Jurorzy docenili szereg zalet TGX-a związanych z warunkami pracy, komfortem i bezpieczeństwem kierowcy. Celem corocznej nagrody ITOY jest wyróżnienie nowego pojazdu ciężarowego, zaprezentowanego w ostatnich 12 miesiącach, który w istotny sposób przyczynia się do zrównoważonego rozwoju drogowego transportu towarowego. Przy wyborze zwycięzcy jury uwzględnia nowe rozwiązania techniczne i udoskonalenia, a także innowacje mające bezpośredni wpływ na poprawę ekonomiczności, bezpieczeństwa i poszanowania środowiska. ITOY należy do najbardziej prestiżowych trofeów w branży, z początkami sięgającymi jeszcze lat 7o.

– Od ponad pięciu lat zespół firmy MAN miał tylko jeden cel: zaprojektować i wprowadzić na drogi najlepszy dla kierowców i naszych klientów pojazd ciężarowy. Przyznana nam renomowana nagroda jest tego odzwierciedleniem, cel został osiągnięty – powiedział dr Andreas Tostmann, prezes MAN Trucks & Bus, podczas wirtualnej uroczystości wręczenia nagrody.

Przypomnijmy, MAN w lutym zaprezentował publicznie pojazdy obecnej generacji. Od wczesnej wiosny nowe samochody z lwem na atrapie chłodnicy są dostarczane klientom w całej Europie.

 

Zdanie kierowców

Od momentu powstania pierwszych koncepcji pojazdów firma MAN zwracała się regularnie do 300 firm transportowych i 700 kierowców z prośbą o opinię na temat oczekiwań związanych z nowymi ciężarówkami. Odpowiedzi i uwagi zostały uwzględnione przy tworzeniu MAN-ów nowej generacji. Dzięki temu nowe auta jeszcze bardziej koncentrują się na potrzebach przedsiębiorstw w zakresie efektywności wykorzystania pojazdów i zużycia paliwa, a kierowcom zapewniają wyjątkowo ergonomiczne stanowisko pracy, wysoki poziom bezpieczeństwa i idealne warunki do wypoczynku podczas przerw.

Od początku celem tych starań było ułatwienie codziennej pracy kierowcom i przedsiębiorstwom, zwłaszcza w kontekście coraz większych wyzwań, do których należy zaliczyć wzrastający wolumen przewożonych ładunków i równocześnie coraz ostrzejsze wymagania związane z emisją dwutlenku węgla, pogłębiający się deficyt kierowców na rynku i postępująca cyfryzacja procesów logistycznych.

         Nic więc dziwnego, że jurorzy oprócz komfortu jazdy docenili także stanowisko pracy kierowcy, m.in. bardzo dobrą czytelność całkowicie cyfrowo wyświetlanych wskaźników i parametrów. Zwrócili uwagę na intuicyjną obsługę funkcji związanych z jazdą i mediami dzięki nowej, regulowanej, wielofunkcyjnej kierownicy oraz innowacyjnej jednostce sterującej MAN Smart Select. Pozytywnie ocenili ogólny komfort przebywania w nowej kabinie.

 

ON i bezpieczeństwo

         Poza tym podczas jazd testowych osoby związane z ITOY przekonały się o efektywności układu napędowego spełniającego normę Euro 6d. Dzięki silnikowi i kabinie udoskonalonej pod względem aerodynamicznym oraz tempomatowi MAN Efficient Cruise, jeszcze bardziej przewidującemu, opartemu na GPS, jest możliwe ograniczenie zużycia paliwa nawet o 8,2 proc. w stosunku do poprzedniej generacji.

Przedstawiciele MAN-a podkreślają, iż uwadze jury nie umknął wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Liczni „pomocnicy”, tacy jak oparte na radarze układy wspomagania przy skręcaniu i przy zmianie pasa ruchu, układ utrzymania pasa ruchu lub asystent jazdy w korku, ułatwiają pracę kierowcy, a także w istotny sposób przyczyniają się do zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Eksperci z ITOY uznali nowego MAN-a TGX za bardzo nowoczesny i zaawansowany pojazd również ze względu na niespotykaną w segmencie użytkowym wyjątkową architekturę systemu elektronicznego i związaną z nim ofertą usług cyfrowych.

 

Konkretne przeznaczenie

I jeszcze jedna kwestia. MAN zastosował przy tym nową logikę produktu nastawioną na konkretne przeznaczenie pojazdu. Wykorzystał wieloletnie doświadczenie dotyczące różnych zastosowań i zabudów. MAN-y nowej generacji, wraz z solidną siecią stacji serwisowych i innowacyjnymi usługami cyfrowymi w warsztatach, które mają zapewnić optymalną dostępność pojazdów, tworzą interesujący, kompleksowy pakiet dostosowany do realizacji konkretnego zadania transportowego. Pakiet, który ułatwia pracę i kierowcom, i firmom transportowym.

– Nowy MAN TGX, jako przyszłościowy pojazd ciężarowy, odpowiada na wszystkie potrzeby transportowe dziś i jutro – podsumował Włoch Gianenrico Griffini, przewodniczący ITOY.

 

T&M nr 12/2020

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE