spełniających normę Euro 6. Nadaje się również do starszych pojazdów, kompatybilność z uszczelnieniami na wysokim poziomie. Odznacza się dużymi zdolnościami do neutralizowania kwaśnych produktów spalania, może być używany przy bardzo długich okresach miedzy wymianami. Specyfikacje: ACEA E7/E4, API CF. Dopuszczenia: MAN M 3277, MB-APPROVAL 228.5, SCANIA LDF-3.

TITAN CARGO MAXX SAE 10W-40 – olej klasy premium, w technologii XTL. W stosunku do środka smarnego wykonanego tradycyjnie zredukowano o 15 proc. wzrost lepkości w trakcie użytkowania. Zapewnia to prawidłowe parametry w całym okresie pomiędzy wymianami. Gwarantuje szybsze docieranie oleju do punktów smarowania. Dzięki technologii XTL formowanie się osadów w turbosprężarce jest zmniejszone co zapewnia dłuższe jej działanie i zmniejsza ryzyko usterki. Specyfikacje: ACEA E9/E7/E6, API CI-4, CAT ECF-1-a, JASO DH-2. Dopuszczenia: DEUTZ DQC IV-10 LA, MACK EO-M PLUS / EO-N, MAN M 3271-1 / MAN M 3477, MB-APPROVAL 228.51 / 235.28, MTU DDC TYPE 3.1, RENAULT RXD/RGD/RLD-2, SCANIA LA, VOITH-RETARDER „B“, VOLVO VDS-3/CNG. Rekomendacje FUCHS: CUMMINS CES 20077, DAF, IVECO 18-1804 CLASSE TLS E9, MAN M 3277 CRT.

 

GULF

Superfleet XLD 10W-40 przeznaczony jest dla najbardziej wymagających, wysokoobciążonych Diesli Euro 4. Został stworzony z materiałów bazowych wysokiej jakości i zaawansowanych technologicznie dodatków uszlachetniających. Gwarantuje bardzo dobre smarowanie i znaczne wydłużenie okresów między wymianami. Bardzo dobra płynność w niskich temperaturach umożliwia łatwy rozruch silnika. ACEA E7/E4, API CI-4, Mack EO-N, MB 228.5, MTU 3, Renault RXD, RLD-2, Scania LDF-2, Volvo VDS-3.

Superfleet Supreme 10W-40 charakteryzuje się bardzo wysoką stabilnością termiczno-utleniającą, co ogranicza gromadzenie się osadów i zapobiega gęstnieniu oleju. Ochrona przed zużyciem na skutek korozji pomaga utrzymać właściwą sprawność silnika. Olej odpowiedni do diesli z turbo i bez turbo, spełniających normy Euro 4 (bez filtra cząstek stałych), Euro 3 i wcześniejsze. Nadaje się również do diesli w górnictwie, budownictwie, rolnictwie. ACEA E7, API CI-4, Cummins CES 20077, 78, MAN M 3275, MB 228.3, MTU 2, Volvo VDS-3.

IBERIA

Ultra Truck UHPD 10W40Low Saps Plus  - wysokiej jakości środek smarny do silników Diesla. Dzięki niskiej zawartości popiołu, fosforu i siarki (Low SAPS) doskonale nadaje się do stosowania w pojazdach wyposażonych w systemy oczyszczania gazów spalinowych (DPF/CRT) oraz silników Euro VI oraz wcześniejszych wersji silników o wydłużonych okresach wymiany oleju, nawet w bardzo trudnych warunkach eksploatacji. Idealny olej do stosowania w łączonych flotach samochodów ciężarowych oraz autobusów pokonujących duże odległości, wyposażonych w silniki Euro V i Euro VI różnych marek. Odpowiedni także do stosowania we wcześniejszych wersjach silników oraz w silnikach gazowych CNG. Zalecany w szczególności do pojazdów wyposażonych w systemy oczyszczania spalin, takie jak filtry cząstek (DPF), system CRT oraz systemy redukcji katalitycznej (SCR), systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) EcoBlue®, które wymagają stosowania olejów o niskiej zawartości popiołu. Zapewnia optymalny czas użytkowania oraz oszczędność eksploatacji. Ze względu na to, że spełnia wymogi specyfikacji ACEA E6/E9/E4/E7 i API CJ-4, jest uniwersalnym środkiem smarnym przeznaczonym do stosowania w nowoczesnych silnikach producentów europejskich i amerykańskich. Jest również zgodny ze specyfikacją „Full SAPS” oraz „Low SAPS”.

Iberia Ultra Truck UHPD 10W40 Mid Saps - to wysokiej jakości olej silnikowy klasy UHPD o bardzo niskiej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu oraz siarki. Produkt spełnia najnowsze wymagania wielu producentów samochodów ciężarowych. Przeznaczony jest do stosowania w najnowszych silnikach wysokoprężnych bez oraz z turbodoładowaniem Euro IV i Euro V. Produkt został wykonany z najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych oraz specjalnie wyselekcjonowanego pakietu dodatków zapewniających najwyższą jakość oleju silnikowego. Produkt zapewnia doskonałą trwałość eksploatacyjną jednostki napędowej przy ekstremalnie wydłużonych okresach międzywymianiowych zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów oraz wydłuża trwałość takich układów w pojeździe jak filtry cząstek stałych DPF, CRT oraz SCR.

Iberia Ultra Truck UHPD 10W40  - to wysokiej jakości olej silnikowy spełniający najnowsze wymagania wielu producentów samochodów ciężarowych. Przeznaczony jest do stosowania w najnowszych silnikach wysokoprężnych bez oraz z turbodoładowaniem Euro III i Euro II, które wymagają zasilania olejem napędowym o niskiej zawartości siarki oraz do niektórych silników Euro IV gdzie wymagana jest klasa ACEA E4/E7. Produkt został wykonany z najwyższej jakości olejów bazowych oraz specjalnie wyselekcjonowanego pakietu dodatków zapewniających najwyższą jakość oleju silnikowego. Produkt zapewnia doskonałą trwałość eksploatacyjną przy ekstremalnie wydłużonych okresach międzywymianiowych zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów.

 

LOTOS Oil

Turdus Powertec 3000 10W-40 przeznaczony jest do mocnych diesli pracujących pod dużym obciążeniem, bez i z turbo. Kompatybilny z silnikami Euro 3 i wybranymi Euro 4. Zalecany do ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim czasie). ACEA E7/E4, API CI-4, Deutz DQC III-10, Mack EO-N, MAN M 3277, MB 228.5, MTU 3, Renault RLD-2, Scania LDF-2, Volvo VDS-3.

 

MIDLAND

Super Diesel 10W-40, opracowany specjalnie dla współczesnych i przyszłych generacji Euro 6. Bardzo dobre właściwości w niskich temperaturach przekładają się na minimalne zużycie silnika. Obniżony poziom popiołów dobrze wpływa na żywotność filtra DPF. Dobre właściwości związane ze starzeniem się dają w efekcie przedłużone przebiegi między wymianami. 

ACEA E7/E9, API CJ-4/SN, Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1-a, Cummins CES 20081, Detroit Diesel DDC 93K218, Deutz DQC III-10LA, IVECO 18-1804 TLS E9, Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3575, MB Approval 228.31, MTU Type 2.1, RVI RLD-3, Volvo VDS-4

 

MOBIL

Zestawienie olejów semisyntetycznych do samochodów ciężarowych nie obejmuje produktów Mobil Delvac. Wynika to ze zmian jakie zostały wprowadzone do oferty tego renomowanego producenta środków smarnych. Obecnie wśród olejów Mobil Delvac do silników pojazdów ciężarowych znajdziemy oleje opracowane w technologii syntetycznej i w pełni syntetyczne produkty Mobil Delvac 1 oraz produkty mineralne przeznaczone między innymi do nowoczesnych silników pojazdów o niskiej emisji spalin. Brak w ofercie olejów semisyntetycznych wynika z coraz wyższej specjalizacji produktów mineralnych i syntetycznych ExxonMobil.

 

MOTUL

Tekma Mega X 15W-40 to olej wyprodukowany wg koncepcji Technosynthese, opracowany specjalnie do nowoczesnych, wysilonych silników Diesla ciężarówek, autobusów, maszyn budowlanych i rolniczych, silników stacjonarnych, oraz silników do łodzi pracujących na paliwie o niskiej zawartości siarki. ACEA E7, API CI-4, CH-4, Cat ECF-1, Cummins CES 20071, 72, 76, 77, 78, Mack EO-M Plus, EO-N, MAN M 3275, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, Volvo VDS-3.

Tekma Mega X LD 15W-40, produkt Technosynthese do wysilonych turbodiesli Euro 2, 3, 4 ,5 wyposażonych w układy obróbki spalin, EGR i przy wydłużonych przebiegach miedzy wymianami. Nadaje się do ciężarówek, autobusów, maszyn budowlanych i rolniczych, silników stacjonarnych oraz do łodzi. Wysoka rezerwa alkaliczna przeciwdziała korozji na gładzi cylindrów, gdy jest używane paliwo o wysokiej zawartości siarki. ACEA E7, API CI-4, CH-4, Cat ECF-1, Cummins CES 20071, 72, 76, 77, 78, MAN M 3275, Volvo VDS-3.

Tekma Futura + 10W-40, olej Technosynthese dla turbodiesli Euro 2, 3, 4, 5, 6 z zaworami EGR, oraz/lub układami SCR, a także do pojazdów z filtrem cząstek stałych DPF pracujących w umiarkowanych warunkach obciążeń i temperatur, wymagających oleju low SAPS spełniającego normę ACEA E9. Specyfikacje: ACEA E9/E7, API CJ-4. Homologacje: Mack EO-O Premium Plus, EO-M Plus, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.  

 

NESTE

Turbo E6 10W-40 to olej o wysokiej wydajności, do wysokoprężnych silników Euro 5 i 4, używanych w ciężkim transporcie przy wydłużonych okresach miedzy wymianami. Specjalnie opracowany dla konstrukcji z układami oczyszczania spalin CRT, DPF, SCR. Bardzo dobre właściwości w niskich temperaturach, a zarazem sprawdza się w przy wysokich temperaturach i obciążeniach. ACEA E6/E4, API CI-4,Cat ECF-1a, Cummins CES 20076, 77, MAN M 3271-1, M 3477, MB 228.51, MTU 3.1, Volvo VDS-3, CNG.

Turbo LXE 10W-40, olej ten można stosować w wysokoprężnych silnikach ciężarówek i autobusów o wysokiej mocy, a także w innych urządzeniach technicznych. Doskonale spełnia wymagania jednostek Euro 2, Euro 3 i z EGR. Utrzymuje silnik w czystości, ochrania przed nadmiernym zużyciem i zapewnia niskie zużycie samego oleju. Odpowiada wymaganiom producentów silników Volvo, Scania, Mercedes-Benz, Iveco dla olejów o wydłużonych okresach między wymianami. ACEA E7/E5/E3, API CI-4/SL, CH-4, CG-4, CF-4.

Turbo Nex 10W-40 został opracowany specjalnie do nowoczesnych silników pracujących w ciężkich warunkach, wymagających klasy jakości API CJ-4. Zalecany do diesli, które powinny być smarowane olejem o specyfikacji Volvo VDS-4. Dzięki wysokoefektywnym dodatkom może być wlewany zarówno do diesli jak i silników benzynowych. Turbo Nex nie zawiera tradycyjnych baz mineralnych. Dobrze wpływa na trwałość filtra DPF i innych urządzeń oczyszczania spalin. ACEA E9, API CJ-4, SN.

 

PETRO-CANADA


Duron XL Synthetic Blend 10W-40, jego formulacja wykorzystuje bardzo czyste (99,9%) oleje bazowe, które są uzyskiwane w opatentowanym procesie hydrokrakingowego oczyszczania HT purity. Zabezpiecza przed zbrylaniem się (aglomeracją) sadzy. Minimalizuje to zużycie silnika powodowane sadzą, ogranicza wzrost lepkości oleju wywoływany przez sadzę, pomaga zmniejszyć zatykanie się filtrów. ACEA E7/E5, API CI-4 Plus, Allison C-4, Cat ECF-2/ECF-1a, Cummins CES 20078/77/76, Mack EO-N PP, Volvo VDS-3/VDS-2.    
 
Duron-E XL Synthetic Blend 15W-40. Półsyntetyczny środek typu low SAPS opracowany w oparciu o syntetyczną bazę Petro-Canada o 99,9% czystości i unikalny system dodatków uszlachetniających najwyższej jakości. Odpowiedni do stosowania w niskoemisyjnych silnikach, wyposażonych w DPF, EGR, SCR, bez względu na zawartość siarki w paliwie. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem przy wydłużonych okresach między wymianami. Absorbuje i rozprasza stosunkowo dużo sadzy. Przewyższa wymagania API CJ-4.  

 

ORLEN OIL

Platinum Ultor Extreme 10W-40, przeznaczony głównie do nowoczesnych silników Diesla spełniających wymagania Euro 5, wyposażonych w SCR. Mogą być nim zalewane również jednostki napędowe Euro 4, 3, 2, 1, w których producent pojazdu zaleca stosowanie środka tej klasy. Czystość silnika jest uzyskiwana przez utrzymywanie sadzy w zawiesinie. ACEA E7/E4, API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL. Normy, aprobaty, specyfikacje: Mack EO-N, MAN M 3277, MB 228.5, Renault RLD-2, Tatra TDS 30/12, Volvo VDS-3.

Platinum Ultor Master 10W-40 gwarantuje bezawaryjną pracę silnika w każdych warunkach jazdy, bardzo wysoką odporność na korozję, czystość jednostki napędowej dzięki utrzymywaniu sadzy w zawiesinie. Olej rekomendowany do pojazdów Euro 3,4, 5, kompatybilny z EGR, SCR. Jest przeznaczony również do autobusów i ciężkiego sprzętu budowlanego. Pozwala na wydłużenie okresu eksploatacji oleju. ACEA E7/E4, API CH-4, CG-4, CF-4, SL. Spełnia wymagania: MAN M 3275, MB 228.3, Renault RLD, Volvo VDS-2.

Platinum Ultor Optimo 10W-30, olej nowej generacji typu SHPD. Zalecany do diesli eksploatowanych w ciężkich warunkach, Euro 5, 4 i z niższymi normami, oraz do maszyn budowlanych. Bez problemów współpracuje z DPF, EGR, SCR. Zapewnia bardzo dobrą ochronę silnika nie tylko na trasach szybkiego ruchu, również w miastach. Pomaga rozwijać maksymalną moc w ekstremalnych warunkach. ACEA E9, API CJ-4, Cummins CES 20081, Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3575, MB 228.31, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.

 

SHELL

Rimula R5 E 10W-40 powstał z połączenia syntetycznych olejów bazowych i unikalnych dodatków, zapewniających ochronę w pełnym zakresie temperatur i ciśnień występujących w nowoczesnych silnikach. To doskonały wybór dla właścicieli flot wysokoobciążonych ciężarówek i autobusów. Bardzo dobre właściwości pod względem przepływu i ochrony przed tarciem sprawiają, że może zapewnić nawet o 1,7 proc. większą oszczędność paliwa. ACEA E7/E5/ E3, API CI-4, Cummins CES 20071,72, 76, 77, 78, Mack EO-M, EO-M+, MAN M 3275, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-2, VDS-3.

Rimula R5 LE 10W-40 bazuje na unikatowej technologii, przez co jego właściwości fizyczne i chemiczne bardzo dobrze dostosowują się do zmiennych warunków pracy silnika. Zaawansowany skład niskopopiołowy oleju pomaga lepiej chronić układy obróbki spalin przed blokowaniem oraz obniżeniem skuteczności. ACEA E9/E7, API CJ-4, Cat ECF-2, ECF-3, Cummins CES 20081, DDC 93K218, Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3575, MB 228.31, MTU 2.1, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.

Rimula R5 LE 10W-30, olej ten ostał opracowany, żeby zapewnić maksymalną ochronę najważniejszych komponentów silnika przed zużyciem i osadami. Gwarantuje też dłuższy okres stosowania oraz oszczędność paliwa. Zapewnia ochronę i optymalne osiągi najnowszych niskoemisyjnych silników, szczególnie diesli wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF. Specyfikacje i aprobaty: ACEA E9/E7, API CJ-4 oraz Cat ECF-2, ECF-3, Cummins CES 20081, Mack EO-O PP, MAN M 3575, MB 228.31, MTU 2.1, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.

STATOIL

Seria MaxWay – półsyntetyczne oleje silnikowe wysokiej jakości do silników wysokoprężnych, klasy SHPD (Super High Performance Diesel). Nadają się do jednostek wolnossących i wyposażonych w turbosprężarkę, które pracują przy dużych obciążeniach i/lub wydłużonych okresach między wymianami. Produkty te gwarantują bardzo dobre smarowanie w każdych warunkach roboczych, oraz niskie zużycie oleju. Są uniwersalnymi olejami do samochodów ciężarowych, autobusów i lekkich aut dostawczych. Modele o lepkościach 10W-40 i 10W-30 pozwalają na mniejsze zużycie oleju i na łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach.

MaxWay 10W-40 posiada specyfikacje ACEA E7 i API  CI-4, SL, oraz zatwierdzenia: Deutz DQC III-10, Mack EO-N, MB 228.3, Renault RLD-2, Sisu Diesel Tier 3, Volvo VDS-3.  Spełnia wymagania: MAN M 3275-1, CES 20076, CES 20077, MTU Type 2, CAT ECF-2 CES 20078, Scania LDF-2, GLOBAL DHD-1

MaxWay 10W-30, specyfikacje: ACEA E7, API CI-4, SL, zatwierdzenia: Deutz DQC III-10, Mack EO-N, Renault RLD-2, Sisu Diesel Tier 3, Volvo VDS-2.  Spełnia wymagania: MB-Approval 228.3, MAN M 3275-1, Volvo VDS-3, CES 20076, CES 20077, Deutz DQC III-10, MTU Type 2, CAT ECF-2 CES 20078, GLOBAL DHD-1

MaxWay E9 10W-30, specyfikacje: ACEA E9, API CJ-4, SM, SN, zatwierdzenia: Mack EO-O PP, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.  Spełnia wymagania: Renault RLD-3, Mack EO-O PP, MTU Type 2.1, Cat ECF-3/ECF-2/ECF-1-a, Deutz DQC III-10LA, Cummins CES 20081

 

TOTAL

Rubia TIR 8600 10W-40 przeznaczony do wszystkich typów silników wysokoprężnych (wolnossących i turbodoładowanych) w ciężkich pojazdach. Odpowiednio dobrane bazy olejowe i pakiety dodatków pozwalają na uzyskanie wydłużonych okresów między wymianami. Dzięki bardzo wysokiej całkowitej liczbie zasadowej neutralizuje kwaśne produkty spalania i zapobiega korozji. ACEA E7/E4, API CF, DAF – poziom jakości, Iveco – poziom jakości, Mack EO-N, MAN M 3277, MB 228.5, Renault RXD, RLD-2, Volvo VDS-3.

Rubia TIR 8900 FE 10W-30 – olej low SAPS do silników Euro 4, 5 i niektórych Euro 6, paliwooszczędny (FE, Fuel Eco). Dodatki myjące, dyspergujące i przeciwzużyciowe utrzymują silnik w czystości, oraz zapobiegają odkładaniu się sadzy i innych zanieczyszczeń. Olej jest przystosowany do smarowania silników na gaz takich producentów jak MAN, Mercedes, Scania, Renault, Volvo, niektórych DAF. ACEA E7/E6/E4, API CI-4, CH-4, Mack EO-O PP, MAN M 3271-1, M 3477, MB 228.51, Renault RLD-3, Scania Low Ash, Volvo VDS-4.

Rubia TIR 7900 FE 10W-30. Olej typu Low SAPS do stosowania w dieslach z filtrem cząstek stałych DPF. Szczególnie rekomendowany do najnowszych silników Euro 6 DAF (PX), Volvo i Renault. Bardzo dobre właściwości myjące, antyoksydacyjne i przeciwkorozyjne pozwalają osiągnąć wydłużone okresy między wymianami oleju oraz zredukować koszty serwisu. ACEA E9/E7, API CJ-4, Cummins CES 20081, Mack EO-O PP, MAN M 3575, MB 228.31, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.

 

T&M nr 9/2015

Autor:Jacek Dobkowski

Zdjęcia: Producenci

 

Add comment

Security code Refresh

            Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE